عراق: چهار هزار نفر از مرزهای بلاروس به کشور بازگردانده شدند

وزیر امور خارجه عراق گفت: بغداد در هفته های اخیر تقریباً چهار هزار نفر از شهروندان خود را که در مرزهای بلاروس با کشورهای لهستان، لیتوانی و لتونی گیر افتاده بودند، به عراق بازگرداند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری فرانسه، در کنفرانس مطبوعاتی در بغداد با همتای لیتوانیایی خود گفت که از ۱۸ نوامبر (۱۹آبان) دولت عراق ۱۰ پرواز از بغداد به بلاروس را برای بازگرداندن شهروندان خود هماهنگ کرده است.

این پروازها عموماً به منطقه خودمختار کردستان عراق جایی که بسیاری از مهاجران احتمالی از آنجا هستند، صورت گرفته است.

عراق: چهار هزار نفر از مرزهای بلاروس به کشور بازگردانده شدند

در همین حال "احمد الصحاف" سخنگوی وزارت امور خارجه عراقً نیز به خبرگزاری فرانسه گفت: سه هزار و ۸۱۷ مهاجر عراقی از بلاروس و ۱۱۲ مهاجر از لیتوانی به کشور بازگردانده شدند.

الصحاف افزود،  برخی از عراقی‌ها هنوز در بلاروس گیر افتاده‌اند، اما آب و هوای سخت و محیط پیچیده به امدادگران اجازه نمی‌دهد تعداد آنها را تعیین کنند.

"گابریلیوس لاندسبرگیس" وزیر خارجه لیتوانی که با مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق نیز دیدار کرد، گفت که می خواهد ایده های همکاری جدیدی با عراق ارائه دهد.

از تابستان گذشته، هزاران مهاجر که بسیاری از آنها از خاورمیانه و به ویژه عراق بودند، در مرز بلاروس و اتحادیه اروپا کمپ زده و اغلب در شرایط تلخی تلاش می کردند وارد اتحادیه اروپا شوند.

غرب بلاروس را متهم کرده است که مهاجران را به عنوان انتقام تحریم‌ها علیه رژیم الکساندر لوکاشنکو به مرز کشانده است.

بلاروس این ادعا را رد کرده و از اتحادیه اروپا به خاطر عدم پذیرش مهاجران انتقاد کرده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس