اجرای عملیات پاکسازی روددره فرحزاد با پیگیری شهرداری

عملیات پاکسازی روددره فرحزاد با پیگیری شهردار تهران و دستور مقامات قضایی از صبح روز چهارشنبه آغاز شد.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۵، اجرای طرح ضربتی جمع آوری معتادان متجاهر در رود دره فرحزاد با تاکید شهردار تهران، دستور مقامات قضایی و خواسته شهروندان این محله از ۱۵ دی ماه با حضور عوامل مربوطه آغازشده است.

در این طرح حدود ۴۰۰ معتاد متجاهر و کارتن خواب در دره فرحزاد شناسایی و به مراکز مربوطه تحویل داده می شوند. این معتادان با توجه به جنسیت، سن و سال و سلامت یا بیمار بودن در مراکز نگهداری پذیرش می شوند. اگر اعتیاد این افراد طی آزمایش اثبات شود پروتکل ترک اعتیاد آنها انجام می شود سپس به مراکز بازپروری و کمپ می روند که در منطقه ۵ حدود ۵ هزار ظرفیت برای این افراد در نظر گرفته شده است.

در این مراکز برنامه های کارآفرینی و آموزش های تخصصی فنی و حرفه ای در نظر گرفته شده است و هدف اصلی آن ایجاد ارتباط بین فرد معتاد با خانواده و جامعه است که در مراحل بعدی این طرح اجرایی می شود.

شهروندان ساکن در این محله به شدت از وجود معتادان متجاهر و کارتن خواب ها که سیمای شهری را زشت کرده و باعث ایجاد ناامنی شدند ناراضی هستند. در ظرف ۱۰ روز اخیر دو جلسه تخصصی با معتمدین این محله، امام جماعت و شهروندان فرحزاد برگزار شده که اعتقاد داشتند معتادان امنیت آنها را از بین بردند. لذا این عملیات برای حفظ امنیت این محله و بهسازی فضای بی دفاع شهری صورت پذیرفت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس