ورود کاروانی مرکب از 30 کامیون تجهیزات نظامی و لجستیک آمریکا به عراق

کاروانی مرکب از کامیون‌های حامی تجهیزات و مهمات نظامی و لجستیک متعلق به ائتلاف بین المللی تحت فرماندهی امریکا امروز از عراق به سوریه رسید.

به گزارش مشرق، کاروانی از کامیون‌های ائتلاف بین المللی تحت فرماندهی آمریکا امروز از خاک منطقه کردستان عراق وارد سوریه شد.

به گزارش روسیا الیوم، کاروانی مرکب از ۳۰ کامیون با عبور از گذرگاه مرزی الولید در مرز با کردستان عراق وارد سوریه شد و با عبور از شهر القامشلی سوریه به سمت استان‌های الحسکه و دیر الزور حرکت کرد.

این کاروان شامل چند تانکر سوخت و برخی خودروهای نظامی و کامیون‌های حامل مواد لجستیک بود.

این نخستین کاروان نظامی آمریکایی است که در سال جدید میلادی از عراق وارد سوریه می‌شود.   در اواخر دسامبر گذشته کاروان نظامی آمریکا مرکب از ۳۰ کامیون از عراق وارد سوریه شده بود.

این در حالی است که سوریه، حضور اشغالگران آمریکایی در خاک خود را غیر قانونی می‌داند و بارها تأکید کرده است که به آن پایان خواهد داد. ساکنان مناطق اشغال آمریکا هم بارها دست به اعتراض و تظاهرات زده‌اند.

 آمریکا در چند نقطه از منطقه «الجزیره» سوریه به‌ویژه در میدان‌های نفتی و گازی این کشور با هدف سرقت و قاچاق منابع طبیعی این کشور، پایگاه ایجاد کرده است.

واشنگتن با پشتیبانی شبه‌نظامیان کُرد موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) ماهانه منابع استخراج‌شده از میدان‌های مذکور را به پایگاه‌های خود در کشورهای مجاور قاچاق می‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس