تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۰۵:۳۶
کشف فسیلِ موجودی انسان گونه

به تازگی گروهی از محققان فسیل موجودی انسان گونه به نام حلقه گمشده را کشف کردند.

به گزارش مشرق، به تازگی گروهی از محققان، فسیل گونه‌ای از موجودات را که همچون انسان‌ها و میمون‌ها بودند در جنوب آفریقا کشف کردند که این بقایا به آن‌ها کمک کرد تا از حرکت انسان‌ها در میلیون‌ها سال پیش مطلع شوند.براساس گزارش‌ها گروهی از محققان، استخوان‌های یافت شده در بلوک‌های سنگی داخل غاری در آفریقای جنوبی را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند. این استخوان‌ها که به عنوان «حلقه گمشده» معرفی شده اند، متعلق به قسمت پایین کمر هستند.

بیشتر بخوانید

دایناسور بی‌دندان در برزیل کشف شد

گفته شده محققان از این استخوان‌ها برای بازسازی "Australopithecus sediba" که جد انسان‌ها است، استفاده کردند.

حلقه گمشده نشان داد که این گونه در حال راه رفتن بوده و از اندام فوقانی خود نیز مانند میمون‌ها برای بالا رفتن استفاده می‌کردند. پروفسور اسکات ویلیامز، محقق اصلی در دانشگاه نیویورک گفت که ناحیه کمر برای راه رفتن در اجداد اولیه ما مهم است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

• SE ۰۵:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    صد سال است که پی در پی تلاش می کنند با ساخت مدارک جعلی و قاطی کردن استخوان انسان و میمون بگویند حلقه مفقوده را یافته اند! و هر بار هم بعد چند دهه آبرویشان رفته است وددوباره کار را تکرار می کنند. اما حاضر نیستند به یک سوال ساده جواب دهند که اگر براستی گونه ها به هم تبدیل می شوند پس چرا تعداد کرموزمهای همه موجودات زنده یکسان نیست؟ خودشان خوب می دانند هیچ تقسیم سلولی میوز به ایجاد سلولی با کرموزومهای متفاوت منجر نمی شود و در موارد نادر هم که جز این شود به سندرم داون تبدیل می شود و هرگز آن موجود به بلوغ جنسی نمی رسد. اما اگر حرف داروین درست بود، باید همه موجودات زنده تعداد کرومهایشان برابر می بود.
    • صدرا IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
      ربطی نداره فرگشت باعث نمی شود که کروموزوم های آنها فرق کنه همه ی گیاهان و حیوانات و جانداران کروموزوم دارند و تعداد کروموزوم هایشان تفاوت دارند و شما به جای اینکه بنویسی (کروموزوم) نوشتی کرموزوم اول فکر کن ببین درست نوشتی یا نه بعد هیجان بگیر و بنویس و بفرست ما از نسل یک گونه میمون هستیم که خود اون میمون هم یک داستانی داره ، (پدر پدر پدر پدر پدر پدر پدر پدر پدر پدر پدر پدر پدر پدر پدر پدر پدر پدر پدر پدر پدر پدر پدر پدر پدر پدر پدر پدر پدر پدر پدر... شما یک نوع میمون بوده که به خاطر شرایطش نسل هایش تغیر کرده و ما هم دچار تغیر هستیم انسان امروزی رو با انسان ۷ هزار پیش مقایسه کن.
    • IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
      اجداد دلفین و نهنگ یک پستاندار پشمالوی خشکی زی بود که شد دلفین و... دل به دریا زد ... روباه پرنده دیدی ؟ خفاش چی ؟ پستاندار پرنده هستند ، تکامل یک دلفنین از یک پستاندار که معجزه تره از تکامل 1 پستاندار از دیگری
    • IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
      چرند نگو تا دلت بخاد فسیل هست ، همین الان تو جنگل های آمریکا پاگنده است میمونی دوپا و غول پیکر پشمالو
    • علی IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
      فقط یه دانشمند واقعی میدونه همه این نظریات توهمه
    • به صدرا IR ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
      عزیزم برو قدری مطالعه کن. فرگشت اگر سبب تغییر تعداد کروموزومها نمی شود پس چرا گونه های مختلف همه یک تعداد کروموزم ندارند؟ چرا تعداد کروموزومهای ممونها و انسانها برابر نیست؟
    • مهرسانا IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
      من ۳ ماه هستد در اینترنت و کتاب ها راجب فسیل ها مطالعه میکنم ولی تا الان همچین چیزی ندیدم
    • Meghdad IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
      درود
    • ایرانی IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
      اره طوطئه کردن
    • . IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
      چرا موجودات ۹۸ درصد ژن مشترک دارن پس؟
  • IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    اونا اجداد ما نیستن. شاید اجداد این محققا بودن خخخ اجداد ما ادم و حوا هستند که حدود بیست هزار سال قبل به زمین آمده اند. طبق برخی روایات قبل از ادم و حوا انسانهای دیگری بوده اند اما مثل ما نبوده اند
    • من IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
      برو یکم کتاب بخون...یا یه سرچ تواینترنت بکن تادوتا چیز یاد بگیری...وبیشتر بفهمی
    • دانش IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
      اگر آدم و حوا بودن می تونی بگی هر کدام چه نژادی داشتن ؟ دوستان اینها افسانه‌ای بیش نیس
    • Taranom IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
      یه کم منطقی باشید خواهشا
  • شیوا IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    چقدر گردن کلفته ! خخخخ
  • IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    إِنَّ مَثَلَ عیسى‏ عِنْدَ اللَّهِ کَمَثَلِ آدَمَ خَلَقَهُ مِنْ تُرابٍ ثُمَّ قالَ لَهُ کُنْ فَیَکُونُ (آل‌عمران۵۹) یک وجه تشابه در ماجرای خلقت عیسی ع با آدم ع، این است که زمان خلقت عیسی ع هم انسان‌های دیگری مثل او بودند. در زمان آدم ع هم موجودات انسان‌نما یا انسان‌گونه که در روایات به آنها نسناس گفته می‌شوند، وجود داشته‌اند که طبق روایتی از امیرالمومنین ع با طوفان نوح ع از بین می‌روند. «وَ أَبِيدَ النَّسْنَاسَ مِنْ أَرْضِي وَ أُطَهِّرَهَا مِنْهُم‏»(بحار ج۶۰ ص۲۷۳) .
    • امید IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
      نسناس نوعی جن است و در طوفان نوح هم اتفاقانه تنها نسناس ها ازبین نرفتند بلکه بعضی از انسانهای دیگر در جهان توانستندبدونه اینکه به نوح بپیوندند ازطوفان جان سالم به در ببرند،آنهابه زیرزمین رفتند و ازترسشان که فکر میکننددنیاکاملاسطحش راآب قرارگرفته است به زیرزمین ماندند،ودرسالهای۱۸۳۴ و ۱۹۴۸به ترتیب در انگلستان واسپانیادودفعه اینگونه از انسانها رابشردیده که رنگهای پوسته آنهاسبزرنگ بوده و آنها بعدازخروجشان اززیرزمین دیگرنتوانسته بودندبه زیرزمین برگردندوبه مرورزمان رنگ پوستشان به حالت عادی برگشته بوده است.
  • IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    • IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
      پس نکند خیال کرده اید حیوانات زاد و ولد کردند و در این مدت تعداد کروموزمهایشان عوض شد؟ چنین چیزی غیر ممکن است. ضمنا تکامل مثل است است که موجودات فضایی به زمین بیایند و بگویند اول دوچرخه بود و بعد تدیل به موتور شد و بعد تبدیل به اتومبیل شد و بعد تبدیل به قطار شد! این است معنی تکامل! تکامل قطعا دروغ و از نظر زیست شناسی مردود است. اما فشارهای ایدئولوژیک و سیاسی حامی آن است.
    • IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
      شما فسیل تکامل یافته گوسفند و یا گاو و یا شتر را برای ما بیار ما حرفت را قبول می کنیم . چطور فسیل دایناسور های یک میلیون سال پیش پیدا شده اما هنوز خبری از تکامل انواع شما نیست. لطفاً از قرآن جهت رسیدن به اهداف خود استفاده نکنید
    • IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
      فسیل گاو و گوسفند هست ای کیو چیزی نمیدونی حرف نزن ، تو مستندات اجداد اون ها رو نشون میده .... معلومه هیچ نمی فهمی
  • اصغرقاسمی IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    نظری ندارم
  • درسابستام IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    تاکنون چه فسیل هایی در استان کرمانشاه کشف شده است
  • نامک IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    خدا می‌دونه چی هستن
  • IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    هیچ گونه مدرکی در مورد داروینیسم موجود نیست هر چه هست فقط و فقط خبرسازیست اگر یک مورد فقط یک مورد در این خصوص پیدا کرده بودند دنیا را زیر و رو می کردند.
  • IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    مشرق باریک الله که حق رو میگی و اسیر حرفای مفت خرافاتیا نشدی
  • ناشناس IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
  • سیدامجدمینویی FR ۰۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    سلام. از برنامه های کشف فسیل ها و موجودات گذشته. پخش و چگونه وچطور می‌زیستن بسیار عالی و خیلی ممنون از این شبکه.
  • IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    انسان ها کم کم بدن آن ها پیش رفت می‌کنند
  • IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    ، بابا حداقل یه چیز بگم که ما باورم نمیشه که این چیزی بگید
  • علی IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    آدم وحوا تخیلات عرب هاست نژادانسان مثل سایرجاندارن خلق شده جهان باتکامل به این شکل درآمده ،،موجودات هم همینطوراجداد انسان هم بامرورزمان تکامل یافته وامروز به فضافکرمیکنه
  • IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    بنظر من نظریه ی داروین برای سایر موجودات و تکامل تدریجی درسته چرا که اقلیم دائم در حال عوض شدنه ولی این نسل انسان که از حضرت آدم و حوا شروع میشه تکامل یافته ی موجودی دیگر نیست چرا که آیه ی صریح قرآن رو داریم. در ضمن در قرآن اومده وقتی خدا انسان را از خاک آفرید و دستور داد همه بر او سجده کنند تعدادی فرشتگان اعتراض کردند که باز میخواهی موجودی خلق کنی که بر روی زمین خونریزی به پا کند!! این نشون میده قبل از انسان موجوداتی شبیه انسان بوده اند و شاید آن انسان نماها که به نسناس معروفند تکامل یافته میمون باشند. در ضمن صدها میلیون سال است که حیات بر روی کره زمین وجود دارد؛ چه بسا بارها و بارها انسان نماهایی پا به این کره خاکی گذاشته اند و بعد منقرض شده اند. اما قطعا نسل فعلی بشر، از نسل آدم و حوا هستند و تکامل یافته هیچ موجودی نیست.
  • مانی IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    منو یاد شریک میندازه خخخخخ
  • بی نام IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    داروین در کتاب نسل انواع هیچوقت نگفت انسان از نسل میمون است بلکه انسان و میمون جد نشترک دارند و خودش هم خدا اعتقاد داشت برین ببینیند
  • علی IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    اگر تکامل دروغه و موجودات به صورت مجزا آفریده شده بودن پس باید بین این همه پستاندار حداقل یه دونه به جای ۴ تا دست وپا مثلا ۸ تا داشته باشه یا پنج چشم داشته باشه. این که فرم اندامهای همه یکسانه بدونید یه ربطی به هم دارند.اگر متفکر هستید!!!
  • علی IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱