کد خبر 1310044
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۰۲:۵۰
کشفی شگفت‌انگیز برای نجات بیماران پارکینسونی

یک متخصص حوزه توانبخشی در آمریکا، دستگاه جدیدی را برای درمان تقریباً کامل بیماران مبتلا به بیماری پارکینسون کشف کرده است.

به گزارش مشرق، دیوید پوترینو فیزیوتراپیست و مدیر نوآوری های مرکز توانبخشی در شهر نیویورک در حین کار بر روی یک دستگاه ارتعاشی برای کمک به ناشنوایان برای تجربه موسیقی زنده، متوجه شد که همین فناوری لرزش را در افراد مبتلا به پارکینسون متوقف می‌کند بنابراین زمانی که پدر دوستش به این بیماری مبتلا بود امتحانش کرد.

بیشتر بخوانید

علائم اولیه بیماری پارکینسون را بشناسیم

پورتینو تأکید کرده است که پدر دوستش که در گذشته یک پیانیست بوده، به دلیل بیماری پارکینسون از لرزش شدید دستانش رنج می برد، اما به محض پوشیدن دستگاهی که برای ناشنوایان در نظر گرفته شده بود، لرزش او تقریباً به طور کامل متوقف شد و او حتی توانست یک قطعه کامل را روی پیانو بنوازد.

وی افزود که (پورتینو) و تیمش دستگاه جدید را بر روی افرادی که از لرزش ناشی از بیماری پارکینسون رنج می‌برند، مورد بررسی قرار دادند و آزمایش‌ها به طرز شگفت‌انگیزی اثربخشی این دستگاه را که شبیه به یک ساعت مچی هوشمند است، نشان داده است.

همچنین نتایج نشان داد که استفاده از این دستگاه بی خطر است و هیچ عارضه جانبی ندارد، زیرا با فناوری کار می کند که سیگنال هایی را به مغز می فرستد تا ریتم های غیرعادی را که باعث لرزش می شود، مختل کند، به ویژه اینکه لرزش زمانی رخ می دهد که عضلات در حال حرکت هستند.

گزارش شده است که بیماری پارکینسون یا آنچه که به (فلج لرزشی) معروف است، توسط پزشک انگلیسی «جیمز پارکینسون» کشف شد و از نماد لاله قرمز برای او استفاده می شود.

در سال ۲۰۱۵، بیماری پارکینسون ۶.۲ میلیون نفر را تحت تأثیر قرار داده و منجر به مرگ ۱۱۷۴۰۰ نفر در سراسر جهان شد و معمولاً در افراد بالای ۶۰ سال رخ می دهد و آسیب بیشتری در مردان نسبت به زنان ایجاد می کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس