کد خبر 1308197
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۱:۳۹
خودروی مفهومی بی ام و XM معرفی شد

به لطف سیستم رانندگی هیبرید M که به تازگی ساخته شده است، خودروی مفهومی XM از لحاظ تئوری می‌تواند تا ۴۸ کیلومتر را به وسیله قدرت باتری طی کند.

به گزارش مشرق، در سال ۱۹۷۸، کمپانی بی ام و از نخستین مدل M خود یعنی M۱ رونمایی کرد که اولین خودروی موتور متوسط این تولیدکننده باواریایی نیز به حساب می‌آمد. مدل M۱ به یک موتور ۳.۵ لیتری با قدرت ۲۷۴ اسب بخار و گشتاور ۳۲۹ نیوتن متر مجهز بود. حالا بیش از ۴۰ سال از عرضه M۱ می‌گذرد و BMW به تازگی از دومین مدل M یعنی Concept XM رونمایی کرده است.

بیشتر بخوانید

رنو Air۴ معرفی شد +فیلم و عکس

با اینکه Concept XM و M۱ از لحاظ فنی برادر هستند، اما در واقعیت تفاوت بسیاری با یکدیگر دارند. خودروی XM ارتفاع بیشتری تا زمین داشته و یک کراس اور پلاگین هیبرید مجهز به موتور ۸ سیلندره با توان باورنکردنی ۷۵۰ اسب بخار و گشتاور ۱۰۰۰ نیوتن متر است. این خودرو احتمالا در سال ۲۰۲۲ عرضه می‌شود.

خودروی مفهومی بی ام و XM معرفی شد +عکس

به لطف سیستم رانندگی هیبرید M که به تازگی ساخته شده است، خودروی مفهومی XM از لحاظ تئوری می‌تواند تا ۴۸ کیلومتر را به وسیله قدرت باتری طی کند. البته بی ام و هنوز به مشخصاتی همچون جابجایی موتور، اندازه باتری یا سرعت خودرو در جاده مستقیم اشاره‌ای نکرده است، اما با توجه به شتاب صفر تا ۶۰ تنها در عرض چهار ثانیه، می‌توان سرعت فوق‌العاده ماشین را تصور کرد.

خودروی مفهومی بی ام و XM معرفی شد +عکس

از لحاظ ظاهری، XM هیچ شباهتی به خودروهای قبلی BMW ندارد. دو جلوپنجره مشبک بزرگ نمای عجیب و غریبی را به جلوی ماشین بخشیده‌اند. بی ام و تاکنون در هیچ‌یک از طراحی‌های خود (مفهومی یا واقعی)، از گریل هایی با این اندازه استفاده نکرده است. چراغ‌های جلو از نوع LED بوده و بسیار باریک و کوچک هستند. قاب جلوپنجره‌ها جلوه تابان و منحصربه‌فردی در شب دارند.

خودروی مفهومی بی ام و XM معرفی شد +عکس

از دیگر مشخصه‌های خاص خودروی مفهومی XM می‌توان به ترکیب چرخ‌های ۲۳ اینچی ۱۴ پره بزرگ در نمای جانبی اشاره کرد. چهار اگزوز مثلثی شکل جاسازی‌شده در سپر عقب نیز جزء طراحی‌های بی‌سابقه BMW به حساب می‌آید.

خودروی مفهومی بی ام و XM معرفی شد +عکس

چراغ‌های عقب فوق باریک (LED) از لبه درب صندوق تا گلگیرهای عقب کشیده شده‌اند. شیشه عقب دارای طراحی منحصربه‌فردی بوده و حلقه‌های گرد BMW در دو گوشه بالای آن مشاهده می‌شوند.

خودروی مفهومی بی ام و XM معرفی شد +عکس

فضای درون XM همانند نمای خارجی خاص و حتی زیباتر است. ترکیب رنگ چرم قهوه‌ای با مسی و مشکی کربنی ظاهر بسیار جذابی را به کابین بخشیده است. نمایشگر بزرگ روی داشبورد از جدیدترین نسخه iDrive پشتیبانی کرده و نمایی فانتزی و فضایی را به وجود آورده است.

خودروی مفهومی بی ام و XM معرفی شد +عکس

دو سرنشین ردیف عقب حین لم دادن روی صندلی‌های مخملی آبی‌رنگ با طراحی الماسی، گویا در یک سالن تشریفاتی نشسته است. هدلاینر دارای یک ساختار منشوری سه‌بعدی کم‌نظیر بوده که در صورت روشنایی کامل و ترکیب با LED های محیط، سه رنگ اصلی BMW M را در داخل کابین ایجاد می‌کند.

خودروی مفهومی بی ام و XM معرفی شد +عکس

ناگفته نماند XM هنوز یک طراحی مفهومی است، اما در سال آینده شاهد تولید این خودروی زیبا و منحصربه‌فرد خواهیم بود. قیمت این محصول هنوز مشخص نشده، اما نباید انتظار داشت که خودرویی با این تجهیزات و دست‌کم نمایشگر و کابین فوق‌العاده شیک، هزینه‌ای کمتر از ۱۵۰ هزار دلار داشته باشد!

منبع: خودروبانک

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس