کد خبر 1308526
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۵
اولین هاوربایک قابل خرید دنیا عرضه شد

نسخه تجاری اولین هاوربایک قابل خرید دنیا با قیمت ۶۸۰ هزار دلار در کشور ژاپن برای مشتریان علاقه‌مند به پرواز عرضه شد. این خودروی پرنده تا سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۲ به مشتریان تحویل داده می‌شود.

به گزارش مشرق، اگر رویای پرواز انفرادی با هاوربایک را پیش‌تر در ذهن خود داشته‌اید، ایکس‌ توریسمو لیمیتد ادیشن (XTurismo Limited Edition) اینجا است تا با قیمت شگفت‌انگیز ۶۸۰،۰۰۰ دلار، رویای شما را محقق کند.

با نسخه کاربردی این خودروی پرنده که به دنبال اولین موتورسیکلت پرنده تجاری موجود است، می‌توان گفت که آینده صنعت خودروسازی به پرواز نزدیک می‌شود.

ما تاکنون با مدل‌های مفهومی متعددی از جت‌پک، لباس‌ بال‌دار، ماشین پرنده و البته هاوربایک‌ آشنا شده‌ایم.

بیشتر بخوانید

معرفی یک مرسدس با ابهت و پرقدرت +عکس

ایده خودروی پرنده بسیاری افراد را در تمام این سال‌ها مجذوب خود کرده است. این ساده‌ترین ایده برای یک وسیله نقلیه پرنده است که در درجه اول می‌تواند به‌راحتی به صورت عمودی بلند شود تا در مسیر حرکت به سمت دفتر کار یا بازگشت به خانه روی تراکم ترافیک پرواز کند.

اولین هاوربایک قابل خرید دنیا عرضه شد +عکس

رویای دور از ذهنی که خیلی افراد در رویا داشتند، اکنون به تحقق نزدیک‌تر شده است، اما قبل از اینکه گزینه قابل فروشی در سرفصل اخبار قرار گیرد.

یک شرکت ژاپنی سازنده هواپیمای بدون سرنشین به نام A.L.I. تکنالوجیز (A.L.I. Technologies) اولین هاوربایک عملیاتی را در بازار عرضه کرده است.

اولین هاوربایک قابل خرید دنیا عرضه شد +عکس

خودروی پرنده این شرکت با حمایت میتسوبیشی و کیسوکه هوندا، فوتبالیست معروف ژاپنی، راهی آینده‌نگرانه برای پرواز انسان در آسمان است! ایکس‌توریسمو با گشودن بعد جدیدی در حمل‌ونقل شخصی، جایی که هاوربایک‌ها منظره معمولی خواهد بود، از فناوری دنیای واقعی پشتیبانی می‌کند.

این خودروی پرنده با بدنه بالایی که یادآور موتورسیکلت‌های معمولی است و از یک موتور معمولی نیرو می‌گیرد، وارد بازار می‌شود.

اولین هاوربایک قابل خرید دنیا عرضه شد +عکس

محرک موتور چهار باتری است که این نوآوری را با حداکثر سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به مدت ۴۰ دقیقه حرکت می‌دهد.

خودروی پرنده ایکس‌ توریسمو دارای وزن حدود ۳۰۰ کیلوگرم است و عمدتا رنگ مشکی با تزئینات قرمز دارد و از پایه‌هایی شبیه جت اسکی بهره می‌برد تا در هنگام پارک، تعادل داشته باشد.

اولین هاوربایک قابل خرید دنیا عرضه شد +عکس

این هاوربایک دارای ۶ روتور است که طبق نسخه نمایشی می‌توانند آن را تا ارتفاع حدود ۳ متر (۱۰ فوت) از سطح زمین بلند کنند.

روتورها به صورت استراتژیک قرار می‌گیرند؛ به این صورت که می‌توانید دو روتور بزرگ در جلو پیدا کنید، درحالی‌که مجموعه‌ای از دو روتور در کناره‌های این موتورسیکلت پرنده قرار گرفته‌اند.

اولین هاوربایک قابل خرید دنیا عرضه شد +عکس

برای کسانی که از قبل تمایل به پرواز دارند، خودروی پرنده XTurismo هم‌اکنون برای پیش خرید در ژاپن موجود است و احتمالاً در سه‌ماهه اول سال آینده به علاقه‌مندان تحویل داده خواهد شد.

خریداران باید بدانند که هنوز فاصله زیادی تا انقلاب بعدی در حمل‌ونقل وجود دارد و پرواز هاوربایک‌هایی شبیه ایکس‌ توریسمو به این زودی‌ها قانونی نخواهد شد بنابراین تمام ۶۸۰،۰۰۰ دلار پرداختی مشتریان برای تمرین پرواز در حیاط خانه خواهد بود، مگر اینکه مقامات دولتی اجازه دهند به ابزاری رسمی برای حمل‌ونقل تبدیل شود!

اولین هاوربایک قابل خرید دنیا عرضه شد +عکس

منبع: پدال

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس