روسیه: طالبان با عمل به تعهداتش به رسمیت شناخته خواهد شد

وزیر خارجه روسیه درباره چگونگی رسمیت یافتن طالبان اظهارداشت که اگر آنها به تعهداتشان عمل کنند به رسمیت شناخته خواهند شد.

به گزارش مشرق، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره رسمیت یافتن طالبان گفت که این کار بستگی به میزان عمل به تعهدات طالبان دارد.

وی ادامه داد: «به رسمیت شناختن طالبان به این بستگی دارد که چگونه به وعده‌های خود عمل می‌کنند، از جمله مبارزه با خطراتی که از قلمرو آنها سرچشمه می‌گیرد».

لاوروف اظهارداشت که «هنوز زود است که در مورد به رسمیت شناختن طالبان تصمیم بگیریم. باید نظاره‌گر رویدادهای افغانستان باشیم که چگونه توسعه می‌یابند.

وزیر خارجه روسیه تصریح کرد که بهتر است بگوییم، زمانی که طالبان به وعده‌های خود از جمله تشکیل دولت فراگیر و مقابله مؤثر با تهدیدات تروریستی و مواد مخدر عمل کنند، به رسمیت شناخته می‌شوند.

به گزارش اسپوتنیک، وی درباره به رسمیت شناخته شدن طالبان توسط مسکو نیز گفت که «در این زمینه ما در همبستگی با سایر جامعه جهانی تصمیم خواهیم گرفت که به تدریج به سمت حذف طالبان از تحریم های شورای امنیت سازمان ملل که زمینه شناخت رسمی دولت افغانستان را شکل می دهد، حرکت خواهیم کرد».

هفته گذشته «ذبیح الله مجاهد» سخنگوی طالبان گفته بود که طالبان قصد دارد تا سفیرش را برای سفارت افغانستان در روسیه تعیین کند و امیدوار است که روسیه دولت آنها را به رسمیت بشناسد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس