کد خبر 1315600
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۰

سولَقان و کَن ۲ روستا در قسمت شمال غربی تهران می باشد و اکثرا اسم آن‌ها با یکدیگرهم بکار می رود. البته نام کَن سولَقان را با کن سولوقون می‌ شناسند. کن سولقان  یکی از دره های زیبا  و دیدنی اطراف شهر تهران است. این دره زیبا که در منطقه کن شهر تهران قرار دارد از جمله اماکن تاریخی این شهر نیز است. در واقع شهر تهران در گذشته به دو قسمت شمیرانات و کن تقسیم شده بود. روستای کن در گذشته یکی از دروازه های مهم شهر تهران بوده که به دروازه پیشرفت و تمدن نیز معروف بود. این منطقه گردشگری، آب و هوایی خوش و رستوران هایی بی نظیر دارد. در ادامه با آس چارترهمراه باشید تا سفری به کن سولقان داشته باشیم. قدمت این روستا به هزار و ۴۰۰ سال پیش باز می ‌گردد.شما می توانید با کمتر از سه دقیقه بلیط هواپیما مشهد تهران را از سایت آس چارتر تهیه نمایید.

جاهای دیدنی تهران کن سولقان

 دراین جاده کوهستانی زیبا و پرپیچ و خم مناظر زیبایی را خواهید دید و دراین مسیراز آبادیی ها و روستاهای خوش آب و هوایی مانند وردیج ،سنگان، رندان، طالون، کشار، واریش، علیا گذرمی ‌کند که هر کدام داری دیدنی‌های خاص خود هستند.

جاذبه های گردشگری کن سولقان

رودخانه کن

یکی از زیبا ترین و در عین حال مهمترین جاذبه‌ها و مکان دیدنی کَن سولَقان رودخانه آن می باشد که به طول سی و سه کیلومتر از ارتفاعات بلند توچال سرچشمه می‌ گیرد. رودخانه کن یکی از زیباترین و پرآب ترین رودخانه‌های تهران می باشد و نکته جالب این است که آب دریاچه مصنوعی واقع در چیتگر نیز از اینجا تامین می ‌شود. درطول این مسیر جاده چیزی که زیبایی بیشتری دارد و جلب توجه می ‌کند وجود شکل خاص کوه‌هاست ودره‌ها می باشد و همچنین این مسیر دارای چشم اندازهای بسیار زیبایی است و دره‌ی دوچناران یکی از مهمترین و معروفت‌ ترین آنها می باشد. چیزی که بیشتر جذاب است و خود نمایی می‌ کند سنگ‌ هایی می باشد که شبیه به صورتک ‌های تراشیده شده در ارتفاعات بلند کنار جاده قابل دیدن می باشد. در طول مسیررودخانه کن شما حداقل ۵ امام زاده خواهید دید که در آخربه امام زاده داوود ختم می ‌شود و از گذشته مکان و جاهای دیدنی مورد علاقه ایرانیان برای زیارت و بازدید بوده است.

امامزاده داوود

زیارت امامزاده داوود ازگذشته‌های دور تا امروز اهمیت زیادی نزد ساکنان تهران داشته است. مسیر سخت و طاقت فرسای امامزاده داوود در قدیم بسیار مشهور بوده است و تنها با کمک قاطرها و بلد راه ها این مسیر طی می ‌شد. امامزاده داوود در فاصله ۲۰ کیلومتری از سولقان و در فاصله ۴۵ کیلومتری از شهر تهران قرار دارد. از انتهای بلوار نیایش به سمت فلکه دوم شهران حرکت کنید.

غار بیوک آقا

غار بیوک آقا که در راه جاده سولقان سنگان قرار دارد وبا ۲ ساعت پیاده روی می ‌توانید به آن منطقه برسید. و در واقع غار بیوک آقا در مسیر راه کوهنوردانی است که به بلندی‌های این منطقه صعود می ‌کنند. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط اهواز تهران در مشهد می باشد.

پارک کوهسار

پارک کوهسار تهران در شمال کن و در دامنه‌های رشته ‌کوه البرز است. منطقه ی دنج و سرسبزی که در ارتفاعات واقع شده و مرکز تفریحی هوایی مثل پاراگلایدر است. جذابیت‌های طبیعی و تفریحی فراوان دارد و یک جاده ماشین ‌روی آسفالتی که شما را تا ارتفاعات این منطقه هدایت می ‌کند.

دره کشار

در کیلومتر ۱۰ جاده هم دره ‌ای طولانی به نام کشار قرار دارد. درختان زیادی سراسر دره را احاطه‌ کرده‌اند و یک مقصد مناسب برای گشت‌ وگذار در کنار رودخانه ‌ای کوچک است.

جاذبه های گردشگری کن سولقان

روستاهای دیدنی سولقان

روستای وردیج

روستای وردیج هم در مسیر کن و سولقان قرار گرفته و سنگ ‌هایی که به‌ صورت صورتک‌ هایی تراشیده‌ شده در ارتفاعات کنار جاده هستند روستا را به منطقه ‌ای توریستی تبدیل کرده اند. رستوران های کن سولقان سنتی اند و بهترین منطقه برای استراحت های بین راهی هستند. روستاهای سنگان، وردیج، کشارعلیا، رندان، طالون و واریش هم هرکدام دیدنی ‌های خاص خود را دارند.

روستای واریش

واریش هم روستای ییلاقی شگفت انگیزی است. زمستان برای اقامت به آنجا نروید. به‌ قدری سرد می ‌شود که ساکنانش از آنجا می‌ روند و بهار بازمی‌ گردند. درعوض در تابستان گرم تهران، سیل گردشگران از زیبایی‌های آن سرمست می‌ شوند. چشمه واریش آب سرد گوارایی دارد و در تابستان ماوای ساکنان تهران است.

 روستای سنگان و آبشار رندان

سنگان نام ۲ روستا است شامل : سنگان بالا و سنگان پایین است و کمی بالاتر از منطقه سولقان می باشد. و مردم سنگان از گذشته تا به امروز به زبان تاتی سخن می ‌گویند. همچنین منطقه سنگان، دارای یک آبشار بلند و بسیار زیباست که برای دسترسی به آن نیاز می باشد که دو الی سه ساعت کوهپیمایی انجام شود.البته این روستای زیبا و خوش آب وهوا مخصوصا در فصول بهار و تابستان جایگاه بسیاری از مردم و گردشگران است.

آبشار رندان بسیار تماشایی ست، برای دسترسی به آن ابتدا باید به‌ سمت سولقان برانید، سپس مسیر را ادامه دهید، بعد از روستای سنگان تابلوی رندان را خواهید دید.

روستای تالون و آبشار تالون

 تالون یا طالون، روستایی از توابع بخش کن در دهستان سولقان است که منطقه‌ ای کوهستانی و سنگی در شمال غرب تهران است.

آبشار تالون در روستای تالون قرار دارد. روستایی که گزینه خوبی برای سفر کوتاه مدت شماست، به خصوص اگر ساکن تهران باشید. چشم انداز زیبای کوهستانی، آسمانی آبی، آبشار زیبایی که روی صخره‌ ها در حال فرو ریختن است و تمام زیبایی هایی که در این متن نمی گنجد، نوید یک مکان رویایی برای گذراندن ساعتی به دور از شلوغی شهر را به شما می دهد.

اقتصاد و پیشه مردم کن سولقان

منطقه سولقان در فاصله ۳۰ کیلومتری شمال غربی تهران قرار دارد. روستای سولقان ۵۵۰ هکتار باغ میوه و ۱۹۰۰ هکتار اراضی زراعی دارد. اهالی روستای سولقان اغلب به باغداری و کشت میوه مشغولند. محصولات اصلی این روستا: سیب، هلو، آلبالو، شاه توت، خرمالو و گردو و… می ‌باشد.

جاذبه های گردشگری کن سولقان

امکانات روستای کن سولقان

روستای سولقان دارای امکاناتی عمومی چون: پارک صخره و پارک کوهستان، زمین فوتبال، امامزاده، حسینیه، مرکز بهداشت، مدرسه، بانک و دستگاه خودپرداز، اورژانس، داروخانه، پمپ بنزین و… می ‌باشد.

بهترین فصل سفر به روستای کن سولقان

سولقان روستایی ییلاقی و کوهستانی است. هوای این روستا در فصل بهار و تابستان بسیار خنک و دلچسب است. زمستان‌های این روستا بسیار سرد و برفی است. به طوری که بعضی از روستاهای این منطقه مانند واریش در زمستان کلا خالی از سکنه می ‌شوند. البته جاده‌های این مسیر آسفالت بوده و کیفیت آنها تقریبا قابل قبول است پس در هر فصلی می ‌توانید به سمت سولقان سفر کنید. شما می توانید با تهیه بلیط لحظه آخری از سایت آس چارتر ازامکانات ویژه ای برخوردار شوید.

مسیر دسترسی به روستای کن سولقان

سولقان از روستاهای شمال غربی پایتخت است. اگر قصد سفر به این روستای زیبا و خوش آب و هوا را دارید باید از غرب تهران و در اتوبان همت سفر خود را آغاز کنید. از سمت اتوبان همت وارد بزرگراه آبشناسان شوید. به سمت بلوار کوهسار حرکت کنید از انتهای بلوار مسیر سفر شما به سمت سولقان شروع می‌ شود.


** این محتوا تبلیغاتی است **

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس