پاپ در آتن نسبت به تهدید "پوپولیسم" علیه "دموکراسی" هشدار داد

پاپ فرانسیس امروز (شنبه) هشدار داد که "پاسخ‌های آسانِ" پوپولیسم و "استبداد"، مسئله دموکراسی در اروپا را تهدید می‌کند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، فرانسیس در یونان، مهد دموکراسی، یک سخنرانی را خطاب به رهبران فرهنگی و سیاسی این کشور انجام داد و استدلال کرد که "چندجانبه گرایی" می‌تواند تمام مسائل حیاتی روز را از حفاظت محیط زیست گرفته تا همه گیری کرونا و فقر، با موفقیت حل و فصل کند.

فرانسیس پس از اینکه امروز به آتن رسید، گفت: سیاست‌ها چنین چیزی را نیاز دارند تا نیازهای مشترک را بر منافع خصوصی ترجیح دهد. با این حال، نمی‌توانیم با نگرانی به این موضوع توجه نکنیم که چگونه امروزه نه تنها در اروپا، شاهد عقب‌ نشینی از دموکراسی هستیم.

فرانسیس به عنوان کسی که در دوره پوپولیست پرونیستی، یک جنبش و ایدئولوژی سیاسی آرژانتینی، و همچنین ارتش دیکتاتوری‌اش زندگی کرده، دائما پیرامون تهدید "اقتدارگرایی" و "پوپولیسم" و خطراتی که می‌تواند برای اتحادیه اروپا و دموکراسی ایجاد کند، هشدار داده است.

وی هیچ کشور خاصی یا رهبری را در سخنرانی خود نام نبرد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    1 0
    آقای پاپ به جای این که نگران دموکراسی باشند از حمله به احکام الهی (که مربوط به همه ادیان است) دفاع کنند تا این همه شاهد تصویب قوانین شنیع مانند آزادی همجنس بازی، سقط جنین موجودات معصوم و غارت ملت های ستمگر توسط اروپایی ها نباشیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس