کد خبر 1327510
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۸
عابدزاده: اینطور نیست که برخی فکر می‌کنند صعود به جام جهانی قطعی شده است/ از شرایط سخت قبل به شرایط بهتری رسیدیم

بسیاری از بازیکنان خوب و مستعد آسیایی آرزوی حضور رسمی در لالیگا را دارند. عابدزاده هم یکی از این بازیکنان خوب است که به‌عنوان دروازه‌بان درخشش قابل قبول و خوبی داشته است و می‌تواند در لالیگا بازی کند.

به گزارش مشرق،‌ امیر عابدزاده بعد از درخشش در لیگ برتر پرتغال درحالی که پیشنهادهای خوبی داشت تصمیم گرفت راهی لالیگا ۲ و تیم پونفرادینا شود. آن زمان خیلی‌ها به او ایراد گرفتند که چرا حاضر شده به تیمی ناشناخته در سطح دوم اسپانیا ملحق شود، اما او که از کودکی شیفته بازی در لالیگا بود و بارها از آرزویش برای بازی در تیمی مثل رئال‌مادرید صحبت کرده بود خوب می‌دانست که چه کاری انجام می‌دهد. ستاره تیم‌ملی ایران در لالیگای دو هم مثل پرتغال درخشید و تبدیل به یکی از سه دروازه‌بان برتر این لیگ شد تا خیلی زودتر از چیزی که فکرش را می‌کرد به لالیگا نزدیک شود. حالا تیم دوم جدول لالیگای یک یعنی سویا به‌دنبال جذب او است؛ چراکه مارکو دمیترویچ دروازه‌بان صربستانی‌اش به کرونا مبتلا شده و دیگر دروازه‌بان این تیم یعنی بونو که مراکشی است، این روزها برای حضور در جام ملت‌های آفریقا به اردوی تیم‌ملی کشورش ملحق شده است. برای پیگیری خبر مذاکره باشگاه سویا با عابدزاده با مدیر روابط‌عمومی این تیم اسپانیایی همکلام شدیم. وی تاکید کرد پاسخگوی سوالات خواهد بود، اما اگر درباره جزئیات یک موضوع سوال کنیم، به‌طوری که رسانه‌ای نشده باشد، نمی‌تواند پاسخ بدهد. در ابتدای مصاحبه از وضعیت این تیم در لالیگا و اوضاع فوتبال اسپانیا و درنهایت به سراغ امیر عابدزاده رفتیم. گفت‌وگو با خسوس گومس خیمنس را در ادامه می‌خوانید.

ممنونم از قبول دعوت برای این مصاحبه، از خود سویا آغاز می‌کنم. در یک قدمی رئال‌مادرید هستید و خیلی بهتر از تیم‌هایی مثل بارسلونا، اتلتیکومادرید و بتیس به‌عنوان یک رقیب هم‌استانی ظاهر شده‌اید.

بله، در یک قدمی بتیس هم هستیم و دو تیم از یک استان به‌خوبی به بالای جدول رسیده‌اند. در این فصل عالی بوده‌ایم و خیلی خوب پیش رفته‌ایم. البته بازی‌ها فشرده هستند و کسی از چند بازی آینده خبر ندارد. فعلا در اوج هستیم و حتی این امکان وجود دارد که بیش از پیش به رئال‌مادرید نزدیک شویم. اوضاع خوب است و مشکلی در راه نیست.

در جریان شکست ختافه با سیستم ۴-۳-۳ وارد میدان شدید، اما همان‌طور که در توئیتر خود اشاره کرده بودید، یک سیستم گردشی و روان را ارائه دادید، آیا تا حدودی پیش از بازی سیستم و تاکتیک را افشا نکرده بودید؟

نه، این‌طور فکر نمی‌کنم، من چیزی را لو نداده بودم، درواقع مربی تیم هم در کنفرانس خبری پیش از بازی اشاره کرده بود که با یک سیستم گردشی و روان بازی خواهیم کرد. من چیز بیشتری نسبت به آن سخنان در توئیتر خود ننوشته بودم. به‌علاوه در فوتبال مدرن امروز تیم‌ها شناخت بسیار خوبی از یکدیگر دارند و رسانه‌ها چند روز قبل از یک بازی اطلاعات بسیاری را افشا می‌کنند، اطلاعاتی که گاهی من به‌عنوان روابط‌عمومی یک باشگاه از برخی از آنها بی‌خبر هستم. در چنین شرایطی چندان مهم نیست که از سیستم یک تیم بنویسم.

سویا تیم بزرگی است و امیر عابدزاده پسر دروازه‌بان اسطوره‌ای فوتبال ایران که آرزو داشته در لالیگا حضور داشته باشد.

بله، این جالب است اما جدید و تازه نیست، بسیاری از بازیکنان خوب و مستعد آسیایی آرزوی حضور رسمی در لالیگا را دارند. امیر عابدزاده هم یکی از این بازیکنان خوب است که به‌عنوان دروازه‌بان درخشش قابل قبول و خوبی داشته است و می‌تواند در لالیگا بازی کند.

آیا باید قطعا بگوییم که بین سویا و عابدزاده مذاکره رسمی صورت گرفته است؟

مذاکره رسمی تعریف خاص خودش را دارد، نه این اتفاق رخ نداده است، بلکه باشگاه به مدیر برنامه‌های این دروازه‌بان پیغام داده است. البته در این حد هم باید استعلام شود، اما تا حدودی مطمئن هستم که سویا به‌دنبال این گلر است و می‌خواهد از این دروازه‌بان خوب استفاده کند.

بیشتر بخوانید:

سویا به دنبال جذب گلر ایرانی +عکس

امیر عابدزاده یکی از بهترین‌های نیم‌فصل نخست لیگ دسته‌دو اسپانیا بوده است.

بله، همین‌طور است. حضور در لالیگا هم دستمزد بالاتری دارد و هم اعتبار بیشتری نصیب یک بازیکن فوتبال خواهد کرد. ما امیدواریم که این دروازه‌بان را داشته باشیم و او هم باید امید داشته باشد. مذاکرات ساده نیست و زمان خاص خودش را لازم دارد.

خب این یعنی عابدزاده پیشنهاد رسمی دریافت کرده است!

وقتی شما از واژه رسمی استفاده می‌کنید با نوع تاکید بر آن مشکل دارم، نه! پیشنهاد رسمی ارائه نشده؛ چراکه در آن صورت باید به سازمان لیگ اسپانیا، لالیگا، یوفا و فیفا نیز گزارش دقیق در فرم مخصوص ارائه شود. برای همین است که می‌گویم پیشنهاد رسمی ارائه نشده است، اما منتظر پاسخ وکیل عابدزاده هستیم.

او خوش درخشیده و بی‌دلیل نیست که تیمی همچون سویا برای پرکردن جای خالی در درون دروازه به سراغ او رفته است.

بله، دقیقا درست است؛ البته گزینه‌های دیگری هم در دست بررسی هستند و درنهایت بهترین انتخاب را خواهیم داشت. مهم این است که هواداران سویا از تلاش ما برای انتخاب بهترین دروازه‌بان راضی و مطمئن باشند. به چیزی غیر از این فکر نمی‌کنیم و البته طبیعی است که تصمیم نهایی با سرمربی تیم خواهد بود نه با روابط‌عمومی یا مدیرعامل و... .

امیر عابدزاده راه پدرش را طی کرده و ایرانیان منتظر درخشش او در لالیگا هستند.

ما هم منتظر داشتن او هستیم، اما هنوز اتفاق رسمی‌ای رخ نداده است. تردید ندارم با آمدن عابدزاده به سویا انبوهی از هواداران ایرانی نیز به جمع هواداران سویا اضافه خواهند شد.

منبع: روزنامه فرهیختگان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس