به گزارش مشرق، عبدالله گنجی، فعال رسانه‌ای در کانال تلگرامی خود نوشت:

‏سفارت آذربایجان در تهران فشار می آورد که اسامی شهرهایشان که روی خیابانهای ایران است تغییر کند.

‏ما اینجا خیابان دمشق، ایتالیا، پاکستان، آرژانتین و.... داریم اونها نه تنها اعتراض نمی کنند که تشکر هم می کنند. علت اعتراض اینها احساس ضعف هویتی است.
‏‌

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 133
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 70
  • IR ۰۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    77 21
    علتش هویت جعلیه که نگران برملا شدنش هستن
    • رامین IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
      24 50
      اسم گذاری نام شهرها یه قضیه مقبول بین جوامع و شهرها هستش برای نمونه خیابانی در تهران با نام اذربایجان هستش و کسی هم معترض نشده.. ولی اینکه نامی من دراوردی رو بذاریم نام کوچه و محله ...ایسن قضیش فرق میکنه آخه تو کدوم سند معتری شهری بنام بادکوبه وجود داره؟ وقتی شیشه خورده نداری همون اسم باکو رو نام خیابونت بذار ....
    • رامین IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
      26 45
      کشوری به جای نام زیبا و قشنگ خلیج فارس، خلیج عرب بذاره شما معترض نمیشین؟ چرا این همه تنش افرینی؟ کی از این همه تنش سود میبره؟
    • حسین IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
      18 34
      پس با این حساب فردا اذربایجان اسم "خلیج عرب" رو به خیابون سفارت ایران بذاره شما دلیلی برای شاکی شدن نباید داشته باشین..... آخه کسی نمیتونه ادعا و ثابت کنه منظور اونها همون خلیج فارس هستش ... اسم خلیجی عربی رو گذاشتن رو خیابون.....
    • IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
      10 8
      20 سال پیش الچی بیگ اولین رئیس جمهور آذربایجان به ایران پیش اتحاد میکنه به شرطی که کاندید ریاست جمهوری بشود ایران ایین اتحاد را رد می کند بروید خاطرات آقای هاشمی را بخوانید می گوید ترسیدیم نتوانیم آذربایجان را در فرهنگ ایرانی هضم کنیم انها ما را هضم کنند چرا ترسیدید؟!!!
    • کوروش بیگ IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
      11 34
      شما اسامی شوشی و بادکوبه و آران رو از کجا اوردین گذاشتین اسم کوچه؟ مگه ما شهری بنام شوشی داریم؟ بادکوبه دیگه کجا هستش؟ اران دیگه کجا میشه؟ !!! مگه این شهرها هزاران سال دست اذریها نبوده؟ پس هر اسمی اونا بگن بر مناطق خودشون صحیح هستش و ما حق نداریم به اسامی من دراوردی رجوع کنیم ... مگه قراره اسم جغرافیارو همچناکه پهلویهای ملعون کردند عوض کنیم؟
    • مجتبی از زنجان IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
      1 10
      چی بگم الان همه۲۱۰کشور زبان دارند مثل هند با۵۰هزار قوم به نظر من کشورها باید تک قومی بشن این هشداره تهدید نیست
    • DE ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
      16 4
      ملعون پيشه وري گور به گور شده هست!
    • IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
      14 4
      جناب کوروش بیگ چنگیز اوغلو اگر مثقالی کتاب میخواندی میفهمیدی همه اینها که اسم بردی وجود داشته
    • IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
      6 1
      هر زمان اونها نام عزیز آذربایجان رو که غصب کردن از روی کشورشون برداشتن ، بعد به اسم بادکوبه اعتراض کنند هر چند اونها شهرهای خودمون بوده و اسمش رو دوست داشتیم بادکوبه بزاریم
    • IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
      5 4
      رامین و بقیه دوستان پانترک که سنگ باکو رو به سینه میزنند ، کارکنان سفارت جمهوری باکو هستند و دارند بابت این جعلیات حقوق میگیرند
  • IR ۰۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    41 16
    شهرهایشان؟ در تمام تاریخ قسمتی از ایران بود تا قرارداد ترکمنچای دست کثیف انگلیس با بازیگری روس های پست اصلا اینا رو ولش کن یکم سواد زبانشناسی داشته باشی تاریخ بدونی نماد بدونی آذر یک کلمه ایرانی پهلوی / اوستایی هست به معنی آتش اصلا در ترکی قدیم وجود نداره خنده داره خود همین نام داد می زنه اونم کنار چرا باید ترکان که نماد گرگ براشون مقدس بوده و همه می دونن آتش که در زرتشت نماد اصلی هست تا انقدر بینشون محبوب باشه که بزارن جا نماد اصلی خودشون؟ بجای این بحث ها ذهن شستشو شده مردم اونجا رو با همین منطق قوی که واضح هست روشن کنید تمام بدونن بازیچه دست عده ای نوچه صهیون عاشق تفرقه و تحریف شدن والا مردم ماد اهالی سرزمین های شمالغربی اولین افرادی بودن که ایران متحد رو ساختن به گواه تاریخ و بیشتر قوای محافظ ایران بودن در تاما تاریخ و هستن یکی از بیشترین امار شهدای دفاع مقدس رو دارن اینا افتخاره اما رسانه فلج ما نمی تونه حقایق رو یک دهم یهودی ها به نمایش بزاره یک ترکمنچای و تاریخ اونجا گفته بشه درست راه روشن می شه.
    • کلیم IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
      4 3
      در اون قطع نامه ها سر از بدن جدا شد نه اعضای دیگه از بدن... برا همینه که بعد اون قضیه ایران بدون سر مونده و کشور بدون سر، جولانگاه روس و انگلیس میشه....
    • الله اکبر IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
      11 18
      آذر یا آزر همون خزر هست که چون در انگلیسی خ وجود ندارد آذر یا کازر تلفظ میشد که بعد ها به این مدلی تلفظ شد و رواج یافت زمانی که خزر ها در مناطق غربی خزر زندگی می‌کردند اجدات شما تو سیبری بودند عزیزم جالبه بدونی آذری هم از زبان های تورکیک محسوب میشه هیچ سند و مدرکی هم در مورد این که خزر ها مهاجر هستن نیست به غیر از چرت و پرت های یک عده پان ولی در مورد مهاجرت آریایی ها حتی خود کتاب های درسی ایران هم اشاره کردند اینقدر هم جنگ جنگ نکن من خودم از خانواده ی شهدا هستم
    • IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
      19 5
      باکو، فرزندی است که سالها از مادر جدا مانده او را به مادرمان ایران بازمیگردانیم
    • IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
      0 4
      فکر کنم اشتباه متوجه شدی عزیز دلم . در طول تاریخ این ایران بود که همواره جزیی از آذربایجان و ترکستان بود . کی شما حکومت کردین که کشور داشته باشین ؟؟ هیچ یک از سلاطین فارس به جز پهلوی موفق نشدند آذربایجان را بگیرد ولی سلاطین تورک همواره ایران استانی از کشور خودشون بود
  • IR ۰۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    27 6
    متاسفانه بعضی ارگان ها و اشخاص فرهنگستانی مقصر این موضع گیری ها هست وقتی که نام گذاری اسامی بومی محلی رو در تهران ممنوع میکنند باعث میشه وقتی اسمی هم گذاشته میشه علیهش موضع گیری کنند !‌ باید نام شهرها و مناطق آذربایجان در تهران فراگیر بشه
    • رضا IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
      12 4
      خیلی پررو شده اند نباید در مقابلشان کوتاه آمد ما بد خواه زیاد داریم.
  • ابن الرضا IR ۰۴:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    20 6
    نردم ایران درعین احترام به استقلال چمهوری آذربایجان با نامگذاری خاطره خوش فرزندان جدا شده از دامن مادررا براثر جنگ های روسیه تزار علیه ایران گرامی می دارند از این رو برروی روستاها ومحله های خود خیابان نخجوان، باکو اردوباد، بادکوبه، قفقاز، تفلیس، دربند ،سنرقند، بخارا، می گذارند یاد آن روز ها به خیر اصولا پیروزی تشیع درایران مدیون فداکاری قزلباش ها است که بخش عمده آنها متعلق به آن سوی ارس بودند
    • IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
      6 5
      چرا چرت و پرت میگی؟ پیروزی تشیع مدیون حکومت آل بویه از فرزندان دیلم این سرزمین بود ولاغیر
    • بیشتر بدانیم IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
      6 20
      سلام جالبه بدانید نام قدیمی نخجوان در ترکی نخجیوان.نوح چیخان هست که به معنی ظهور نوح هست در زمان قدیم که نوح و یارانش سوار کشتی می‌شوند تمام جهان غرق می‌شوند و فقط مردم داخل کشتی زنده می‌مانند بعد هر کدام از فرزندان نوح به گوشه ای می‌روند و نسل بشر دوباره از همین شهر نخجوان گسترش میابد حتی مکانی که نوح در آن سوار کشتی شد هم در نخجوان مشخص هست که یکی از جاذبه های گردشگری این شهر محسوب می‌شود و سالانه گردشگران زیادی از اروپا به این منطقه سفر می‌کنند نخجوان زادگاه تمام مردم جهان است. می‌توانید از منابع معتبر بین المللی از این حرف من مطمئن شوید. موفق باشید
    • IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
      6 2
      بابا انگلیسی ها خودشان گفته اند روسیه را بدون اوکراین و ایران را بدون آذربایجان نمی توان امپراطوری خطاب کرد نامه تمام پرحرفی ها بس
  • جبرییل IR ۰۶:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    44 11
    قفقاز و تمام کردستان و هرات متعلق به ایران است ،
    • حسن IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
      5 20
      هنوز در خواب اصحاف کهف هستی
    • IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
      8 3
      تصرف دوباره قفقاز توسط فرزندان آلپ ارسلان شاه ایران، با تجزیه ترکیه،‌کلبد خورده است منتظر باش و ببین
  • ایرانی IR ۰۶:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    19 8
    وابستگی شهرها و مردم قفقاز که در قرارداد های متجاوزین به ایران از ایران جدا شده اند در تاریخ ثبت شده و باید روزی به آغوش میهن برگردند . با اعتراض به این نامها نه تاریخ پاک می شود و نه ایرانی مداخله یک حکومت خارجی در تعیین نام خیابانها را می پذیرد .
  • IR ۰۷:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    41 11
    علتش خوی ایران ستیزی پان ترکی است
  • IR ۰۷:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    7 10
    بخاطر قوت هویتیه
  • جهودشناس IR ۰۷:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    22 21
    آقا باید به کلی این موجودیت جمهوری آذربایجان رو نابود کنیم و به سه تکه تقسیم کنیم. قفقاز مال روسیه، اران مال ارمنستان و شیروان مال ایران. خیلی دیگه گستاخ شدند
    • IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
      5 2
      باشه
    • IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
      10 2
      قفقاز پاره تن ایران است.
  • IR ۰۷:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    15 8
    قورباغه ابوعطا بخونه.
  • IR ۰۷:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    31 15
    آذربایجان جان ایران است و باید هرچه سریعتر به حکمرانی ایران برگردد
  • IR ۰۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    18 18
    آذری ها زیر پرچم دولت ۹۶ ساله ی فارسی ایران به مناطق غیر ترک مثل گیلان و مازندران و ... مهاجرت میکنن و بعد هر کسب و کاری راه میندازن اسمشو میذارن آذربایجان . نانوایی آذربایجان ، قنادی آذربایجان ، بقالی آذربایجان و ....
    • مجتبی از زنجان IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
      3 15
      حق با شماست اما اولا اسم قوم روی استان میگذارید چالش بیشتر میشه الان در باکو و گنجه مثلا نانوایی تالش،آوار و لزگی هستش یا در استانبول و آنکارا مغازه کردستان و لازستان هستش یا در دمشق مغازه کردستان هستش یا در مادرید مغازه کاتالونیا،باسک هستش یا در دهلی نو مغازه تامیل،کشمیر و بنگال هستش واقعا تاسف یا در تاشکند مغازه تاجیکستان هستش یا در مسکو مغازه چچن،آوار،اینگوشی،اوستیا،تاتارستان هستش
  • IR ۰۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    27 11
    یکی از خیابانهای اصلی باکو نام تبریز دارد.چطور به خودشون اجازه می دهند نام یکی از شهرهای بزرگ ایران را روی خیابان خود بگذارند؟
    • حسین IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
      7 16
      اسم خیابون رو تبریز و یا تهران و یا اصفهان گذاشتن و کسی هم معترض نیستش... حالا اگه بر فرض همون اسم تبریز رو عوض کنن و بذارن مثلا تامریس و یا اسم کرج رو بذارن کورج شما معترض نمیشین؟
    • IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
      10 14
      اونا نمیگن که شما نذار میگن چرا و پرت نذار اونا گذاشتن تبریز تربیز نذاشتن که ولی شما بجای اینکه بذاری باکو میذاری بادکوبه خب معلومه ناراحت میشن. نام سنندج قبلا سینان داش بوده که یک نام کاملا ترکي بود الان اونا این اسم رو بذارن شما گیر نمیدی؟ هنوز سینان داش بوده روزگاری ولی جایی ندیدم نام باکو بادکوبه باشه درضمن تو انگلیسی میگن باکو درستش باکی هست
    • IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
      8 3
      تامریس مگه قاتل کوروش نبود اون چه ربطی به تبریز داره نکنه اسم اون رو گذاشته بودن رو تبریز بعد تبریز شد؟ ولی درمورد این که در کنار رود ارس کوروش رو کشتن چیز هایی شنیدم
  • ناشناس IR ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    19 8
    سلام صد در صدمشکل هویت دارند که با دزیدن مفاخر ما والتماس بخاط هک اسم کشورشون از تیم های فوتبال می خوان هویت بسازند ولی یه روی سکه هم انفعال ما و گوشمالی نکردن این ها هستش
  • عمو IR ۰۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    13 3
    از هر چیز حتی کوچکی برای ایجاد تنش سوء استفاده ها می کنند.
  • IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    8 5
    خیلی دلش بخواد.
  • IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    20 9
    نباید اجازه داد اینقدر گستاخ شوند ما باید اعتراض کنیم که چرا در کتابهایتان تاریخ ایران را جعل و سرقت میکنید هویت نطامی گنجوی را غیرایرانی معرفی میکنید دنبال سرقت نمادهای فرهنگی ایران مثل نوروز یلدا و غیره هستید ماباید فشار بیاوریم حتی اسم سرقت شده آذربایجان را کنار بگذارند
    • IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
      4 7
      نظامی گنجوی متولد شهر گنجه. وفات شهر گنجه اگه صرفا بخاطر زبانی که شعر گفته باشه(هنوز شعر ترکي هم گفته) اونوقت باید اونا هم بگن شهریار آذربايجانیه اینطور که نمیشه.
    • IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
      16 5
      نظامی گنجوی شاهکارش را به فارسی نوشت تا به فرزندان آذری بگوید من و دیگر اجدادتان با زبان بیگانه ترکی جنگیده ایم.
    • IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
      4 1
      همه عالم تنست و ایران دل نیست گوینده زین قیاس خجل چونکه ایران دل زمین باشد دل ز تن به بود یقین باشد زان ولایت که مهتران دارند بهترین جای بهتران دارند (نظامی گنجوی, خمسه, هفت پیکر)
  • IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    29 9
    هههه. کل جمهوری آذربایجان واس ماس. تا قبل از ترکمانچای کل قفقاز مال ایران بوده. مردم این جمهوری مردم خودمون هستن. مشکل حکومت الدنگ اسرائیلی اونجاس که خواهد رفت همونطور که صدام رفت.
    • IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
      6 4
      خودت میگی بوووود
  • آذربایجانی IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    26 12
    نام گنجه و باکو (بادکوبه) که هیچ گونه جایگاهی در زبان ترکی ندارند و نامهایی کاملا ایرانی هستند نمونه کوچکی از پیوستگی قفقاز با سرزمین مادری، ایران و رد جعلیات و موهومات حکام باکو است. آنایوردوم ایران
  • IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    22 15
    آذربایجان غلط کرد
    • مجتبی از زنجان IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
      0 15
      ببنید دوستان همه210کشور در جهان زبان دارند جهان درگیر قومیت گرایی هستش راه حل چی هستش مثلا هند با50هزار قوم درگیری زیاد داره یا در روسیه جمهوری های روسیه الان جنگ اوکراین یا اتیوپی درس بشه
  • ho3ein021 IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    18 8
    پس هرچه زودتر اسم کشورشان هم عوض کنند چون از روی استان های ما این اسم رو برداشتن.
    • IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
      11 10
      اسم اون منطقه _قبل از ترکمانچای_ شروان بود. استالین اسم اون منطقه رو آذربایجان گذاشت. طی تاریخ هیچوقت اسم اون منطقه آذربایجان نبوده_ بلکه شروان بوده.
    • مجتبی از زنجان IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
      2 9
      شما چرا اسم قوم روی استان گذاشتی الان در ترکیه استان کردستان نیست در سوریه استان کردستان نیست هر چند خودمختار شدن اما اشتباه هستش در افغانستان استان ازبکستان-تاجیکستان نیست یا در ازبکستان استان تاجیکستان نیست یا در سریلانکا استان تامیل یا تامیلستان یا در قزاقستان استان روسیه نیست کی گفته یه قوم تو منطقه بود اسم قوم روی استان
  • IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    21 9
    از آدم حقیری مثل علی اف جز رفتارهای احمقانه نباید انتظار داشت
    • IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
      6 4
      علیف یک احمق کامل و دشمن آذربايجان تازه تاسیس با اون قدمت کهنش هست. حال کردی پارادوکس رو
  • ایرج IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    11 10
    جمهوری بادکوبه هم از رژیم جعلی اسرائیل یاد گرفته و تاریخ را تحریف می‌کنه ! البته واقعیت ها قابل تغییر نیستن. . مردم کشورهای جهان این روزا اهل مطالعه و تحقیق شده اند واقعیت را می فهمند . طفلک دانش آموزان مدارس این کشور که ناچارند دروغ های رژیم علی اف را بالاجبار باور کنند !
  • IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    12 8
    اینقدر انفعال نشان دادیم که بدهکار هم شدیم این ماییم که باید فشار بیاوریم
  • GB ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    10 6
    محل شون نباید گذاشت. بهترین و گران ترین خیابان سئول به نام تهرانه - در حالی که ما در تهران یه خیابان معمو لی به نام سئول داریم.آذربایجان عددی نیست.
  • IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    17 8
    الهام خان تو چرا پارک و مجسمه شهریار را در باکو ساختی؟ به چه مجوزی؟؟؟؟؟
    • IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
      8 13
      به همان مجوزی که مجسمه نظامی گنجوی در ایران ساخته شد.کم آوردی اره..... قبول دارم حرف سنگین بود
    • IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
      10 5
      نظامی و مولانا آذری هایی بودند که با زبان بیگانه ترکی جنگیده اند. و نشان مبارزه شان فارسی بودن آثارشان است.
    • مهران IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
      2 3
      مولانا: بیگانه مگیرید مرا زین کویم/در کوی شما خانهٔ خود می‌جویم دشمن نیم ارچند که دشمن رویم/اصلم ترکست اگرچه هندی گویم
  • IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    22 10
    اینها میگویند باکو نامی ایرانی نیست یکی نیست بگهاولان باکو مخفف بادکوبه فارسی است حالا گرفتیم باکو به معنای اراجیف شماست شیروان و گنجه و سالیان و جلیل آباد و لنکران و بیله سوار و ماسالی و مغان و نارداران و صابرآباد و قبوستان و مردکن و خردلان و سیاه زن و شابران و زرداب و لاهیج و نفتخیز و .....هزاران منطقه دیگه در جمهوری جعلی آذربایجان چرا نام ایرانی دارند
    • IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
      8 10
      داداش چه ربطی داره خب تو ایران هم نام هاي ترکي هست سه تاشو بگم مرز باشماق در استان کردستان شهر شر بولاخ در البرز و کویر لوط... این مناطق در گذشته بین اقوام مختلفی دست به دست شده مشکلی نداره این موضوع ولی نمیدونم چرا بعضی ها هستن که فقط میخوان وضعیت رو متشنج کنن
    • IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
      10 2
      درجواب جواب چون توی ایران هم ترک داشتیم هم حکومت ترکان و مامنکر این نیستیم اما باکوی ها کلا منکر ایرانی بودنشان هستند؟
  • IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    21 7
    الهام مترسک، شما چرا از تیم تراکتور حمایت می کنید انگار که تیم شماست؟؟؟
    • IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
      4 17
      اسم رئیس جمهور آذربایجان ایلهام است نه الهام که در ترکیه هم با کمی تغییر اسم ایلهان وجود دارد. ایلهان در ترکیه یک اسم مردانه است
  • IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    10 4
    ببینید اینها چقدر وقیح و گستاخ هستند مگر وقتی شما نام آذربایجان را سرقت کردید وقتی مجسمه بابک خرمی را در نخجوان نصب کردید وقتی مجسمه شهریار را نصب کردید وقتی کاشی های فارسی اطراف مقبره نظامی را کندید کسی اعتراض کرد؟
  • IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    11 4
    جناب رامین خان پانترک بادکوبه و باکو و هزارجای دیگه در جمهوری جعلی آران و شروان نامهای ایرانی هستند زیاد جوش نزنید
  • IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    14 4
    اعتمادالسلطنه در «مرآت البلدان» به سال ۱۲۹۰ ه.ق. (۱۲۵۲ خ/۱۸۷۳ م) که «موکب همایون ناصرالدین شاه از سفر فرنگستان معاودت می‌فرمود در عبور از بادکوبه مختصری شرح حال شهر» را چنین نوشته‌است: بالجمله شهر بادکوبه از مداین قدیمهء دنیا محسوب و در یکی از بروج دیوار شهر لوحی نصب و تاریخ تعمیر این شهر مرتسم شده است و تقریباً این تعمیر ششصد سال قبل شده... از ابنیهء قدیمه که در آنجا ملاحظه می‌شود برجی است بسیار مرتفع که موسوم به «برج دختر» است که بنای آن از سنگ و آجر شده و مشرف به بندرگاه است و حالا چراغ بحری برای هدایت کشتی‌هایی که از دریا شب می‌خواهند وارد بندرگاه شوند بر سرآن برج شبها روشن می‌نمایند... محصولات طبیعی و اصلی باکو که به خارج برده می‌شود اول نفت است که به ایران و تمام روسیه می‌رود...
  • IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    7 5
    خوششون نمیاد اسم شهرای خودشون رو عوض کنن. تماااااام
  • nader IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    4 4
    ما اسامی آذربایجانی(جمهوری باکو) روی خیابونهامون نداریم، اسمهایی که اونا ادعا دارند در واقع ایرانیه مثل کل کشور غصب شده شون ، بخاطر همینه میخوان با حذف اون اسامی بگن که کشورند.
  • IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    4 9
    باشه ،،،،اطاعت شد ، از این ب پس آذربایجان را آذربادمجان ، و قره باغی را قورباغه‌ای نامگذاری خواهیم کرد.........
  • IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    6 4
    حکومت جعلی بادکوبه بزرگترین دشمن ایران زمین هستش
  • علی IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    8 4
    خودشون هم میدونن همش واس ماس!
  • IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    7 4
    شک نکنید پشت این توطئه و دسیسه‌های جدیدی بوجود آمده از سوی آذربایجان نقش و ردپای و سایه ای صهیونیستها و پانترکها در روزهای آینده آشکار خواهد شد ، چون از نزدیگی و گسترش روابط میان ایران و آذربایجان مخصوصا در این ایام کام صهیونیستها را تلخ کرده ، ولی من در تعجبم ک آذربایجانی ها چطوری به خودشان اجازه میدهند ک بازیچه و مترسک پانترک و صهیونیستها شوند.....!!!!!؟؟؟؟
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    7 4
    علت اعتراضشان ترس است ... ترس از بازگشت مردم آذربایجان به هویت اصلیشان است... جوابش اینه که اماکنی را به نام شهرهای مختلف و برخی شخصیتهای دینی آن متطقه نامگذاری کنیم.
  • IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    6 8
    رامین جان! این انکار کردن های تاریخ مال زمان پیش از انقلاب اطلاعاتی و عصر اینترنت بود. الان به راحتی میشه ته و توی هر ادعایی رو در آورد! تو یه سند معتبر تاریخی( اگه با مفاهیم "معتبر" یا "تاریخ" آشنایی نداری بقیه کامنت رو نخون) نشون بده که نام شهر "باکو" پیش از اشغال از سوی روسیه چیزی بجز "بادکوبه" باشه.راستی شما که تو زمینه تغییر نامها استاد هستید یه اسم هم بذار برای کسی که "به اعتراض به جعل تاریخ" اعتراض می کنه! چون حتی واژه وقیح هه در این زمینه کم میاره
  • IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    7 6
    رامین جان! این "جعل" کردن های تاریخ دورانش گذشته! تو یه سند معتبر تاریخی (یک سند ها! فقط یک سند) معرفی کن که خلیج فارس رو خلیج عرب گفته باشه (بعد بیا مثال بزن.( شرمنده ولی تخطئه کردن هم بلد نیستی)
  • علی از تبریز IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    6 28
    هر کشور شهر داره و براش اسم رسمی گذاشته هر کشوری باید از اون اسامی رسمی اون کشور استفاده کنه شما اگر اسم یک خیابون را تو تهران باکو بزارید حتما کشور آذربایجان خوشحال خواهد شد و حتی تشکر خواهد کرد ولی اگر بیایید از اسامی جعلی و غیر رسمی مثل بادکوبه، شوشی(اصطلاح ارمنی) آران و ....استفاده کنید کشور آذربایجان حق دارد اعتراض کند چون کار غیر قانونی کردید اگر یکی از خیابونهای باکو را خلیج عرب بزارند شما ناراحت نمی شوید؟
    • IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
      15 3
      بادکوبه استان ایران است.
  • IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    5 6
    علت .تفکرات فاشیستی. دشمنی با ملت آذربایجان
  • IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    5 5
    اوکی فردا منتظر اسامی تبریز،قره داغ،اورمو، اردبیل،زنگان، قوشاچای، مراغا، مغان و....در باکو هستیم
    • IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
      3 1
      خود اسم بادکو برای ما مثل اسم شیراز و تبریز میماند
    • IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
      4 3
      Urmu gölünü hatırlayın. دریاچه اورمیه رو به یاد بیارید بیچاره جون داد این وسط هیچ کس به فکر این دریاچه ی بدبخت ما نیست هشدار میدم این دریاچه خشک بشه حتی خود تهران هم قابل سکونت نخواهد بود هااااااا از ما گفتن بود
    • IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
      2 3
      سولدوز یادت رفت
  • IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    2 3
    علتش احرای دستورالعمل اصراعیل است.
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    5 3
    الب ارسلان اکه الان بود الهام و رحب رو جلوی پای پرچم ایران به خاک میکشبد. همانطور که قبلا تمام سرکشان را جلوی ایران به زانو دراورد
  • IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    5 4
    بنام شمشیر طلایی آلب ارسلان شاه ایرانی، قفقاز و ترکیه را دوباره فتح خواهیم کرد.
  • IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    7 4
    ما آذری ها نوادگان خاندان سلطنتی امپراطوری مادها هستیم. کتابها فراوان هستند به کنار از نظر شکل و قیافه هم شبیه فارسها هستیم تا قرقزیستانی ها
  • IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    4 3
    بشین و ایرانیان را ببین بشین و تنها کشوری که از اقیانوس هند تا دریای مدیترانه نیروی کف میدان دارد را ببین و از خشم بسوز.
  • IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    6 3
    خودمون شروع می کنید .بعد جواب بهتون‌میدن شروع به مظلوم‌نمایی ....اگر آذربایجان اسم یک خیابان بزاره خلیج عربی..نباید اعتراضی نکنید ...توی این داستان ..ملت ها .نوع تفکرات شما نگاه می کنند
  • IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    4 1
    از دیپلماسی موفق تون استفاده کنید تا دیگه پاشون رو از گلیمشون دراز تر نکنند خدا واسه چی ما اینقدر ضعیف شدیم
  • IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    4 3
    ما ایرانی ها انقدر بادکوبه را دوست داریم که هرلحظه ممکن است آنها را از شدت عشق، قورت بدهیم.
  • IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    6 8
    یاشاسین آذربایجان.. هنوز سوز .ازادی قره باغ را دارندپ
    • IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
      4 4
      یاشاسین آذربایجان، هنوز سوز وهابی شدن بادکوبه را داریم. هنوز‌سوز از دست رفتن سرزمین های قفقاز را داریم که شاهان آذری برای حفظش زحمت کشیدند. هنوز‌سوز همسایه‌شدن زنان آذری با ترورییت های سوریه در باکو را داریم.
  • IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    5 4
    خون به پا خواهد شد و فرزندان آلپ ارسلان دوباره پرچم ایران را بر قفقاز برافراشته خواهند کرد.
  • IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    5 4
    دوست تبریزیمون راست میگه خداییش اگه الب ارسلان اگه الان بود الهام و رحب رو جلوی پای پرچم ایران به خاک میکشبد. همانطور که قبلا تمام سرکشان را جلوی ایران به زانو دراورد
  • IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    6 8
    بادکوبه میداند به زودی ترکیه تجزیه خواهد شد و باکو با کشور کردستان هم مرز خواهد بود
    • IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
      5 3
      اقلیمک کرد نشین کشور عراق....حالا زیاد مونده تا خواب کشور ببینی.....
  • IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    8 4
    الان یک داعشی حقوق بگیر رجب‌ میاد میگه اولین خیابان جهان ترک بوده، بعدش میگه طبق منابع معتبر آسفالت ها هم نژاد دارند
  • IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    6 1
    آذر= آتش,,,, (آذری ها قوم‌سلطنتی ایرانی که آتش اهورایی در سبلان مقدس را زنده نگه میداشتند
  • IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    4 2
    آذری ها از قوم شاهنشاهی ماد اولین امپراطوری انسان مدرن است. و نام آذری از آتش است آنها محافظان آنش مقدس اهورامزدا هستند. (حتی یکعدد اثرباستانی هم از ترک در آذربایجان و خاورمیانه‌نیست حنی تکه تخته سنگ‌ نوشته هم نیست)
  • IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    5 2
    ما آذری ها نوادگان خاندان سلطنتی امپراطوری مادها هستیم. کتابها فراوان هستند به کنار از نظر شکل و قیافه هم شبیه فارسها هستیم تا قرقزیستانی ها
  • IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    3 2
    ای الهام‌تو آذری ها را در زندان کرده ای و باکو را به تصرف عثمانی و یحود دراورده ای، تو خائن‌‌ به مادرِ آلپ ارسلان یعنی ایران هستی.
  • IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    2 4
    خیابان جدبد در شوشا....خلیج عربی ...این مسخره بازی از سوی اقایون سلطنت طلبان نژاد پرستان شروع شده ..این مسخره بازها . ..شدیدا به مناسبات ومنافع دو کشور اسیب خواهد رساند
  • IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    2 5
    کشور کردستان .!!!!!!!!! داداش این کشور کردستان توی مریخه.. ..توهمات تا کجا.... مرد حسابی .عمر اقلیم کردستان عراق رو پایین هست سعی کن ترکی خوب یاد بگیر.. ....یاشاسین اذربایجان
    • IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
      1 1
      الهام داره نقشه خاورمیانه جدید رو اجرا میکنه
  • عبدالرضا IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    3 13
    اعتراض ازربایحان کاملا به جاست بادکوبه شوشی و غیره تحریف شده اسامی واقعی است این همه ترک در تهران زندگی می کنند یک عده میان اسامی جعلی شهرهای ازربایجان رو اسم خیابان می کنند ولی اگاه باشند کاری نکنند تهران رو داخل جغرافیای ازربایحان بکننیم
    • IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
      3 2
      در نوشته ات از فعا جمع استفاده کردی و غلط اضافه کردی خودت رو درون یک ما آذری ها قرار دادی، بدان که به کوری چشم‌ شما مزدوران یحود، نه تنها قفقاز یلکه ترکیه رو هم ضمیمه ایران میکنیم. تا بکو بدون اجازه تهران و تبریز آب نخورد
    • IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
      2 2
      در نوشته ات از فعا جمع استفاده کردی و غلط اضافه کردی خودت رو درون ما آذری ها قرار دادی، بدان که به کوری چشم‌ شما مزدوران یحود، نه باکو بلکه قفقاز رو هم ضمیمه ایران میکنیم. تا باکو بدون اجازه تهران و تبریز آب نخورد
    • IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
      3 2
      تو داری فارسی تایپ میکنی وس دو رگه ترک-فارس هستی.
  • عبدالرضا IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    2 4
    ازربایجان هم بایستی اسامی الاحواز خلیج عربی قوشاچای موغان شهر تیکان تپه ملک عجم و غیره را روی اسامی خیابانهای باکی بگذارد
    • IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
      2 2
      آذر=آتش آذری قوم‌سلطنتی ایرانی و محافظان باستانی آنش اهورامزدا در سبلان مقدس هستند.
  • IR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    4 2
    نظامی گنجوی شاهکارش را به فارسی نوشت تا به فرزندان آذری بگوید من و دیگر اجدادتان با زبان بیگانه ترکی جنگیده ایم.
  • IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    3 2
    اعضای شورای شهر تهران کار پسندیده ای کردند و باید پشتیبانی کنیم مقامات باکو فراموش کردند در کمال وقاحت و بی شرمی تمامیت ارضی کشور عزیز ما رو محترم نشمردند و صحبت از پایین کشیدن پرچم ایران در سال های آینده در سازمان ملل کردند این اقدام شورای شهر بهترین پاسخ به یاوه گویی های غلامان حلقه به گوش صهیونیست ها در مرزهای شمال غرب ایران عزیز ماست مقامات بی شرم باکو انتظار دارند هر غلط اضافه ای که کردند پاسخ نگیرند ما سر تمامیت ارضی کشور و هویت کشور با هیچ کس تعارف نداریم ولو پاره تن ما، البته من برای مردم اون کشور احترام زیادی قائلم و به این مردم علاقه قلبی دارم ما با این مردم پیوند خونی و هویتی داریم اما با مقامات بی شرم باکو باید همینطور رفتار کنیم تا بار بعد به خودشون اجازه ندهند به کشور و مردم ما بی احترامی کنند
  • IR ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    3 2
    تبریز فقط در ایران است که ارج و قرب دارد چون (تبریز برای‌ایران است و ایران برای تبریز است.).
  • IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    3 2
    حتی رهبر ایران یک آذری است. ایرانی ها قرن ها پیش بحث های نژادی را کنار گذاشتند.
  • IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    2 0
    همین الان در دلمون ظهور آن منجی را از خدا بخواهیم
  • IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    4 2
    ترک؟ فارس؟ بحث های نژادپرستی مثل اسباب بازی هایی است که ایرانی ها قرن ها پیش آن را شکسته و دور ریخته اند. ایران یک کشور مدرن فرانژادی است مثل آمریکا کانادا اتحادیه اروپا
  • ص IR ۰۶:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    1 1
    اونای که میگن آران را از کجا آوردین تاریخ نخوندن با حرف کوچه بازاری و کافه ای نمیشه. ایالت ولایت" آران" و " شیروان " در سال ۱۹۱۸ در دولت مساوات به رهبری امین رسول زاده به اسم آذربایجان خوانده شد و به مدت یک و نیم سال دوام داشت تا باز رفت زیر نظر اتحاد جماهیر شوروی . در آن زمان ملک الشعرای بهار و علی اکبر دهخدا به این نام گذاری اعتراض کردند. این همه نام فامیلی بادکوبه ای شاید بیش از سیصد سال است از کجاست؟ حدود آذربایجان در طول تاریخ از طرف شمال رود ارس بوده است . منبع: نویسندگان اروپایی و یاقوت حموی حدود آران هم از جنوب آراز بوده و از غرب ارمنستان بزرگ .
  • ص IR ۰۶:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    1 1
    آذر قوشونی قیصر رومی اسیر ائتمیش کسری سوزودیر بیربله تاریخ ناغیل اولماز ( شهریار) در چندین هزار سال قبل " خلیج فارس " داشتیم نه " خلیج عرب " معاهده های بین ایران و روس را بخونید ولایت آران و شیروان را خواهید دید اسمی از باکو به نام ایالت و ولایت باشد نیست. بادکوبه می گفتند و مرکز آران بود و مرکز شیروان هم شیروان بود . امروز آران یه کشور است و احترام می گذاريم. ولی اونها ریه خود را در هوا نگه می دارند. بررسی کنید مثل بپرسید در سال ۱۹۰۰ شمال رود ارس چه نامیده می شد. میگن خانلیق بود باشه . این خان ها را چه کسی نصب می کرد ؟
  • ص IR ۰۷:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    2 1
    برادران قبل از هخامنشی ماد بود و خوشبختانه کتیبه ها ی هم از این تمدن موجود است به زبان ترکی هم نیستد. اصلا بحث ترک و فارس و ... نیست این تمدن چندین هزار ساله مشترکا مال این اقوام است چه ماد ، چه پارس، چه پارت . کوروش هم مادی است و هم پارسی یعنی نوه دختری استیاک پاداش ماد است و پدرش پارسی .در طول تاریخ هم آذربایجان و هم آران در تمدن ایران و ایرانی بوده و خواهد بود انشاءالله،
  • ص IR ۰۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    2 1
    در مورد ایلچی بیگ باید گفت ایران ستیز بود خاطره ای که آقای هاشمی گفته مربوط به حیدرعلی بود که خود هاشمی هم می گه که تردید دارم در گفته اش صادق باشد. راست هم می گفت چون پشت ارمنستان روسیه بود در واقع می خواست روسیه و ایران را رودرو کند.
    • IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
      2 1
      هاشمی مشکوک است سدسازی هایش هم الان معلوم شد که مشکل دار است. بقیه رفقایش هم مثل روحانی جهانگیری مشکوک‌هستند
  • IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    2 1
    اگر دل رجب برای ترکیه میسوخت انقدر نژاد را پررنگ نمیکرد در کشوری که ۴۰درصدش ترک نیستند وقتی نژاد را پررنگ کنی یعنی دشمن آن کشور هستی
  • IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    1 1
    بایدن گفته مرز زمینی نخجوان با ترکیه را قطع میکنه و‌بجاش کشور جدیدی بنام کردستان ایجاد میکنه، اونوقت باکو‌ بین‌کشورهای مسیحی محاصره میشه.
  • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    2 1
    ایران هیچوقت باکو رو اشغال نمیکنه. چون باکو مثل یک‌سد دفاعی بین روسیه و ایران هست. نخجوان
    • IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
      1 0
      نظر معقولیه
  • مهدی قاسمی IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    2 0
    اسم شهرهای قدیمی خودمان هستند که به زور از ما جدا شده اند یعنی ما این قدر بی غیرتیم که از پاره های تنمان بگذریم و از آن ها یاد نکنیم؟
  • حسن IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    1 0
    میخوان برای خودشون هویت بخرن . واقعا دلم به حالشون میسوزه . اذربایجان مال ایرانه. زنده باد ایران بزرگ
  • IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    2 0
    چند سالی است که نداشته های ناتمدن ترکیه و قرقزستان رو مانند شلاق بر صورت ما آذری ها و برادرانمان فارس ها میکوبید ولی بدانید شما غیر آریایی ها قرن هاست که از ما آریایی ها از المانی تا آذری تا فارس تا آمریکا تا روسیه، عقب مانده اید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس