معرفی برترین‌های فیفا در سال ۲۰۲۱/ طارمی به جایزه پوشکاش نرسید

در مراسم معرفی بهترین‌های فوتبال جهان توسط فدراسیون جهانی فوتبال در سال ۲۰۲۱، جایزه بهترین گل سال به بازیکن تاتنهام رسید.

به گزارش مشرق، مراسم معرفی بهترین‌های فوتبال جهان در سال ۲۰۲۱ برای کسب جایزه The Best امشب (دوشنبه) در مقر فیفا در شهر زوریخ به صورت آنلاین و با حضور جیانی اینفانتینو رئیس فدراسیون جهانی فیفا و میهمانانی مانند پیتر اشمایکل دروازه‌بان اسطوره‌ای دانمارک برگزار شد.

این مراسم با اهدای جایزه دستاور دوران ورزشی به کریستین سینکلر، عضو تیم ملی فوتبال بانوان کانادا آغاز شد. سینکلر در ۳۰۸ بازی ملی‌اش ۱۸۸ گل برای کانادا به ثمر رسانده است.

در ادامه بهترین دروازه‌بان جهان در در بخش زنان از میان سه نامزد نهایی انتخاب شد که این عنوان به کریستین اندلر اختصاص پیدا کرد. او اولین زن اهل آمریکای جنوبی است که موفق به کسب عنوان بهترین دروازه‌بان فوتبال در بخش بانوان می‌شود. این دروازه‌بان ۳۰ ساله شیلیایی در باشگاه لیون فرانسه بازی می‌کند. آن کاترین آلمانی از تیم چلسی و استفانی لین ماری لاب از کانادا که از دروازه پاری‌سن‌ژرمن محافظت می‌کند، دو رقیب کریستین اندلر برای کسب این جایزه بودند.

سپس نوبت به انتخاب بهترین دروازه‌بان مرد جهان رسید که این عنوان به ادوارد مندی دروازه‌بان سنگالی تیم فوتبال چلسی تعلق گرفت که فصل گذشته نقش پررنگی در قهرمانی این تیم در لیگ قهرمانان اروپا داشت. جان لوئیجی دوناروما دروازه‌بان تیم ملی ایتالیا و باشگاه پاری‌سن‌ژرمن و مانوئل نویر دروازه‌بان آلمانی بایرن مونیخ دو کاندیدای دیگر کسب جایزه بهترین دروازه‌بان فوتبال جهان در سال ۲۰۲۱ بودند. پیتر اشمایکل برنده این بخش را معرفی کرد.

معرفی زیباترین گل سال ۲۰۲۱، بخش بعدی مراسم بود که برنده این بخش توسط یحیی توره ستاره سابق تیم ملی ساحل عاج معرفی شد. گل اریک لاملا برای تاتنهام مقابل آرسنال در ۱۴ مارس در لیگ برتر انگلیس به ثمر رسید. گل مهدی طارمی به چلسی در دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپای فصل گذشته و گل پاتریک شیک برای تیم ملی جمهوری چک مقابل اسکاتلند در یورو ۲۰۲۰ دو نامزد دیگر کسب جایزه فیفا پوشکاش بودند.

جایزه بازی جوانمردانه فیفا که برنده آن توسط فاتما سامورا دبیرکل فیفا اعلام شد، به اعضای تیم ملی دانمارک و کادر پزشکی این تیم برای مدیریت شایسته حادثه غم‌انگیز ایست قلبی ستاره این تیم کریستین اریکسن تعلق گرفت. اسکات براون هافبک اسکاتلندی تیم سلتیک و کلودیو رانیری سرمربی سابق تیم فوتبال سامپدوریا دیگر نامزدهای این بخش بودند.

در بخش بعد برنده جایزه بهترین سرمربی فوتبال زنان جهان توسط جیل الیس برنده همین جایزه در سال ۲۰۱۹، معرفی شد که این جایزه به اما هایس سرمربی تیم فوتبال بانوان باشگاه چلسی تعلق گرفت. سارینا ویگمن سرمربی هلندی که در سال گذشته هدایت تیم‌های ملی بانوان هلند و انگلیس را برعهده داشت و لوئیس کورتس سرمربی تیم فوتبال بانوان بارسلونا قهرمان لیگ قهرمانان اروپا دو نامزد دیگر این بخش بودند. تیم بانوان چلسی فصل گذشته همه جام‌های داخلی از جمله لیگ برتر انگلیس را کسب کرد و در لیگ قهرمانان هم تنها در فینال مسابقات به بارسلونا باخت.

آرسن ونگر سرمربی فرانسوی سابق تیم فوتبال آرسنال و مسئول بخش توسعه فوتبال فیفا، میهمان بعدی مراسم بود که نام برنده جایزه برترین سرمربی فوتبال جهان در سال ۲۰۲۱ را اعلام کرد. از میان روبرتو مانچینی سرمربی ایتالیایی تیم ملی ایتالیا که با این تیم قهرمان یورو ۲۰۲۰ شد، پپ گواردیولا سرمربی اسپانیایی تیم فوتبال منچسترسیتی که فصل گذشته سومین قهرمانی‌اش را با این تیم در لیگ برتر انگلیس کسب کرد و توماس توخل سرمربی آلمانی چلسی که تیمش فصل گذشته فاتح لیگ قهرمانان اروپا شد، این توماس توخل بود که این جایزه را از آن خود کرد.

جایزه بعدی که برنده آن توسط جولیو سزار دروازه‌بان سابق تیم ملی برزیل و اینتر معرفی شد، جایزه هواداران فیفا بود که به هواداران تیم‌های ملی دانمارک و فنلاند تعلق گرفت که دلیل آن واکنش و رفتار شایسته آنها به حادثه ایست قلبی کریستین اریکسن در رقابت‌های یورو ۲۰۲۰ بود.

بخش بعدی مراسم معرفی برترین‌های فوتبال جهانی در سال ۲۰۲۱، اعلام نفرات تیم منتخب فوتبال زنان بود که ترکیب آن به شرح زیر است:

دروازه‌بان: کریستین اندلر

مدافعان: لوسی برونز، رنارد وندی، میلی برایت، ماگدالنا اریکسن

هافبک‌ها: استفانیا بانینی، کارلی لوید، بونانسیا

مهاجمان: میدما، مارتا و الکس مورگان

سپس ترکیب تیم منتخب فوتبال جهان در بخش مردان توسط آرسن ونگر و لوتار ماتئوس اسطوره فوتبال‌ آلمان اعلام شد که به شرح زیر است:

دروازه‌بان: جان‌لوئیجی دوناروما

مدافعان: دیوید آلابا، روبن دیاز، لئوناردو بونوچی

هافبک‌ها: جورجینیو، انگولو کانته، کوین دی‌بروینه

مهاجمان: کریستیانو رونالدو، ارلینگ هالند، روبرت لواندوفسکی و لیونل مسی

در نهایت نوبت به معرفی بهترین بازیکنان فوتبال جهان در سال ۲۰۲۱ توسط جیانی اینفانتینو رسید که ابتدا برنده این جایزه در بخش بانوان اعلام شد. عنوان بهترین بازیکن زن فوتبال جهان در سال ۲۰۲۱ به الکسیا پوتیاس تعلق گرفت که فصل گذشته با بارسلونا قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد. جنیفر ارموسو هموطن و هم‌تیمی پوتیاس و سم کر ستاره استرالیایی تیم فوتبال چلسی که فصل گذشته با این تیم تمام جوایزه داخلی را کسب کرد، دیگر نامزدهای کسب این جایزه بودند.

سرانجام برنده جایزه بهترین بازیکن مرد فوتبال جهان در سال ۲۰۲۱ معرفی شد که این جایزه از میان محمد صلاح ستاره مصری لیورپول، لیونل مسی ستاره آرژانتینی تیم فوتبال پاری‌سن‌ژرمن و روبرت لواندوفسکی ستاره لهستانی تیم فوتبال بایرن مونیخ به روبرت لواندوفسکی تعلق گرفت. لواندوفسکی جایزه خود را در آلمان از دستان اولیور کان رئیس باشگاه بایرن مونیخ و در حضور یولیان ناگلسمان سرمربی باواریایی و  حسن صالح‌حمیدزیچ مدیرورزشی باشگاه مونیخی تحویل گرفت. لواندوفسکی در سال ۲۰۲۰ نیز به این جایزه دست پیدا کرده بود.

پس از معرفی لواندوفسکی به‌عنوان بهترین بازیکن جهان، نام برنده جایزه جدید فیفا تحت عنوان جایزه ویژه فیفا اعلام شد که این جایزه به کریستیانو رونالدو ستاره پرتغالی تیم فوتبال منچستریونایتد رسید. رونالدو در سالی که گذشت با شکستن رکورد علی دایی به آقای گل فوتبال جهان در رده ملی تبدیل شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس