خوش بینی اوپک پلاس به بهبود تقاضای نفت در سال 2022/ احتمال افزایش تولید

انتظار می‌رود اوپک و هم پیمانانش در نشست هفته آینده، عرضه نفت خود را افزایش دهند و این امر نشان می‌دهد که این گروه نسبت به چشم‌انداز تقاضای جهانی نفت خوش بین است.

به گزارش مشرق به نقل از بلومبرگ، انتظار می‌رود، اوپک و هم پیمانانش در نشست هفته آینده، عرضه نفت خود را افزایش دهند و این امر نشان می‌دهد که این گروه نسبت به چشم‌انداز تقاضای جهانی نفت خوش بین است.

بر اساس پیش بینی تحلیلگران و تاجران، ۲۳ کشور عضو اوپک پلاس احتمالا یک افزایش ملایم ماهانه برابر با ۴۰۰ هزار بشکه در روز را ادامه خواهند داد، تا تولیدی را در دوره شیوع کرونا متوقف کرده بودند به تدریج بازیابی کنند.

به نوشته این گزارش، چند نماینده کشورها نیز گفتند، انتظار دارند که این افزایش ادامه پیدا کند.

اوپک پلاس پیش بینی می‌کند، تقاضا برای نفت در جهان در سال جاری میلادی بهبود یابد و آسیب «ملایمی» از شیوع اُمیکرون ببیند. با افزایش رفت و آمد و ترافیک در سراسر کشورهای مصرف کننده آسیایی و کاهش ذخایر نفت در آمریکا، قیمت نفت به بالای ۸۰ دلار در هر بشکه رسید که این پیش بینی را تقویت می‌کند.

تحلیلگران و تاجران پیش بینی می‌کنند، زمانی که گروه اوپک پلاس در روز سه شنبه گردهم جمع شوند، افزایش تولید در گروه اوپک پلاس تصویب خواهد شد. با توجه به اینکه تمام کشورهای آسیایی به جز یک کشور همگی افزایش ماهانه رفت و آمد را ثبت کرده‌اند،   شاخص‌های مصرف سوخت نشان می‌دهد که بشکه‌های اضافی جذب بازار خواهد شد.

افزایش عرضه نفت همچنین نشان می‌دهد، ریاض به خطرات تورمی که بزرگترین مشتریان آنها را تحت تأثیر قرار می‌دهد، توجه دارد، چراکه این کشور درخواست جو بایدن در ماه گذشته برای افزایش تولید نفت به منظور کنترل بالا رفتن قیمت بنزین را قبول کرد.

افزایش عرضه نفت بدون نگرانی و خطر نیست. در چین به عنوان بزرگ ترین مصرف کننده نفت در آسیا، نشانه‌هایی از تضعیف تقاضا برای سوخت به علت رویکرد اعمال محدودیت‌های مهار کرونا و همچنین سخت‌گیری در مورد آلاینده‌های جوی دیده شده است. در آمریکا، لغو پروازها افزایش یافته و ۱۱۲۵ پرواز به علت افزایش موارد ابتلا به کرونا لغو شده است.

اوپک پیش بینی می‌کند که بازار نفت به علت آزادسازی ذخایر استراتژیک آمریکا و سایر مصرف کنندگان نفت دوباره با مازاد عرضه روبرو شود. تخمین زده می‌شود که این مازاد عرضه در ماه مارس به ۲.۶ میلیون بشکه در روز برسد که احتمالا اوپک پلاس مجبور خواهد شد تا افزایش بیشتر تولید را مورد بررسی مجدد قرار دهد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس