کد خبر 1306141
تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۷
علائم سویه جدید اومیکرون

شایع‌ترین شکایت بالینی بیماران مبتلا به سویه جدید، خستگی شدید یک یا دو روزه همراه با سردرد و بدن درد بوده‌است.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، یک پزشک آفریقای جنوبی که خود نیز یکی ازاولین بیماران مشکوک به سویه جدید ویروس کرونا بوده است، اعلام کرد علائم سویه اومیکرون خفیف است و به بستری نیاز ندارد.

دکتر آنجلیک کوتزی، پزشک خصوصی و رئیس انجمن پزشکی آفریقای جنوبی طی مصاحبه‌ای با رویترز گفت: در ۱۸ نوامبر متوجه هفت بیمار در کلینیک خود شدم که علائم متفاوتی با سویه دلتا داشتند، ولی علائم آن‌ها بسیار خفیف‌تر بود.

بیشتر بخوانید

سویه اومیکرون خطرناکتر است یا دلتا؟

او گفت: بیماران مبتلا به این سویه جدید، علائم خفیفی را مشاهده می‌کنند. هیچ یک از آن‌ها تا کنون به بستری نیاز نداشته‌ و با مراقبت‌های خانگی بهبود یافته‌اند.

کوتزی که در کمیته مشاوره وزیران در خصوص واکسن‌ها نیز حضور دارد، گفت: بر خلاف سویه دلتا، تاکنون بیماران مبتلا به  سویه جدید، از دست دادن بویایی یا چشایی را گزارش نکرده‌اند و هیچ کاهش چشمگیری در سطح اکسیژن آن‌ها مشاهده نشده‌است. شایع‌ترین شکایت بالینی این بیماران، خستگی شدید یک یا دو روزه همراه با سردرد و بدن درد بوده‌است.

وی افزود: اومیکرون بیشتر بر روی افراد ۴۰ ساله یا جوان‌تر تاثیر می‌گذارد. تقریباً نیمی از بیماران مبتلا به سویه جدید اومیکرون که  تحت درمان این پزشک متخصص قرار گرفته‌اند،  پیش از این واکسینه نشده بودند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس