شواهدی مبنی بر انتقال سریع نوع اُمیکرون وجود ندارد

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است که افزایش تعداد موارد، بستری در بیمارستان‌های آفریقای جنوبی لزوماً نشان دهنده شدت سویه جدید نیست.

به گزارش مشرق، سازمان بهداشت جهانی (WHO) روز یکشنبه اعلام کرد که تاکنون هیچ مدرکی مبنی بر انتقال یا شدت سویه جدید ویروس کرونا (اُمیکرون) وجود ندارد.

این سازمان در بیانیه‌ای اعلام کرد که هنوز مشخص نیست که آیا اُمیکرون در مقایسه با انواع دیگر از جمله دلتا، قابل انتقال‌تر است یا خیر؛ مثلاً راحت‌تر از فردی به فرد دیگر سرایت می‌کند یا خیر.

بیشتر بخوانید

آیا تست PCR می تواند اُمیکرون را تشخیص دهد؟

سازمان بهداشت جهانی  گفت: با افزایش تعداد افرادی که آزمایش آن‌ها مثبت بوده و میزان بستری شدن در بیمارستان آفریقای جنوبی، گمان می‌رود این نوع  برای اولین بار گزارش شده و گمان می‌رود منشأ گرفته است، بنابراین این موضوع به معنای میزان انتقال یا شدت بالاتر سویه نیست و در حال حاضر هیچ اطلاعاتی وجود ندارد که نشان دهد علائم مرتبط با اُمیکرون با سایر انواع متفاوت است.

سازمان بهداشت جهانی همچنین هشدار داده است که؛ افرادی که قبلاً به کرونا مبتلا شدند، در مقایسه با سایر گونه‌های نگران‌کننده می‌توانند راحت‌تر به اُمیکرون مبتلا شوند و این سویه نیاز به مطالعات بیشتر برای درک بهتر دارد.

همچنین مطالعات برای کشف اثربخشی واکسن‌های کووید-۱۹ و آزمایش‌های فعلی روی نوع جدید، نشان می‌دهد که  داروهای مورد استفاده در درمان کرونا می‌تواند در درمان اُمیکرون نیز موثر باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    1 0
    نگران نباشید همونی که این دروغها رو میسازه تا واکسناشو بفروشه فردا پس فردا به شواهدش هم دست پیدا میکنه تا مردم رو بیشتر بترسونه و کاسبیش همچنان برقرار باشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس