مصر: آمریکا هنوز با انتقال گاز به لبنان موافقت نکرده است

وزیر نفت مصر تأکید کرد که این کشور هنوز موافقت نهایی دولت آمریکا برای پمپاژ گاز مصر به لبنان از طریق خط لوله کشورهای عربی را دریافت نکرده است.

به گزارش مشرق، «طارق الملا» وزیر نفت مصر گفت که هنوز موافقت نهایی دولت آمریکا برای پمپاژ گاز مصر به لبنان را کسب نکرده‌ایم اما مکاتبات بسیار خوبی با واشنگتن داشتیم.

وی گفت که مصر و لبنان در حال بررسی مجموعه‌ای از راه‌حل‌های مربوط به اصلاحات در بخش برق هستند.

الملا تصریح کرد که قاهره به در چارچوب همکاری با لبنان، در نخستین گام ایجاد گشایش در زمینه برق لبنان حضور خواهد داشت و پمپاژ گاز مصر برای راه‌اندازی نیروگاه‌ها را آغاز خواهد کرد.

بنا بر گزارش شبکه المنار، این وزیر مصری توضیح داد که با فرا رسیدن اعیاد سال جدید میلادی، تکمیل اقدامات مربوط به صادرات گاز مصر به لبنان اندکی به تأخیر خواهد افتاد؛ به این معنا که پمپاژ گاز به لبنان از اوایل سال ۲۰۲۲ آغاز خواهد شد.

وزیر نفت مصر همچنین تأکید کرد که توافق گاز بین مصر و لبنان هرگز کمتر از ده سال نخواهد بود و ما امروز در حال رایزنی با طرف‌های بین‌المللی در این خصوص هستیم تا اطمینان حاصل شود که تحریم «سزار» آمریکا علیه سوریه نیز نقض نشود.

لبنان در در تاریخ چهارم اوت سال ۲۰۲۰ (۱۴ مرداد) صحنه انفجار در بندر بیروت بود که بیش از ۱۹۰ کشته و ۶۵۰۰ مجروح به جای گذاشت. این انفجار کشور لبنان را وارد یک بحران سیاسی-اقتصادی-اجتماعی کرد و این کشور در حال حاضر با بحران سوخت نیز مواجه است.

اخیرا وزرای خارجه چهار کشور، سوریه، مصر، اردن و لبنان در نشستی در امان پایتخت اردن درباره انتقال گاز مصر به لبنان توافق کردند (جزئیات بیشتر).

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    0 0
    خوب خبر خوبی است ایران تا 2022 می تواند جای عربستان و مصر را در مناسبات لبنان پر نماید و خوب تبلیغات مفصلی نماید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس