دادستانی ترکیه نحوه فعالیت شبکه جاسوسی موساد را افشا کرد

دادستانی کل ترکیه نحوه فعالیت یک شبکه جاسوسی رژیم صهیونیستی برای موساد را شرح داده و حبس ۱۵ تا ۲۰ ساله اعضای آن را خواستار شد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری "معا" فلسطین، دادستانی ترکیه اعلام کرد، شبکه جاسوسی رژیم صهیونیستی با ۱۶ عضو که اکتبر گذشته از هم پاشیده شد، تصاویری گرفته شده با دوربین‌های کارگذاری شده در داخل عینک‌ها را برای موساد ارسال می‌کرد.

هدف این شبکه جاسوسی از اتباع خارجی از جمله فلسطینی‌ها و سوری‌ها و نهادهای جامعه مدنی در ترکیه برای موساد در مقابل دریافت مبالغی بود.

دادستانی کل ترکیه حبس ۱۵ تا ۲۰ سال متهمان این پرونده به اتهام جاسوسی بین‌المللی به نمایندگی از اطلاعات اسرائیل از طریق کنترل فعالیت نهادهای خارجی در ترکیه و زندگی و ارتباطات خارجی اتباع بیگانه به ویژه فلسطینی‌ها را خواستار شد.

لیست اتهام‌هایی که دادستانی کل ترکیه ارائه کرد، شامل جمع‌آوری اطلاعاتی از امنیت کشور، جاسوسی سیاسی یا نظامی، افشای اطلاعاتی از منافع امنیتی و سیاسی کشور و نیز افشای اطلاعاتی محرمانه بودند.

دادستانی کل ترکیه پس از تحقیقات تاکید کرد: اعضای این شبکه از طریق ارزهای رمزگذاری شده، صرافی‌ها و نیز پست مبالغی را از موساد دریافت می‌کردند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    1 0
    مجموع قدرت ایران و ترکیه به مجموع قدرت اسرائیل و فرانسه و یونان و مصر و کشورهای عربستان و امارات نمی رسد از این رو بهتر است ایران و ترکیه از پاکستان و الجزایر و آذربایجان و قطر و لیبی و حتی اندونزی و مالزی نیز کمک گرفته و ائتلاف بزرگتر را در خاورمیانه و آسیا تشکیل دهند بدون اتحاد این کشورها احتمال زنده ماند این دولتها بسیار کم و کمتر می باشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس