کد خبر 1306021
تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۴۰۰ - ۰۱:۳۶
تحصن مردم بحرین برای آزادی «عبدالجلیل السنکیس»

شهروندان بحرینی در شهر السنابس با برپایی تحصن از رژیم آل خلیفه خواستند عبدالجلیل السنکیس را که در یکصد و چهل و چهارمین روز اعتصاب غذا با حال وخیم در بیمارستان به سر می‌برد، آزاد کنند.

به گزارش مشرق، مردم شهر «السنابس» در بحرین با برپایی تحصن خواستار آزادی فوری فعالان سیاسی بازداشتی در این کشور و بارز ترین آنها «عبدالجلیل السنکیس» شدند که در یکصد و چهل و چهارمین روز اعتصاب غذا در بیمارستان به سر می‌برد.

به گزارش المیادین، «ابتسام صایغ» فعال حقوق بحرین و مسئول پیگیری در نهاد صلح برای دموکراسی می‌گوید: وضعیت السنکیس بسیار خطرناک است و مقامات منامه هنوز در این پرونده همکاری نکرده‌اند و خانواده السنکیس هم می‌گوید که اصلا با فرزندش ارتباط ندارند.

الصایغ با اشاره به ادامه تحرکات زندانیان بحرینی برای دستیابی به ابتدایی‌ترین حقوق خود گفت: همین روزهاست که با ادامه لجاجت مقامات آل خلیفه عبدالجلیل السنکیس از دست برود.

فعالان حقوقی و اعضایی از مجلس عوام انگلیس هم این روزها خواستار آزادی فوری السنکیس و همه زندانیان سیاسی شده اند.

دکتر عبدالجلیل السنکیس استاد دانشگاه بحرین و فعال حقوق بشر و وبلاگ نویس تا سال ۲۰۱۱ بود که به دلیل شرکت در اعتراضات بازداشت شد.  السنکیس به اتهام تلاش برای سرنگون کردن رژیم آل خلیفه به حبس ابد محکوم شده است.

وی از عوارض ابتلا به بیماری‌های  کم خونی و تنگی نفس رنج می برد. او در سنین کودکی دچار فلج اطفال شده و بایستی از عصا استفاده کند و با درد شدید در ناحیه سینه و کرختی انگشتان و لرزش دست مواجه است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس