تأکید عراق بر حمایت از راه‌حل سیاسی صلح‌آمیز در سوریه

دولت عراق بر حمایت خود از راه‌حل سیاسی صلح‌آمیز برای حل بحران سوریه تأکید کرد.

به گزارش مشرق، «احمد الصحاف» سخنگوی وزارت خارجه عراق گفت که کشورش حمایت خود از راه حل سیاسی صلح آمیز در سوریه را تکرار می‌کند.

وی در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد: عبدالرحمان الحسینی سفیر عراق در مسکو در هفدهمین نشست آستانه درباره سوریه در شهر نورسلطان قزاقستان که عراق به عنوان ناظر در آن حضور دارد، شرکت می‌کند.

الصحاف افزود: سفیر الحسینی با هیئت‌های سوریه، اردن، لبنان، روسیه، ایران، ترکیه و سازمان ملل گفت‌وگو خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: سفیر عراق در مسکو بر مواضع ثابت بغداد در حمایت از راه‌حل سیاسی مسالمت‌آمیز و حفظ تمامیت ارضی سوریه تأکید خواهد کرد.

هفدهمین اجلاس آستانه در مورد سوریه با حضور هیئت های ایران، روسیه، ترکیه، سوریه، معارضه و کشورهای لبنان و عراق بعنوان ناظر سه شنبه گذشته به مدت ۲ روز در شهر نورسلطان قزاقستان برگزار شد.

در این نشست مسائل مختلف سوریه از جمله وضعیت در ادلب و جنوب، تشکیل جلسه هفتم قانون اساسی، تجاوزات رژیم صهیونیستی به سوریه، خروج آمریکا از عراق و سوریه و پیگیری نتایج سفر هیئت روسی به تهران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

طرفین با تاکید بر لزوم حفظ سیادت و حاکمیت سوریه، بر تشکیل جلسه آتی کمیته قانون اساسی  تاکید نمودند. طرف ایرانی خروج نیروهای آمریکایی از خاک سوریه را مورد تاکید مجدد قرارداد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس