کنفرانس دربی جای بحث فنی است نه طعنه و متلک/با بهانه داوری تماشاگرانتان را گمراه نکنید/بازی بزرگ دل و جرأت بزرگ هم می خواهد

سرمربی اسبق پرسپولیس گفت: چه خوب است در نشست خبری به جای طعنه زدن و متلک انداختن دو کلمه حرف فنی بزنند نه اینکه با پرداختن به اشتباهات داوری دنبال گمراه کردن تماشاگران شان باشند.

به گزارش مشرق، دربی نود و هفتم پایتخت با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید اما کادر فنی استقلال همچنان بر این باور است داور مسابقه یک خطای مسلم پنالتی برای این تیم نگرفته و حق استقلال ضایع شده است.

حمید درخشان پیرامون اتفاقات دربی نود و هفتم و حاشیه‌های پس از این بازی حرف زد.

چرا مسابقه استقلال و پرسپولیس نتوانست نظر مخاطبانش را جلب کند؟

بازی بزرگ، دل و جرأت بزرگ هم میخواهد. در چنین بازی هایی شما باید با جرات به میدان بروید، در غیر این صورت یا صدمه می بینید و یا سودی از آن نخواهید برد. این که می گویم تجربه شخصی خودم است. مادامی که در کاری ریسک وجود نداشته باشد پیشرفتی در آن حاصل نخواهد شد. اگر می خواهید به خیلی چیزها برسید باید احتیاط را کنار بگذارید و برای همین این مسابقه چنگی به دل نزد.

پرسپولیس را در این دربی چطور ارزیابی کردید؟

در نیمه اول که چیزی از تیم ندیدیم ولی پرسپولیس در نیمه دوم یک مقدار بهتر شد اما در کل یکسری اشکالات داشت که باعث شد نتواند به برد دست پیدا کند.

اشکالات پرسپولیس کجا بود؟

ما در خط میانی باید یک بازیکن خلاق و یک بازیساز خوشفکر داشته باشیم تا مهاجمان را در موقعیت گل قرار بدهد. اگر بخواهید منتظر ضربات ایستگاهی باشید و یا در جریان بازی اتفاقی بیفتد که به گل برسید همین می شود.

راجع به صحنه خطای مورد نظر استقلالی ها چه نظری دارید؟

من می‌گویم اینجا مشخص می‌شود که چرا اصرار داریم VAR بیاید. VAR برای رفع چنین مشکلاتی است. اگر VAR بود همه می دیدند که این صحنه پنالتی نبود و یا شاید هم برعکس، پنالتی بود. حرف دیگر من این است که چرا ما باید در طول ۹۰ دقیقه هیچ کاری نکنیم ،هیچ موقعیتی خلق نکنیم و هیچ خطری به وجود نیاوریم بعد همان یک صحنه که مشکوک بوده را دستاویز قرار بدهیم. تیمی که مدعی کسب عنوان قهرمانی است باید لااقل در هر بازی ۵ بار موقعیت گل بسازد و اگر نشد آن وقت به سراغ چنین بهانه هایی برود تا طرفدارانش را آرام کند. فکر می‌کنم همان شب بازی دورتموند و بایرن مونیخ برگزار شد که داور یک خطای ۱۰۰% پنالتی را به سود دورتموند نگرفت. اما نه کسی سرداور فریاد کشید و نه کسی توی سینه داور رفت. حتی سراغ VAR هم نرفتند و بازی ادامه پیدا کرد. در شرایطی که قطعاً برد و باخت در آن سطح از بوندسلیگا ضرر و زیان خیلی بیشتری شامل حال تیم ها می کند.

کنفرانس دربی جای بحث فنی است نه طعنه و متلک/با بهانه داوری تماشاگرانتان را گمراه نکنید/بازی بزرگ دل و جرأت بزرگ هم می خواهد

اما کادر فنی استقلال همچنان به این موضوع معترض است؟

حرف من همین است. ما بیاییم در کنفرانس خبری راجع به مسائل فنی حرف بزنیم. این که چه شد برنامه هایمان بر هم ریخت و یا چطوربرنامه ریخته بودیم که به گل برسیم ولی نشد. طعنه زدن و توهین به دیگران و اینکه همه چیز را گردن داور بیندازیم با هدفی جز گمراه کردن تماشاگران انجام نمی شود.

با توجه به اختلاف یک امتیازی پرسپولیس تا صدر جدول این تیم را مدعی قهرمانی می دانید؟

اصلا شک نکنید که پرسپولیس همچنان مدعی قهرمانی است. روی نموداری که مشاهده می‌کنیم تیم هفته به هفته بهتر می شود و مطمئنم تا دور برگشت از این هم بهتر خواهد شد.

بازی با هوادار را چطور پیش بینی میکنید؟ این تیم می تواند یقه پرسپولیس را بگیرد؟

بعید می‌دانم زورش به پرسپولیس برسد. البته این را بگویم با احترام به هوادار هیچ تیمی را دیگر نمی توان دست کم گرفت. ولی این تیم تازه به لیگ برتر آمده و تجربه چندانی ندارد. با این حال پرسپولیس باید با دقت مقابل این تیم به میدان برود تا سه امتیاز حساسش را از دست ندهد.

منبع: خبر ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس