کد خبر 1310376
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰
قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۰/۰۹/۱۷

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲ درصد افزایش به ۱۷۸۸ دلار و ۳۳ سنت رسید.

به گزارش مشرق، در حالی که سوددهی اوراق قرضه دولت آمریکا و ارزش دلار اندکی کاهش یافته است و توجه سرمایه گذاران معطوف آمارهای تورمی شده که قرار است این هفته منتشر شود و می تواند بر تصمیم فدرال رزرو در مورد زمان انقباضی شدن سیاست پولی اثر بگذارد، قیمت طلا امروز شاهد افزایش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲ درصد افزایش به ۱۷۸۸ دلار و ۳۳ سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز هم با ۰.۳ درصد رشد به ۱۷۸۹ دلار و ۵۰ سنت رسید.
عاملی که به رشد قیمت طلا کمک کرد، عقب نشینی سوددهی اوراق قرضه ده ساله دولت آمریکا از بالاترین رقم یک هفته اخیر بود که در روز سه شنبه به ثبت رسیده بود. ارزش دلار نیز به میزان ۰.۲ درصد تضعیف شده است که موجب ارزان تر شدن طلا برای خریدارانی می گردد که از ارزهای غیردلاری استفاده می کنند.

کاهش سوددهی اوراق قرضه موجب پایین آمدن هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا می شود.

تهدید جو بایدن مبنی بر استفاده از «اقدامات قدرتمند اقتصادی و سایر اقدامات» در صورت تهاجم روسیه به اوکراین نیز در رشد قیمت طلا موثر بود.

استفن اینز تحلیلگر بازار طلا در موسسه مدیریت دارایی اس پی آی گفت: «موضوع تنش بین آمریکا و روسیه بر سر اوکراین در پس ذهن سرمایه گذاران حضور دارد و این مسئله اندکی به تقویت قیمت طلا کمک کرده است. اما این عامل نمی تواند قیمت فلز زرد را خیلی بالا ببرد و هرگونه عبور قیمت از محدوده ۱۷۷۰ تا ۱۸۱۰ دلار بستگی به تصمیم هفته آینده فدرال رزرو خواهد داشت.»

سرمایه گذاران همچنین منتظر گزارش روز جمعه شاخص قیمت مصرف کننده در آمریکا هستند که می تواند بر تصمیم فدرال رزرو در نشست آتی اش اثرگذار باشد.
 

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس