کد خبر 1325755
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۷

آیا شما هم جزو افرادی هستید که همیشه از خریدتان پشیمان می شوید؟ و هیچ گاه به قول معروف درست خرید نمی کنید؟ آیا  علت این نکته را می دانید؟ شما به اصطلاح خیلی ساده از کنار مشخصات اصلی کالای مورد نظرتان عبور می کنید. این موضوع حتی در مورد کالای قیمتی مثل لپ تاپ و گوشی هم صدق می کند. و در نهایت احساس می کنید که پول خود را دور انداخته اید. نگران نباشید به راحتی می توانید پله پله این عادت را در خودتان نهادینه کنید. با مقایسه بین محصولات می توانید انتخاب کاربردی تری داشته باشید. ما در این مطلب قصد داریم به شما کمک کنیم تا بتوانید همیشه بهترین گزینه را انتخاب کنید.

چرا قبل از خرید موبایل باید آن ها را مقایسه کنیم

انتخاب فروشگاه معتبر

انتخاب فروشگاه مهم ترین نکته ای است که باید به آن توجه کنید. قبل از مقایسه محصولات باید از اعتبار فروشگاه مطمئن شوید. اگر چندین فروشگاه را زیر نظر دارید، اعتبار آن ها شامل پروانه کسب و نماد اعتماد را بررسی کنید. فرقی نمی کند که از فروشگاه فیزیکی خرید می کنید یا مجازی. این مورد را باید مد نظر قرار دهید.

اطمینان از اصالت کالا

طبیعتا وقتی از اعتبار فروشگاه اطمینان پیدا کنید، اصالت کالا نیز برای شما محرز خواهد بود. زیرا یک فروشگاه معتبر، اعتبار خود را با فروش یک کالای تقلبی و نامعتبر خراب نمی کند. اما با این حال گوشی ها را بررسی کنید، گوشی های اصل، یک جعبه ، فاکتور فروش و گارانتی دارند. فروشگاه اینترنتی لیپک یکی از فروشگاه های اینترنتی خوشنام است که اصالت کالا شعار اصلی آن است، مقایسه در سایت لیپک، خیال شما را بابت خرید امن بیشتر می کند. راه دوم این که می توانید از یک شخص باتجربه در این مورد کمک بگیرید تا خیال شما را از بابت اصالت کالا راحت کند.

بررسی رجیستری گوشی

چرا قبل از خرید موبایل باید آن ها را مقایسه کنیم

یکی دیگر از روش های اطمینان از اصل بودن گوشی، بررسی طرح رجیستری است. گوشی های موبایل اصل باید در گمرگ ثبت شوند. و برای هر دستگاهی که دارای سیم کارت است یک شماره شناسه IMEI تعلق می گیرد. این شماره بر روی جعبه دستگاه ، پشت باتری یا با شماره گیر *#06# ثبت می شود. به این صورت می توانید از اوریجینال بودن گوشی اطمینان کسب کنید.

مقایسه قیمت ها

اگر گوشی نامعتبر یا به قولی تقلبی باشد، یا به هر دلیلی بیش از اندازه گران یا ارزان باشد، اینجا مقایسه کردن تصمیم گیری را راحت می کند. با وجود اینکه قیمت های گوشی روز به روز بیشتر می شود، اما گاهی در برخی از فروشگاه ها با قیمت های نجومی موبایل مواجه می شویم، در صورتی که قیمت ها تا حدی در یک بازه قیمتی مشخصی عرضه می شود. در این حالت  با بررسی می توانید گوشی با امکانات مد نظر را با قیمت نرمال خریداری کنید.

بررسی انواع برندها

چرا قبل از خرید موبایل باید آن ها را مقایسه کنیم

مقایسه برندها یکی دیگر از نکته هایی است که باید قبل از خرید مطمئن شوید. چه برندی را ترجیح می دهید و چرا؟ اگر به گوشی های اندرویدی علاقه دارید، چند برند محبوب مثل سامسونگ، شیائومی و هواوی را مد نظر قرار دهید و به وبسایت اصلی آن ها مراجعه کنید، و در مورد تاریخچه و ویژگی های گوشی ها اطلاعات کسب کنید. و یا اگر آیفون را ترجیح می دهید به وبسایت اصلی بروید و انواع آن را بررسی کنید. البته مطالعه وبسایت های معتبر ایرانی مثل زومیت و لیپک نیز خالی از لطف نیست. می توانید برای آنالیز و تحلیل گوشی ها به زومیت مراجعه کرده و درباره برندها از نگاه  زومیت بررسی کنید، سپس یک مدل را انتخاب کرده و در دو فروشگاه معتبر مقایسه کنید و در نهایت تصمیم گیری کنید.

نکات فنی  گوشی

قبل از اینکه ویژگی های فنی گوشی را بررسی کنید، هدف خود را از خرید این گوشی مشخص کنید، به این منظور که اگر هدف شما از خرید گوشی، گرفتن عکس های باکیفیت است. پس این هدف کاملا شفاف و واضح است و بیشتر باید بین کیفیت دوربین های گوشی مقایسه کنید. اکنون بین مشخصات فنی دو دستگاه کاندید شده بررسی کنید. مشخصات فنی دستگاه شامل اندازه، صفحه نمایشگر، رزولوشن،طول عمر باتری، پردازنده، حافظه داخلی، پردازنده گرافیکی، دوربین، سیستم عامل، تعداد سیم کارت را بررسی کرده تا در نهایت بهترین تصمیم را بگیرید.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس