کد خبر 1310445
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۵
قیمت مصوب مرغ و تخم مرغ

به گفته معاون بازرسی و نظارت بر اتاق اصناف ایران قیمت مصوب هر کیلو مرغ گرم ۳۱ هزار تومان، هر کیلو مرغ منجمد ۲۰ هزار تومان و هر شانه (۳۰ تایی) تخم مرغ ۴۳ هزار تومان است.

به گزارش مشرق، بهنام نیک‌منش اظهار کرد: در پی تشکیل ستاد تنظیم بازار محصولات کشاورزی در وزارت جهاد کشاورزی، اتاق اصناف ایران به عنوان عضو اصلی ستاد تنظیم بازار انتخاب شد. قرارگاه امنیت غذایی ذیل این ستاد، هر روز برگزار می‌شود و با پیگیری‌های این قرارگاه شاهد افزایش رعایت قیمت مصوب مرغ و تخم مرغ در واحدهای توزیعی هستیم.

به گفته معاون بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران قیمت مصوب هر کیلو مرغ گرم ۳۱ هزار تومان است اما هفته گذشته با نرخ ۳۷ هزار تومان هم در بازار عرضه می شد که امروز در بخش هایی از تهران حتی با نرخ های کمتر هم عرضه می‌شود.

وی افزود: عرضه مرغ منجمد نیز از سوی شرکت پشتیبانی امور دام افزایش یافته و با نرخ هر کیلو ۲۰ هزار تومان عرضه می‌شود. این افزایش عرضه مرغ منجمد نیز بر حفظ تعادل نرخ مرغ گرم تاثیر گذار بوده است. همچنین نرخ مصوب یک شانه (۳۰ تایی) تخم مرغ، ۴۳ هزار تومان است.

نیک‌منش با بیان اینکه پیگیری‌های این قرارگاه، منجر به افزایش عرضه مرغ گرم و تخم مرغ، تصریح کرد: به عنوان نمونه در میدان بهمن تهران از ۲۵۰ تن به ۵۴۰ تن رسیده است. افزایش عرضه، در پی افزایش نظارت بازرسان وزارت جهاد کشاورزی، وزارت صمت، اتاق اصناف و تعزیرات حکومتی بر مرغ‌داری‌ها و حلقه پیش از عمده فروشی تحقق یافته است. با نظارت بازرسان، مرغ‌داری‌ها نمی‌توانند مرغ را بیش از زمان مقرر نگهداری کرده و باید به موقع به کشتارگاه عرضه کنند.

گفتنی است که نرخ مصوب مرغ برای مصرف کننده در فروردین امسال ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان تعیین شد، اما در اوایل آبان با افزایش مجدد به ۳۱ هزار تومان تغییر کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
    6 0
    این چه سیستمی هست که اول خود فروشندگان قیمت ها رو غیر قانونی بالا میبرن بعد مدتی ستاد تشکیل جلسه میده همون قیمت رو قانونی میکنه!!!!!!!
    • IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
      1 0
      سیستم برره بیده!
  • ناشناس IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
    9 2
    دنیا رو به اتمام هست و مسئولین ما هنوز در قیمت گذاری مرغ و تخم مرغ مانده اند . واقعا جای تاسف نیست ؟
  • IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
    2 0
    به جماعت. مرع خوا ران. و به جماعت تخم مرغ خواران. تسلیت میگوئم وعلیه دلالان بی صفت و مرغداران بی انصاف. شکایت داریم
  • سیده شهربانو اسماعیل پور IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
    6 1
    کجاست اون وعده هایی که میگفتن از مهر ماه مرغ ارزون میشه این بود ارزونی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • طیور ماشین ابزار IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
    3 0
    هر چی قیمت نگهداری مرغ ارزون تر بشه، قیمت مرغ هم پایین میاد. امیدواریم قیمت دان و داروهای مصروفی کاهش پیدا کنه تا مرغ ارزون بشه
  • IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
    0 0
    مرذم سالاری یغنی این دیگه .
  • IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
    0 0
    هرروز نو ، قیمتها از نو ،اونهم رو به رشد الحمد لله.
  • abbas313s US ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    0 0
    امروز رفته بودیم خرید بازار عبدل اباد وانتی هر شونه رو 35ت میداد ازش گرفتیم ولی سمت منزل ده ت گرون تره
  • IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
    1 0
    بعد هم با این انصاف !! و رحمی !! که دارن به نماز بارون می ایستند که خدا براشون بارون بباره !! / حتما!! به همین خیال باشید که بکارید و پرورش دهید و گرون بفروشید بعد هم خدا هواتون رو داشته باشه و براتون بارون بباره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس