کد خبر 1308370
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۴
بازگشت پسر قذافی به رقابت‌های انتخاباتی در لیبی

دادگاه استیناف لیبی با ابطال حکم دادگاه بدوی این کشور در عدم صلاحیت نامزدی پسر قذافی در انتخابات آینده، حکم بازگشت سیف الاسلام قذافی به رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری لیبی را صادر کرد.

به گزارش مشرق، چندی قبل شکایتی در خصوص نامزدی « سیف الاسلام قذافی»  در انتخابات ریاست جمهوری لیبی به دادگاه بدوی شهر سبها واقع در جنوب این کشور ارائه شد و دادگاه پس از بررسی مدارک ارائه شده حکم به عدم صلاحیت پسر قذافی برای نامزدی در انتخابات آینده را صادر کرد.

بیشتر بخوانید:

شکایت سیف الاسلام قذافی علیه کمیسیون انتخابات

 به دنبال صدور این حکم ، کمیساریای عالی انتخابات لیبی با استناد به سابقه کیفری قذافی نام او را از فهرست نامزدهای انتخاباتی حذف کرد. حکم دادگاه بدوی شهر سبها مورد اعتراض پسر قذافی قرار گرفت و مجتمع قضایی این شهر به محاصره نیروهای طرفدار سیف الاسلام در آمد. این محاصره زمانی پایان یافت که دادگاه استیناف شهر سبها اعتراض پسر قذافی را به حکم دادگاه بدوی پذیرفت و یک روز بعد رای خود را درباره نامزدی سیف الاسلام صادر کرد.

دادگاه استیناف شهر سبها با پذیریش شکایت سیف الاسلام قذافی درباره عدم صلاحیت‌اش برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری آینده، حکم به بازگشت او به فهرست نامزدهای انتخابات ۲۴ دسامبر ( سوم دی ماه ) را صادر کرد.

به نوشته پایگاه خبری « الوسط – لیبیا » دادگاه استیناف با برگزاری یک نشست ویژه ،  شکایت پسر قذافی را بررسی کرد و به کمیساریای عالی انتخابات لیبی دستور داد تا نام سیف الاسلام قذافی در فهرست نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آینده گنجانده شود.

طرفداران پسر قذافی که در اطراف مجتمع قضایی شهر سبها تجمع کرده بودند پس از  صدور حکم دادگاه استیناف این شهر به جشن و شادمانی پرداختند.

در انتخابات ریاست جمهوری لیبی ۹۸ نفر نامزد شده بودند که صلاحیت ۷۳ نفر آنان مورد تائید قرار گرفته است.« سیف الاسلام قذافی»  از جمله نامزدهای رد صلاحیت شده در انتخابات ریاست جمهوری آینده است.

پسر معمر قذافی به اتهام نقش آفرینی در سرکوب مردم لیبی در انقلاب ۲۰۱۱ این کشور از سوی دادگاه بین‌المللی کیفری « لاهه » تحت تعقیب قرار دارد.  وی پس از پیروزی انقلاب لیبی هنگام خروج از مرز زمینی این کشور دستگیر شد و به مدت ۹ سال در زندان به سر برد.

 همچنین دادستان نظامی لیبی حکم بازداشت سیف  الاسلام  قذافی  را به اتهام قتل و استفاده از مزدوران بیگانه در جنگ داخلی این کشور صادر کرده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    1 0
    قذافی از بین گزینه اه بین بد و بدتر گزینه بد محسوب می شود تحولات بعد قذافی ثابت کرد قذافی برای منافع ایران و فلسطین بسیار مهم بوده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس