احضار سفیر اسلوونی به وزارت امور خارجه ایران

وزارت امور خارجه اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران، آمران و عاملان آن را به پای میز محاکمه خواهد کشاند.

به گزارش مشرق، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در آستانه دومین سالگرد شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی در صفحه توئیترش با انتشار فیلمی اعلام کرد: ترور حاج قاسم سلیمانی با دستور مستقیم رئیس‌جمهور آمریکا مصداق بارز تروریسم دولتی است و جمهوری اسلامی ایران، آمران و عاملان آن را به پای میز محاکمه خواهد کشاند.

آمران و عاملان ترور شهید سلیمانی را به پای میز محاکمه خواهیم کشاند

 سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه نیز روز دوشنبه ششم دی ماه در نشست هفتگی با خبرنگاران به تشریح اقدامات انجام شده در پی ترور شهید قاسم سلیمانی پرداخت و گفت: سردار سلیمانی قهرمان مبارزه با تروریسم بود. حمله تروریستی به شخصی که در خط مقدم مبارزه با تروریسم بود، استاندرد دوگانه و نشانه‌ای دیگر از دروغگویی مدعیان مبارزه با تروریسم تلقی می‌شود و این به شهادت تاریخ خواهد ماند.

خطیب‌زاده ادامه داد: ترور شهید سلیمانی، ابومهدی المهندس و همراهانشان اقدام تروریست‌های شناخته شده بین‌المللی برای انتقام از این سردار بزرگ بود. اقدام آمریکا در به شهادت رساندن سردار سلیمانی و یاران باوفایش مصداق حمله تروریستی و تروریسم دولتی بود که به شکل سازمان یافته توسط دولت آمریکا و به دستور مستقیم دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور طراحی و عملیاتی شد. 

وی گفت:‌ رئیس جمهور این کشور به صورت علنی و رسمی مسئولیت این ترور دولتی را برعهده گرفت و برای همیشه این جنایت را برای آمریکا ثبت کرد. دولت آمریکا در قبال این اقدام سبعانه مسئولیت بین‌المللی همیشگی دارد و جمهوری اسلامی ایران از هیچ اقدامی فروگذار نمی‌کند که این مسئولیت بین‌المللی، مسببان، آمران، عاملان و مشاوران این اقدام تروریستی را به پیشگاه عدالت بیاورد.

خطیب‌زاده بیان کرد: آنهایی که این جنایت تروریستی را مرتکب شدند مسئولیت کیفری دارند. از روز اول جمهوری اسلامی ایران در چارچوب مقابله با بی کیفر ماندن مجرمان تمام تلاش خود را کرد که مجرمان را به پیشگاه عدالت بیاورد این هم علاوه بر اینکه نقض قواعد حقوق بین‌الملل و حقوق بشر بوده است، اقدامی تجاوزکارانه نسبت به حاکمیت یک دولت مستقل و مستقر، دولت عراق محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: وزارت امور خارجه بعد از این اقدام تروریستی و از همان ساعات اولیه، اقدامات متعددی را با هدف دنبال کردن موضوع در تمام سطوح داخلی و منطقه ‌ای و بین‌المللی انجام داده و تا روزی که مسببان، آمران و عاملان را به پیشگاه عدالت معرفی نکند، از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.

بامداد روز جمعه سوم ژانویه ۲۰۲۰ (۱۳ دی ماه سال ۱۳۹۸) تلویزیون رسمی عراق از شهادت سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «ابومهدی المهندس» معاون الحشدالشعبی در حمله تروریست‌های آمریکا در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد خبر داد و ساعتی بعد وزارت دفاع آمریکا با صدور بیانیه‌ای، رسماً مسئولیت این اقدام تروریستی را برعهده گرفت و اعلام کرد که این ترور به دستور «دونالد ترامپ» رئیس جمهور وقت آمریکا صورت گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • حاج محمود ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
    2 1
    انشا الله
  • ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
    1 0
    چه موقع
  • IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
    0 0
    پس از عراق شروع کن
  • IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
    0 0
    فقط انتقام سخت، این که دادگاه که میگین یعنی کشک خودتون هم میدونین! کدوم دادگاه این رأی رو میده و ضمانت اجراییش چیه؟؟!
  • IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
    0 0
    شما که نمی تونید این حیوان رو پای میز محاکمه بکشونید حکمش مشخصه فقط باید اجرا کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس