کد خبر 1321680
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۵
طرح ساماندهی شرایط و دستورالعمل انتصاب مدیران ارشد و مقامات هم‌تراز کلید خورد + جزئیات طرح

عضو کمیسیون «برنامه، بودجه و محاسبات» مجلس از تهیه طرحی با عنوان «ساماندهی شرایط و دستورالعمل انتصاب مدیران ارشد و مقامات هم‌تراز» در مجلس خبر داد.

به گزارش مشرق، سید احسان ارکانی، عضو کمیسیون «برنامه، بودجه و محاسبات» مجلس، از تهیه طرحی با عنوان «ساماندهی شرایط و دستورالعمل انتصاب مدیران ارشد و مقامات هم‌تراز» در مجلس شورای اسلامی خبر داد.

بیشتر بخوانید:

بررسی تحقیق و تفحص از «فروشگاه رفاه» در کمیسیون اقتصادی

وی تاکید کرد: در حال حاضر ما برای انتصاب یک رئیس اداره، یک معاون مدیر کل، یک مدیر کل، یک شهردار و فرماندار قانون داریم، یعنی در رده‌های نام برده حداقل مدرک تحصیلی باید فوق لیسانس باشد و فرد مذکور باید در رشته‌های مشخصی درس خوانده باشد و همچنین باید در رتبه مدیریتی ماقبل آن رتبه، سه سال توقف مدیریتی داشته باشد.

این نماینده مجلس بیان داشت: جالب این است که ما وقتی از سطح مدیر کل و فرماندار بالاتر می‌رویم و به معاون وزیر، وزیر، معاون رئیس جمهور و استاندار می‌رسیم، می‌بینیم که هیچ قانونی برای ساماندهی و تعریف انتصاب وجود ندارد.

وی با اشاره به ماده ۵۴ قانون مدیریت خدمالت کشوری بیان داشت: در این قانون معاون وزرا، وزرا و معاونین رئیس جمهور و استانداران از رعایت هرگونه شرایط انتصاب معاف شده‌اند که این یک تبعیض و بی‌عدالتی است.

این نماینده مجلس تاکید کرد: در این فرآیند متاسفانه فردی که سال‌ها فعالیت داشته و با رعایت سلسله مراتب مدیرکل شده است یکدفعه مشاهده می‌کند فردی که تا دیروز هیچ شغلی نداشته و مدیر نبوده، یک شبه بر اساس ارتباطات تبدیل به معاون وزیر می‌شود. حتما این مسئله باعث کاهش انگیزه و افزایش حس تبعیض و بی‌عدالتی در افراد خواهد شد.

ارکانی اظهارداشت: ما در این طرح پیشنهاد کردیم - مشابه مدیران پائین دست -  قانون شامل حال مدیران ارشد  بشود یعنی حداقل مدرک تحصیلیشان فوق لیسانس باشد و سطح مدیریتی مشابه داشته باشند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس