ایران از تمامیت ارضی سوریه و ایجاد ثبات در این کشور حمایت می‌کند

مشاور ارشد وزیر امور خارجه گفت: ایران از تلاش‌های سازمان ملل برای تحکیم حاکمیت ملی و تمامیت ارضی سوریه و ایجاد صلح و ثبات در این کشور همواره حمایت کرده و خواهد کرد.

به گزارش مشرق، علی‌اصغر خاجی مشاور ارشد وزیر خارجه در امور ویژه سیاسی امروز در دیدار «گیر پترسون» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه پیرامون آخرین تحولات بحران سوریه، گفتگوهای کمیته قانون اساسی، مقابله با تحریم‌ها و ارسال کمک‌های بشردوستانه برای مردم این کشور بحث و تبادل نظر کرد.

وی در این گفتگو ظهار کرد: ایران از تلاش‌های سازمان ملل برای تحکیم حاکمیت ملی و تمامیت ارضی سوریه، تشویق گفتگوهای سوری _ سوری و ایجاد صلح و ثبات در این کشور همواره حمایت کرده و خواهد کرد.

مشاور ارشد وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد: دولت و مردم سوریه بیش از ۱۰ سال است که مقابل داعش و سایر گروه‌های تروریستی ایستادگی کردند و الآن به ثبات نسبی رسیده و روابط آن کشور با کشورهای منطقه در حال افزایش بوده و لازم است سازمان ملل متحد و سایر بازیگران منطقه‌ای و بین‌المللی به این شرایط دولت و ملت سوریه، توجه کرده و برای رفع تحریم‌ها، کمک‌رسانی به مردم، بازگشت آوارگان و آغاز بازسازی این کشور، تلاش جاری را تشدید کنند.

«پترسون» که در رأس هیئتی به تهران سفر کرده است از تلاش‌های کشورمان در همکاری با سازمان ملل و همچنین در قالب فرمت آستانه با هدف تقویت حل و فصل سیاسی بحران سوریه و حمایت از گفتگوهای ملی سوری قدردانی و بر استمرار این همکاری‌ها تأکید کرد.

دو طرف در پایان این نشست نسبت به تقویت رایزنی‌های مشترک در آینده تأکید کردند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس