کد خبر 1307272
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۳
افزایش ۴۰درصدی شناسایی بیماران ایدز در کشور

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از افزایش ۴۰درصدی شناسایی بیماران ایدز در کشور خبر داد.

به گزارش مشرق، کمال حیدری معاون بهداشت وزارت بهداشت در وبینار روز جهانی ایدز گفت: ۱۵ هزار و ۷۹۹ نفر از افراد شناسایی‌شده تحت مراقبت و درمان هستند که ۱۴ هزار نفرشان پاسخ مناسب دریافت کرده‌اند.

معاون بهداشت درباره آمار جهانی ایدز گفت: از ۳۷.۷ میلیون نفر جمعیت درگیر ایدز در سال ۲۰۲۰ متأسفانه ۷۰۰ هزار نفر فوت می‌کنند و شاهد افزایش ۲۱درصدی جمعیت درگیر خواهیم بود.

بیشتر بخوانید

ارائه خدمات درمانی رایگان به مبتلایان ایدز

حیدری اعلام کرد: در منطقه مدیترانه شرقی (EMRO)  که ایران جزء این منطقه است، ۴۲۰ هزار مبتلا به ایدز وجود دارد، تشخیص بیماری ۴۴ درصد و فوتی نیز ۵۰ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه میزان شناسایی این بیماران در ایران نسبت به سنوات گذشته ۴۰ درصد افزایش داشته است، افزود: استراتژی برنامه پنجم ملی کنترل عفونت اچ‌آی‌وی در کشور به‌دنبال انقلاب کیفیت با تمرکز بر پیشگیری و تشخیص بیماری است.

معاون بهداشت بیان داشت: برای این رسیدن به این منظور ۵ هدف نهایی، ۱۲ هدف بینابینی، ۱۲ استراتژی و ۲۵۹ هدف اختصاصی معین شده است.

وی بر سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها، انجام مشاوره و آزمایش تشخیصی، مراقبت درمانی و توانمند شدن مبتلایان تأکید کرد و گفت: تاکنون به اهداف خوبی در کنترل این بیماری دست یافته‌ایم و امیدواریم باتوجه به اینکه شناسایی بیماری ایدز پیچیده‌تر از سایر بیماری‌ها است، با تلاش همکاران به تمام اهداف تبیین‌شده برسیم.

حیدری گفت: در کمپینی که در فاصله ۲۰ آبان تا ۲۰ آذر تدارک دیده شده است جای خوشبختی است که با همت همکاران عزیز بیش از ۶۰ هزار تست انجام گرفته است و امیدوارم در این ماه به اهداف از پیش تعیین‌شده (تشخیص بیشتر بیماری) برسیم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس