کد خبر 1326978
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۶
تویوتا

خودرویی که مشاهده می‌کنید تویوتا GR GT۳ کانسپت است که در نمایشگاه خودروی توکیو ۲۰۲۲ رونمایی شد.

به گزارش مشرق، GT GT۳ یکی از برجسته‌ترین خودروهای تاریخ معاصر تویوتا محسوب می‌شود. اگرچه مشخص نیست که آیا تویوتا نسخه تولیدی این کانسپت را خواهد ساخت یا خیر اما شکی وجود ندارد که GR GT۳ کانسپت ظاهر بسیار متفاوتی نسبت به دیگر خودروهای مسابقه‌ای GT۳ تویوتا در سال‌های پیش دارد.

رونمایی از تویوتا کانسپت GR GT۳ کوپه +عکس

در بخش جلوی کانسپت موردبحث جلوپنجره بزرگ و اسپلیتری با ابهت دیده می‌شود که بر آئرودینامیک خودرو تاثیر می‌گذارند. GR GT۳ همچنین به چراغ‌های جلوی جداگانه مجهز بوده و طول کاپوت باعث شده این خودرو برجسته‌تر شود. به این موارد باید ورودی‌های هوای بزرگ را هم اضافه کرد. GR GT۳ یک خودروی مسابقه‌ای تمام‌عیار بوده و به رینگ‌هایی با قفل چرخ مرکزی و لاستیک‌های چسبان بریجستون مجهز شده است. پشت رینگ‌ها هم ترمزهای بزرگی به چشم می‌خورند.

رونمایی از تویوتا کانسپت GR GT۳ کوپه +عکس

این خودروی مسابقه‌ای پیشرانه جلو دارای سیستم اگزوزی است که خروجی‌های آن درست از پشت چرخ‌های جلو بیرون آمده‌اند. تویوتا همچنین از دیفیوزری بزرگ استفاده کرده تا خودرو همچنان به سطح زمین بچسبد. شاید مهم‌ترین نکته درباره GR GT۳ کانسپت این باشد که بر پایه خودروهای تولیدی کنونی همچون لکسوس RC F GT۳ و سوپرا GT۳۰۰ مسابقه‌ای شکل نگرفته است بلکه از صفر توسعه یافته و بنابراین طراحان تویوتا آزادی عمل بیشتری در مقایسه با سایر محصولات داشته‌اند.

رونمایی از تویوتا کانسپت GR GT۳ کوپه +عکس

این خودروساز ژاپنی همچنین با یک خودروی مفهومی دیگر در توکیو حضور یافته است. این کانسپت bZ۴X GR اسپورت نام داشته و بر اساس نسخه تولیدی bZ۴X کنونی شکل گرفته است. این مدل دارای رینگ و لاستیک‌های بزرگ‌تر، پانل‌های بدنه مشکی مات و صندلی‌های اسپورت. تویوتا اشاره‌ای به نسخه تولیدی این کانسپت نکرده است.

منبع: پدال

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس