کد خبر 1317153
تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۵
خشم ژاپن از نظامیان آمریکا در اوکیناوا - کراپ‌شده

در حالیکه در سال‌های اخیر نظامیان آمریکا در پایگاه نظامی ژاپن مشکلاتی را برای توکیو به وجود آورده‌اند هم‌اکنون ژاپن از نظامیان واشنگتن در پایگاه نظامی اوکیناوا به دلیل سرپیچی از قوانین به خشم آمده است

به گزارش مشرق، وزیر امور خارجه ژاپن با اعلام این مطلب که قوانین آمریکا برای انجام تست کرونا با قوانین کشور ژاپن ناسازگاری دارد، از ارتش ایالات متحده درخواست کرد تا وضعیت ابتلا به کرونا را در پایگاه تفنگداران دریایی خود در «اوکیناوا» کنترل کند.

بنا بر گزارش شبکه روسی «راشاتودی»، «هیروکازو ماتسونو» دبیر ارشد کابینه در این خصوص گفت: «ما از طرف آمریکایی خواسته‌ایم تا حداکثر اقدامات را برای جلوگیری از شیوع ابتلا به طور کامل اجرا کند».

بیشتر بخوانید:

کاهش قابل توجه صادرات سلاح آمریکا در ۲۰۲۱

بنا به گفته دولت آلمان، اظهارات دبیر کابینه ژاپن در حالی مطرح شده است که تست کرونای ۲۲۷ نفر از ساکنان «کمپ هانسن» که پایگاه تفنگداران دریایی آمریکا در اوکیناوا است، مثبت شده است.

به گفته ماتسونو، نیروهای آمریکایی توضیح داده‌اند که نیروها در روز پنجم پس از ورود به ژاپن مورد آزمایش قرار گرفتند زیرا آنها قبلاً واکسینه شده بودند و تا زمانیکه محدودیت‌های آنها برای عبور و مرور برداشته نشود، پایگاه را ترک نخواهند کرد.

با این حال، مقررات ژاپن ایجاب می‌کند که تمامی افرادی که وارد این کشور می‌شوند، ظرف ۷۲ ساعت قبل از عزیمت به ژاپن مورد آزمایش قرار گیرند.

«یوشیماسا هایاشی» وزیر امور خارجه ژاپن روز گذشته (چهارشنبه) اعلام کرد که «تأسف شدید» خود را از این سرپیچی آمریکا از قوانین ژاپن به «ریکی روپ» فرمانده نیروهای آمریکایی در ژاپن ابراز داشته است.

رسانه‌های ژاپنی به نقل از هایاشی می‌گویند که ارتش آمریکا سه تا پنج روز پس از ورود سربازان از آن‌ها آزمایش گرفته است و به آنها اجازه می‌دهد آزادانه در داخل پایگاه‌های خود حرکت کنند که این خلاف قوانین قرنطینه است.

طبق گزارش راشاتودی، هایاشی در این خصوص گفت: «این قوانین با قوانین ژاپن سازگار نیست».

ژاپن تایمز به نقل از یک منبع دولتی گزارش کرد که دولت ژاپن همچنان در حال بررسی است که چگونه آزمایش‌های کرونا در تمام پایگاههای نظامی ایالات متحده در این کشور انجام شده است.

نشریه «استارز اند استرایپس» گزارش کرده است که نیروهای ایالات متحده در ژاپن روز دوشنبه هفته جاری محدودیت‌های مرتبط با کووید-۱۹ را تشدید کردند و دوره قرنطینه را تمدید کردند.

طبق این گزارش، واشنگتن از پایان جنگ جهانی دوم پایگاه های نظامی خود را در ژاپن حفظ کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    0 3
    مردم اکیناوا به زبان ژاپنی صحبت نمی کنند و بیشتر سربازان آمریکا هم ساکن اوکیناوا هستند. یعنی هر زمان ژاپن بخواهد آمریکا را بیرون کند فورا آمریکا در اوکیناوا همه پرسی استقلال برگزار می کند و سر جایش می ماند.
  • IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    5 0
    غربگدا: وا، اینها که باید از خداشون باشه که یانکی‌ها دارن به زنها و دختراشون تجاوز میکنن و..... تو کشورشون، یانکیه و ارباب، هر کاری بکنه خوبه!!!
  • IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    3 0
    ژاپن میترسه،بابا اینها چی هستن که تو کشورت راه دادی
    • IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
      1 0
      الان کلی از غربگداهای خودمون آرزوشونه که ایران هم مثلا چند تا از شهرهاش اینطوری بود که اینها با خانوادهٔ محترم (!) میرفتن اونجا ساکن میشدن !! خداییش دو سه تاشون به من گفتن میدونی اون اهالی جزیره چه بیزنس خوبی از فروش اجناس به یانکی ها دارن؟ حالا زن و بچه هاشون در امان نباشن، پولو بچسب!!!!
  • IR ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
    0 0
    ژاپن دقیقا نظامیان آمریکایی را میخواد چیکار ؟؟؟ از بالگرد آپاچی و پاتریوت بگیر تا جنگنده های اف ۳۵ در اختیار داره . روسیه که سرش تو کلاهشه . چین هم وارد درگیری به طور کلی نمیشه . یک کره شمالی می‌مونه اونم از اون ۱۴۷ تا اف ۳۵ ، با ۱۰ تاش کارش تمومه . این وسط فقط سربازای آمریکایی تو ژاپن چیکار دارن نمی‌دونم . به جای تایلند و فیلیپین کمک نیاز دارن نه ژاپن ابر قدرت .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس