جدیدترین اخبار کرونا در ایران| خبرهای خوش آخرین رنگ‌بندی کرونایی/ دیگر نقطه قرمز کرونایی نداریم/ رنگ ۳۲۱ شهرستان آبی شد + نقشه

تداوم واکسیناسیون عمومی و تدابیر اتخاذ شده‌، کشور را در وضعیت بهتری در زمینه مدیریت و کنترل شیوع کرونا قرار داده که هرگونه بی‌توجهی به رعایت شیوه نامه های بهداشتی می تواند سبب بروز سویه جدید شود.

به گزارش مشرق، با وجودی که تمهیدات لازم برای کنترل و پیشگیری از شیوع سویه اومیکرون در کشور اندیشیده شده است اما همچنان تاکید کارشناسان حوزه بهداشت و درمان رعایت شیوه نامه های بهداشتی و پرهیز از ترددهای غیر ضرور است چرا که هر گونه غفلت سبب بازگشت به روزهای سخت شیوع کرونا در کشور خواهد شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم امروز پنجشنبه در حاشیه گردهمایی معاونان تحقیقات و فناوری دانشگاههای علوم پزشکی در مشهد در مورد مشاهده ویروس اومیکرون در کشور گفت: تاکنون موردی از شیوع این ویروس در کشور گزارش نشده است اما طبق تحقیقات جدید انجام شده، این سویه کرونا با وجود سرایت‌پذیری بالاتر، مرگ و میر کمتری نسبت به سویه‌های قبلی دارد.

بهرام عین‌اللهی با تاکید بر اینکه هماهنگی و تمهیدات لازم برای کنترل و پیشگیری از شیوع سویه اومیکرون در کشور اندیشیده شده است، گفت:‌ از مردم تقاضا داریم همچنان پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

وی افزود:  اکنون وضعیت ایران به لحاظ کنترل کرونا در شرایط نسبتا خوبی است و از ۱۰ روز گذشته تاکنون آمار مرگ و میر کرونا در کل کشور ۲ رقمی شده است، هر چند که حتی مرگ یک نفر نیز برای ما اهمیت دارد ونمی توان براحتی از کنار آن گذشت.

در پی رویکرد دولت سیزدهم در افزایش واردات واکسن و تسریع واکسیناسیون و نیز عبور خیز پنجم و مرگبار کرونا از کشور، تلفات کرونا هر چند دو رقمی اما روندی نوسانی افزایشی - کاهشی دارد و تعداد شهرهای با وضعیت قرمز نیز کاهش یافته است.

اما بر اساس بررسی‌های اپلیکشین ماسک، در حال حاضر ۲ شهرستان که تا روز گذشته در وضعیت قرمز قرار داشتند، پاک شدند و نقطه قرمز رنگ در نقشه کرونایی کشور نداریم. بر همین اساس، ۳۲۱ شهرستان در وضعیت آبی، ۸ شهرستان نارنجی و ۱۱۹ شهرستان زرد هستند.شهرستان‌های اشنویه (آذربایجان غربی)، طبس،  نهبندان (خراسان جنوبی)، بافت، زرند، سیرجان (کرمان) و بافق، بهاباد (یزد) در وضعیت نارنجی قرار دارند.

استان اردبیل/ ۱۴ فرد کرونایی ‌بستری شدند

شهرام حبیب‌زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اظهار داشت: در ادامه روند کاهشی شیوع کرونا، شاخص‌ بستری روزانه، مجموع بیماران بستری و فوتی مبتلایان کووید.۱۹ در استان اردبیل به شکل معنادار و چشمگیری کاهش یافت.

وی بیان کرد: طی شبانه روز گذشته ۱۴ فرد جدید مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان اردبیل بستری شدند و بررسی آمار شیوع کرونا در استان اردبیل نشان می‌دهد که شمار مبتلایان روزانه کرونا در این استان پس از هفت ماه به ۱۴ نفر تنزل کرده است.

حبیب‌زاده ادامه داد: بنا به اعلام ستاد مدیریت کرونای استان اردبیل، این میزان بستری روزانه مبتلایان نیز نسبت به بالاترین آمار ثبت شده در ۳.۵ ماه قبل، ۱۷۵ نفر کاهش را نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: ستاد مدیریت کرونای استان اردبیل همچنین گزارش داد که در ادامه روند نزولی شیوع کرونا، مجموع شمار مبتلایان بستری در مراکز درمانی استان اردبیل به ۱۳۶ نفر در شبانه روز گذشته کاهش یافته که پایین‌ ترین رکورد ۶ ماه گذشته که این میزان بستری همزمان مبتلایان کرونا در استان اردبیل ۷۶۱ نفر کمتر از بالاترین آمار ثبت شده در ۳.۵ ماه پیش در این استان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ادامه داد: بنا به گزارش ستاد مدیریت کرونای استان اردبیل، آمار جان‌باختگان کرونا در این استان نیز روند نزولی را طی می‌کند به طوری که طی شبانه روز گذشته پانزدهمین روز بدون فوتی کرونا طی ۲ ماه اخیر در این استان به ثبت رسید و مجموع فوتی‌های پنج موج شیوع بیماری کووید.۱۹ در این استان، در رقم ۲ هزار و ۵۸۷ نفر باقی ماند.

حبیب‌زاده ادامه داد: بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل، هم اکنون شیوع بیماری کووید.۱۹ در این استان در وضعیت آبی قرار دارد و شاخص شمار ابتلای جدید، آمار بستری همزمان و تعداد جان‌باختگان روند کاهشی آرامی را طی می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل از مراجعه ۴۷ فرد مشکوک به ابتلای کووید.۱۹ به مراکز درمانی استان اردبیل در شبانه روز گذشته خبر داد و بیان کرد: امیدواریم که این استان دچار موج ششم کرونا نشود.

استان آذربایجان غربی/۵۰۵ نفر بر اثر سندروم حاد تنفسی بستری شدند

محمدامین ولی‌زاده، اظهار داشت: در شبانه‌روز گذشته ۵۰۵ نفر بر اثر سندروم حاد تنفسی در بیمارستان‌های آذربایجان‌غربی بستری شدند.

وی از فوت چهار نفر دیگر خبر داد و تصریح کرد: این فوتی‌ها در شهرهای ارومیه، اشنویه، خوی و مهاباد رخ داد و تعداد کلی جان باختگان کرونایی را به هفت هزار و ۱۷۷ نفر رسانید.رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان‌غربی با اشاره به ابتلای ۲۳۰ نفر به کرونا در شبانه روز گذشته افزود: تاکنون ۳۲۱ هزار و ۸۱۱ نفر به کروناویروس مبتلا شده‌اند.

وی با اشاره به واکسیناسیون ۱۷ هزار و ۷۴۸ نفر در شبانه روز گذشته بیان کرد: در مجموع تاکنون چهار میلیون و ۴۰۰ هزار و ۷۸ نفر واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.ولی‌زاده گفت: این تعداد شامل دو میلیون و ۳۸۰ هزار و ۷۸۸ نفر دوز اول، نزدیک دو میلیون نفر دوز دوم و ۵۸ هزار و ۱۲۳ نفر دوز سوم بوده است.

استان اصفهان/ ۱۰۳ مورد ابتلای جدید شناسایی شد

پژمان عقدک سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در جمع اصحاب رسانه با اشاره به تعداد کل موارد ابتلای قطعی و مشکوک به کرونا از ابتدا تاکنون، اظهار داشت از ابتدای همه‌گیری ویروس کرونا تعداد یک میلیون و  ۲۶۱ هزار و ۹۱ ابتلای قطعی و مشکوک به کرونا در استان اصفهان به جز شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل گزارش شده است.

وی افزود: در این بازه زمانی تعداد کل موارد ابتلای قطعی به کرونا در استان ۴۲۷ هزار و ۴۰۴ نفر بوده که از این تعداد ۱۸۵ هزار و ۷۵ نفر به همین علت بستری شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه ۱۲۴ هزار و ۷۸۵ بیمار کرونایی از ابتدای ورود ویروس منحوس کرونا بهبود یافتند، گفت: متاسفانه تا کنون ۱۷ هزار و ۱۳۰ نفر نتوانستند در برابر این ویروس مقاومت کنند و فوت شدند.

وی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۳مورد جدید کرونا در مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان شناسایی و ۸۲ بیمار کرونایی نیز در این مراکز بستری شدند که حال ۱۰۱ نفر آنها وخیم گزارش شده و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و ۲ خانواده هم داغدار مرگ عزیزان خود در اثر ابتلا به کرونا شدند.

عقدک تصریح کرد: در حال حاضر با ترخیص ۱۱۰ بیمار تعداد مجموع بستریان به ۴۲۱ بیمار با تشخیص ابتلا به کرونا در مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان رسیده و امیدواریم هر چه زودتر چرخه انتقال بیماری مسری کرونا قطع شود و هیچ بیمار بستری کرونایی نداشته باشیم.

استان قزوین/نرخ بستری‌ها درصد افزایش یافت

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین از کاهش ۷.۴ درصدی موارد قطعی ابتلای به کرونا در استان خبر داد و اظهار داشت: در شبانه‌روز اخیر ۷۵ مورد جدید ابتلای قطعی کرونایی در آزمایشگاه‌های منتخب کووید استان قزوین شناسایی شد که این آمار ۶ نفر از روز قبل بیشتر است.

جلال رحمانی همچنین به افزایش ۱۳ درصدی نرخ روزانه بستری‌های کرونایی اشاره کرد و گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۴۳ بیمار کرونایی جدید به دلیل داشتن علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های ما بستری شدند که این آمار در مقایسه با روز پیش ۵ نفر افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: آمار بیماران بدحال هم نسبت به روز گذشته ۱۰ درصد کاهش یافته و در حال حاضر ۹ بیمار کرونایی با حال وخیم در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های قزوین با اتصال به دستگاه ونتیلاتور بستری هستند که این آمار از روز قبل یک نفر بیشتر شده است.

رحمانی ادامه داد: همچنین در ۲۴ ساعت اخیر یک بیمار کرونایی بدحال ما به دلیل علائم شدید تنفسی جان خود را از دست داد که این آمار درست اندازه روز گذشته است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی قزوین از افزایش ۲۰ درصدی نرخ بهبودیافتگان کرونایی روزانه هم خبر داد و گفت: در شبانه‌روز گذشته ۴۹ بیمار کرونایی با علائم قطعی نقاهت از بیمارستان‌های قزوین ترخیص شدند که این آمار ۸ نفر از روز قبل بیشتر است.

رحمانی ادامه داد: در نهایت آمار مجموع بستری‌های کرونایی فعلی استان قزوین با ۷ درصد کاهش به ۱۸۸ نفر کاهش یافت که این میزان بستری ۱۴ نفر از روز پیش کمتر شده و کمترین آمار بستری‌های کرونایی در طول ۹ ماه اخیر است.

خراسان شمالی/ واکسیناسیون در کنترل شیوع کرونا بسیار موثر بود

سید جواد پورنقی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی خراسان شمالی اظهار داشت: خراسان شمالی در میزان پوشش واکسیناسیون در رتبه نخست کشوری قرار دارد.وی افزود: آمار و ارقام نشان می‌دهد واکسیناسیون در کاهش ابتلا و مرگ و میر موثر بوده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی خراسان شمالی گفت: نمودار روند شیوع بیماری کرونا در استان نزولی است٬ اما عادی سازی منجر به افزایش شیوع بیماری خواهد شد و مردم باید همچنان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

بر اساس آخرین نقشه شوع کرونا در کشور٬ در استان خراسان شمالی ۳ شهر آبی و ۴ شهر با وضعیت زرد هستند.

استان ‌فارس/۱۰۵ نفر در ۲۴ ساعت گذشته ‌بستری شدند

براساس آخرین وضعیت ثبت شده درباره شهرستان‌ها و استان‌های کشور استان فارس در وضعیت کم خطر قرار گرفته است. بر این اساس هیچ‌یک از شهرها و شهرستان‌های استان در وضعیت قرمز قرار ندارند.

براساس آخرین تغییرات نقشه تنها شهرستان کوار در وضعیت نارنجی قرار دارد و مابقی شهرستان‌های استان در حالت زرد و آبی هستند که در این میان شیراز به عنوان مرکز استان در وضعیت زرد است.ثبات در این روند با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی و تکمیل چرخه واکسیناسیون از موضوعات مورد تاکید متولیان بهداشت است. با این حال مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز از پیش‌بینی و آمادگی برای مقابله با موج ششم کرونا خبر داده و از شیوع سویه جدید کرونا در آفریقا ابراز نگرانی کرده‌اند. 

براساس آخرین اعلام دانشگاه علوم پزشکی شیراز  از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، یک میلیون و ۵۲۱ هزار و ۴۱۹ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۴۴۳ هزار و ۹۷۸ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

 همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۲۶۲ هزار و ۱۹۷ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۶۱ هزار و ۲۰ بیمار مثبت و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۵۰۴ هزار و ۹۹۸ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

با اعلام بستری ۱۰۵ بیمار جدید مبتلا و دارای علائم کرونا در شبانه روز گذشته در سطح بیمارستان‌های استان مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علائم که هم اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند، به ۷۶۷ نفر رسیده که از این تعداد ۱۱۰ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.با جان باختن پنج هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری به هفت هزار و ۳۰۵ نفر رسید. 

استان بوشهر/تمام شهرستان‌ها در شرایط آبی کرونایی قرار گرفتند

سعید کشمیری رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر  با اشاره به بهبود روند ابتلا به بیماری کرونا در استان بوشهر اظهار داشت: شهرستان بوشهر که در ۲ هفته قبل در حالت زرد کرونایی قرار داشت با کاهش مبتلایان و بستری‌ها در بخش کرونایی به شرایط آبی تبدیل شد و اکنون تمام شهرستان‌های استان بوشهر در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر با اشاره به وضعیت واکسیناسیون در استان بیان کرد: آمارها نشان می‌دهد استقبال در دریافت واکسن کرونا مطلوب است به‌گونه‌ای که ۷۸ درصد جمعیت هدف بالای ۱۲ سال واکسینه شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به کاهش مبتلایان به کرونا و شمار بستری‌ها در بخش کرونایی بیمارستان‌ها تصریح کرد: روند موارد بستری و موارد فوت استان بوشهر کاهش داشته و میزان بستری از متوسط کشور کمتر است.

وی به بستری بیماران کرونایی استان بوشهر در ۱۰۰ هزار نفر پرداخت و خاطر نشان کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد تعداد بستری‌ها از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در هفته نخست آذر ماه ۳.۳۹ صدم درصد ثبت شده که نسبت به هفته‌های ماقبل آن کاهش داشته است.

کشمیری میزان مرگ ناشی از بیماری کرونایی در  مدت یاد شده در یک میلیون نفر جمعیت را ۵.۷۹ صدم درصد دانست و بیان کرد: اکنون شمار کل بستری‌ها در بخش کرونایی بیمارستان‌های استان به ۶۰ نفر رسیده است.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر به بستری بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان پرداخت و افزود: از مجموع ۵ بستری بخش‌های مراقبت‌های ویژه کرونایی، ۲ نفر در وضعیت حاد این بیماری قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: روزانه حدود ۳۰ بیمار از بخش کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر ترخیص می‌شوند که این روند تسریع شده است.

وی افزود: تاکنون ۲ هزار و ۳۱ نفر از ابتدای شیوع کرونا در استان بوشهر به علت ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

کشمیری اضافه کرد: از آغاز شیوع کرونا تاکنون ۸۹ هزار و ۲۰۰ نفر در استان بوشهر به این ویروس مبتلا شده‌اند.

استان خراسان جنوبی/۱۰۱ بیمار جدید شناسایی شد

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی اظهار داشت: در شبانه روز گذشته ۶۶۳ تست مولکولی و سریع در استان انجام شد که بیشترین مبتلایان شناسایی شده مربوط به شهرستان‌های بیرجند، طبس و فردوس بود.

 غلامرضا شریف زاده افزود: تعداد فوتی‌های کرونا در استان نیز در این مدت با ثبت یک فوت دیگر به هزار و ۲۴۸ نفر رسید.وی گفت: هم اکنون نیز ۱۸۸ بیمار حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که ۶۴ نفر آن‌ها مبتلا به کرونا هستند و حال ۲ نفرشان وخیم است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی ادامه داد: در خراسان جنوبی تاکنون یک میلیون و ۲۴ هزار و ۸۳۱ دز واکسن کرونا تزریق شده است.

شریف زاده گفت: بر اساس آخرین بروزرسانی نقشه کرونایی کشور شهرستان طبس از وضعیت قرمز کرونایی خارج و در وضعیت نارنجی قرار گرفت.وی افزود: هم اکنون شهرستان های طبس به همراه نهبندان در وضعیت نارنجی قرار دارند و شهرستان‌های درمیان، سربیشه، بیرجند و فردوس در وضعیت زرد کرونایی و شهرستان‌های خوسف، زیرکوه، قائنات، سرایان و بشرویه نیز در وضعیت آبی و کم خطر قرار دارند.

استان کرمان/موارد بستری قطعی به ۱۶۸ مورد رسید

حمیدرضا رشیدی‌نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه روند کرونا در استان کرمان در هفته قبل روند ثابتی داشته و در حال حاضر استان در وضعیت خوبی نسبت به هفته‌های قبل قرار دارد اظهار داشت: هر چند در حال حاضر شرایط استان خوب است اما خطر شیوع سویه جدید بیماری در کشور و استان را نادیده گرفت.

وی با بیان اینکه هنوز اطلاعات زیادی از سویه اُمیکرون در دست نیست ادامه داد: با این وجود به نظر می‌رسد که در شرایط موجود مهمترین و بهترین راه مقابله با سویه جدید واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با عنوان اینکه مجموع واکسیناسیون کرونا در استان کرمان به ۳ میلیون و۹۸۷ هزار و ۹۹۲ دوز رسیده اظهار داشت: تا کنون دو میلیون و ۱۰۷ هزار و ۴۵۳ دوز واکسن کرونا در نوبت اول، یک میلیون و ۷۴۳ هزار و ۸۳ دوز واکسن کرونا در دوز در نوبت دوم و ۴۷ هزار و ۴۵۶ هزار دوز واکسن در نوبت سوم در استان کرمان تزریق شده است.

سعید صحبتی سخنگوی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان با اشاره به آخرین آمار استان کرمان از وضعیت موارد مثبت بستری و مرگ و میر ناشی از بیماری کووید ۱۹ تا ظهر روز قبل اظهار داشت: در حال حاضر تعداد کل موارد بستری مثبت قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان ۱۶۸ مورد است.

وی ادامه داد: از این تعداد ۹۷ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان، ۱۱ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، ۶ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، ۱۴ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و ۴۰ مورد در حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان تحت درمان قرار دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به بستری ۲۵ بیمار جدید قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان گفت: تعداد کل موارد بستری مثبت کرونا در استان از ابتدای شیوع کووید ۱۹، تاکنون به ۴۳ هزار و ۶۹۷ مورد رسیده است.

وی به فوت ۲ بیمار کرونایی دیگر در استان کرمان اشاره کرد و افزود: مجموع جان باختگان کرونا در استان کرمان از ابتدا به ۵ هزار و ۱۰۱ مورد رسیده است.

صحبتی با بیان اینکه آمار واکسن تزریق شده نوبت اول کرونا در استان کرمان دو میلیون و ۱۰۷ هزار و ۴۵۳ دوز عنوان کرد و گفت: واکسن تزریق شده نوبت دوم کرونا در استان را یک میلیون و ۷۴۳ هزار و ۸۳ دوز و واکسن تزریق شده نوبت سوم کرونا در استان ۴۷ هزار و ۴۵۶ دوزاست.

استان مرکزی/۹ شهرستان شرایط آبی و کم‌خطر دارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان مرکزی اظهار داشت: براساس آخرین گزارش رنگ‌بندی مناطق کشور برای کرونا از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ۹ شهرستان تابعه استان مرکزی شرایط ابی و کم‌خطر دارد اما نباید رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم مورد غفلت واقع شود.

سیدمحمد جمالیان افزود: شهرستان‌های اراک، ساوه، زرندیه، تفرش، فراهان، خنداب، شازند، فراهان، خمین اکنون در نقشه‌رنگ‌بندی کرونا با موقعیت آبی و کم‌خطر نمایش داده شده است اما رعایت پروتکل‌ها همچنان باید مورد توجه باشد.

وی تصریح کرد: موقعیت سه شهرستان کمیجان، آشتیان و محلات نیز در گزارش رنگ‌بندی کرونا زرد است و رعایت پروتکل‌های تعریف شده برای این مناطق باید با جدیت دنبال شود و امیدواریم هرچه سریع‌تر وضعیت این شهرستان‌ها نیز به وضعیت مطلوب برسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: هیچ یک از ۱۲ شهرستان استان مرکزی در فهرست مناطق قرمز و نارنجی نیست اما، با توجه به حساسیت موضوع، می‌طلبد مردم همچنان کووید ۱۹ و قدرت و سرعت بالای انتقال آن را جدی بگیرند.

جمالیان افزود: با شیوع سویه جدید امیکرون مردم همچنان پروتکل‌های بهداشتی را با جدیت دنبال کنند و کسانی که واکسن خود را نزده‌اند، هر چه سریعتر با مراجعه به نزدیک‌ترین مرکز واکسیناسیون برای ایمن سازی اقدام کنند.

خبرهای خوش آخرین رنگ‌بندی کرونایی/ دیگر نقطه قرمز کرونایی نداریم/ رنگ ۳۲۱ شهرستان آبی شد +نقشه

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس