کد خبر 1317888
تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۲
ابتلای گسترده بی خانمان‌های کانادا به کرونا

افراد بی خانمان در کانادا بیش از ۲۰ برابر بیشتر از جمعیت عمومی این کشور به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان بستری می‌شوند.

به گزارش مشرق، موج پنجم ویروس کرونا در کانادا آغاز شده است؛ سویه‌ای که تا ۴ برابر مسری‌تر از گونه های قبلی خود است و خطر اصلی هم متوجه بی خانمان ها، بخصوص در مونترال است. همه گیری اومیکرون هنوز از آستانه عبور نکرده است، اما کانادایی‌ها بسیار نگران هستند.

به گزارش «مونترال سی تی وی نیوز»، مقاله‌ای که در اوایل سال جاری در مجله انجمن پزشکی کانادا منتشر شد نشان می دهد که افراد بی خانمان بیش از ۲۰ برابر بیشتر از جمعیت عمومی کانادا به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان بستری می‌شوند.

همچنین ۱۰ برابر بیشتر احتمال دارد که این افراد در بخش‌ مراقبت‌های ویژه بستری شوند.

سویه اومیکرون به دلیل ۳ عامل اصلی تقریبا به طور قطع به جامعه بی خانمان‌ها راه پیدا می‌کند.

نخست اینکه افراد بی خانمان بیشتر در پناهگاه‌ها زندگی می‌کنند، در کافه غذا می‌خورند و در اتاق‌های مشترک به سر می‌برند. زندگی مشترک با حریم خصوصی کم باعث انتشار آسان یک ویروس مسری می‌شود.

دوم اینکه، غذا و سرپناه، نیازهای اساسی اکثر افراد بی خانمان است، نه نقاب زدن، فاصله گرفتن و شستن دست ها.

سوم اینکه، عمده افراد بی‌خانمان دارای شرایط بهداشتی پیچیده‌ای هستند که می‌تواند توانایی آن‌ها را در پیروی از پروتکل‌های بهداشت عمومی به شدت مختل کند.

افراد بی خانمان در کانادا بیشتر از جمعیت عمومی به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند و به مراتب بیشتر در بیمارستان بستری می‌شوند و بر اثر این بیماری جان خود را از دست می‌دهند.

با توجه به فشارهای فعلی بر سیستم مراقبت‌های بهداشتی کانادا، این امر نه تنها بر خود افراد بی خانمان بلکه بر کل جامعه این کشور تأثیر می‌گذارد. پس بی خانمانی همه را به خطر می‌اندازد. با توجه به آسیب پذیری جمعیت بی خانمان و تاثیر نامتناسب آن بر سیستم مراقبت‌های بهداشتی، دولت کانادا برای آماده سازی و کنترل شیوع اومیکرون در بین افراد بی خانمان چه می‌کند؟ پاسخ این است؛ اقدام کافی انجام نمی دهد.

لازم به یادآوری است که زمستان گذشته چه اتفاقی افتاد؛ صدها بی خانمان در طول تعطیلات به کرونا مبتلا شدند. این ابتلاها به سرعت در جامعه چرخش داشت و خدمات برای افراد بی‌خانمان، از جمله پناهگاه‌ها، مراکز روزانه و ایستگاه‌های گرمایش شبانه را مجبور به کاهش ظرفیت یا بسته شدن کرد. افراد بی خانمان آلوده و کسانی که منتظر دریافت نتایج آزمایش خود بودند به مراکز قرنطینه‌ منتقل شدند.

افراد بی خانمان نمی‌توانند در خانه یا اتاق خود قرنطینه شوند. زیرا آن‌ها چنین امکانی را ندارند؛ بنابراین در مارس ۲۰۲۰، در آغاز همه‌گیری، یک مرکز جداگانه برای افراد بی‌خانمان ایجاد شد تا از باقی جمعیت جدا شوند. یک سال پیش، زمانی که اولین شیوع بزرگ در پناهگاه‌ها گسترش یافت، ظرفیت این مرکز کامل شد و موارد ابتلا از آن فراتر رفت، و یک مرکز ایزوله دوم در بحبوحه بحران باید افتتاح می‌شد تا جهش بی‌خانمان‌های مبتلا به کرونا را در خود جای دهد.

وضعیت بی خانمان های کانادا در زمستان جاری چگونه است؟ با گسترش این سویه مسری تر، در مقایسه با سال گذشته فضای کمتری در تاسیسات ایزوله وجود دارد و در صورت نیاز ظرفیت ذخیره قابل توجهی در دسترس نیست. وزارت بهداشت کانادا برای بدترین شرایط آماده نشده است.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس