کد خبر 1308442
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۴
تویوتا GR یاریس H۲ با قوای محرکه هیدروژنی معرفی شد

این خودرو از نسخه هیدروژنی پیشرانه ۳ سیلندر ۱.۶ لیتری توربوی GR یاریس استفاده کرده و در مسابقات سوپر تایکیو ژاپن نیز حضور داشته است.

به گزارش مشرق، تویوتا GR یاریس H۲ یک هاچبک مفهومی با پیشرانه هیدروژنی-درون سوز است که اهداف آتی ژاپنی‌ها در کلاس هاچبک های داغ و چهار چرخ محرک را نشان می‌دهد. معرفی این کانسپت نشان دهنده تعهد چشمگیر تویوتا به توسعه قوای محرکه هیدروژنی به عنوان جایگزینی برای پیشرانه‌های تمام الکتریکی می‌باشد.

بیشتر بخوانید

اولین تجربه رانندگی با رولزرویس گوست مشکی +عکس

تویوتا چند ماه است که تکنولوژی هیدروژن-درون سوز را بررسی و آزمایش می‌کند و برای این کار از نسخه اصلاح شده کرولا تورینگ استفاده کرده است. این خودرو از نسخه هیدروژنی پیشرانه ۳ سیلندر ۱.۶ لیتری توربوی GR یاریس استفاده کرده و در مسابقات سوپر تایکیو ژاپن نیز حضور داشته است.

این خودروساز ژاپنی می‌گوید تکنولوژی هیدروژن-درون سوز به خودروها اجازه می‌دهد تا با هزینه نسبتاً کمی به محصولاتی بدون آلایندگی تبدیل شوند. خودروسازان نیز می‌توانند با این تکنولوژی از دانش موجود در زمینه پیشرانه‌های درون‌سوز استفاده کرده و از سرمایه‌گذاری‌های سنگین در زمینه توسعه و تولید اجتناب نمایند.

تویوتا GR یاریس H۲ با قوای محرکه هیدروژنی +عکس

مت هریسون مدیرعامل تویوتا اروپا می‌گوید استفاده از این تکنولوژی به تویوتا اجازه داده تا بدون الکتریکی سازی خودرویی با آلایندگی تقریباً صفر بسازد و درعین‌حال سرعت و صدای پیشرانه‌های درون‌سوز را که باب میل طرفداران است حفظ کند.

تویوتا GR یاریس H۲ با قوای محرکه هیدروژنی +عکس

او می‌گوید: یک موسیقی برای گوش‌ها به ویژه برای ماشین بازهای اصیل!

GR یاریس H۲ از همان قوای محرکه کرولا مسابقه‌ای استفاده کرده و حداقل تغییرات را نسبت به نسخه استاندارد دارد. این خودرو همچنین از همان سخت‌افزار سوخت‌گیری نسخه تولیدی میرای سود می‌برد.

تویوتا GR یاریس H۲ با قوای محرکه هیدروژنی +عکس

تغییرات فنی این خودرو به تقویت بلوک سیلندر (هیدروژن شدیدتر از بنزین می‌سوزد)، سوپاپ‌های جدید و سیستم تزریق ارتقا یافته محدود می‌شود. رئیس بخش قوای محرکه این خودروساز نیز می‌گوید با استفاده از این قوای محرکه به مصرف سوخت مشابهی دست یافته است.

تویوتا GR یاریس H۲ با قوای محرکه هیدروژنی +عکس

این مدیر ارشد گفته است: زمانی که کار را شروع کردیم شاهد کمی لرزش و صدا بودیم و به همین خاطر دید مشخصی با قضیه داشتیم. این یکی از چیزهایی بود که می‌خواستیم شرح دهیم: مقایسه با تکنولوژی سلول سوختی که بسیار ساکت است و شما هنوز هم می‌توانید از این حس اسپورت بودن پیشرانه‌های درون‌سوز لذت ببرید.

تویوتا GR یاریس H۲ با قوای محرکه هیدروژنی +عکس

او ادامه می‌دهد: در مرحله اول این پیشرانه حالت کانسپت دارد. ایده ما استفاده از موتور اسپورت برای یافتن چالش‌ها و تسریع در بهبود این تکنولوژی بوده است.

تویوتا GR یاریس H۲ با قوای محرکه هیدروژنی +عکس

تویوتا تولید GR یاریس H۲ را تائید نکرده اما هریسون گفته این تکنولوژی باعث شده حمل‌ونقل بدون آلایندگی در آینده نزدیک محقق شود.

تویوتا GR یاریس H۲ با قوای محرکه هیدروژنی +عکس

او اظهار داشته است: پیام صریح GR یاریس H۲ این است: حتی در آینده‌ای بدون آلایندگی ما هنوز هم می‌توانیم از سواری مشابه خودروهای امروزی لذت ببریم.

منبع: پدال

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس