فروش اوراق دولتی دربورس به ۴۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد

براساس آخرین جمع بندی های صورت گرفته در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ قرار است فروش اوراق به شدت کاهش یافته و به ۴۰ هزار میلیارد تومان برسد.

به گزارش سرویس بورس مشرق، براساس شنیده‌ها یکی از ویژگی‌های بخش درآمدی در بودجه سال ۱۴۰۱ مربوط به درآمدهای مربوط به فروش اوراق می‌شود که براساس تصمیم دولت فروش اوراق در سال ۱۴۰۱ تا حد قابل توجهی کاهش خواهد یافت.

طبق آخرین جمع بندی‌های فروش اوراق جدید در سال آینده به ۴۰ هزار میلیارد تومان خواهد رسید. همچنین در سال ۱۴۰۱ حدود ۲۰۰ هزار میلیارد تومان از اوراق فروخته شده در سالهای گذشته باید بازپرداخت شود. لازم به ذکر است در سال جاری تاکنون ۱۳۲ هزار میلیارد تومان اوراق فروخته شده است که در سر فصل واگذاری دارایی‌های مالی قراردارد.

بسیاری از فعالان بازار سرمایه بر این باورند که فروش اوراق دولتی عامل منفی شدن بازار است و تبعات بسیار سنگینی برای بازار دارد؛ اما برای تأمین کسری بودجه این روش در همه دولتها حتی در کشورهای پیشرفته نیز انجام می‌شود و شاید در بین تکنیک‌های متداول، بهترین تکنیک برای جلوگیری از تورم باشد.

کارشناسان بازار سرمایه معتقدند باکاهش فروش اوراق در بازار سرمایه می‌توان انتظار داشت تا شاخص کل روند صعودی به خود گیرد و اعتماد دوباره با بازار باز گردد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس