سوآپ گازی 2 میلیارد متر مکعبی ایران با ترکمنستان و آذربایجان/ اولین قسط بدهی به ترکمنستان به زودی واریز می‌شود

وزیر نفت گفت: طبق قرارداد سه‌جانبه سوآپ گازی، ایران سالانه نزدیک به ۱.۵ تا ۲ میلیارد متر مکعب گاز را از ترکمنستان در منطقه سرخس دریافت می‌کند و از منطقه آستارا به آذربایجان تحویل می‌دهد.

به گزارش مشرق، جواد اوجی وزیر نفت در حاشیه پانزدهمین اجلاس سازمان همکاری اقتصادی (اکو) بعد از امضای قرارداد سه‌جانبه سوآپ گاز بین ترکمنستان، ایران و آذربایجان درباره این قرارداد اظهار داشت: طی یک ماه گذشته مذاکرات فشرده‌ای با دو کشور ترکمنستان و آذربایجان داشتیم تا سوآپ گازی با این دو کشور را اجرایی کنیم.

وی ادامه داد: طبق این قرارداد سه‌جانبه، ایران سالانه نزدیک به ۱.۵ تا ۲ میلیارد متر مکعب گاز را از ترکمنستان در منطقه سرخس دریافت می‌کند و از منطقه آستارا به آذربایجان تحویل می‌دهد.

اوجی گفت: طی این قرارداد مناسبات انرژی خیلی خوبی با دو کشور ترکمنستان و آذربایجان برقرار  شده است و گام مهمی رو به جلو برداشته شد.

وزیر نفت گفت: درباره تسویه بدهی گازی ایران به ترکمنستان، وزارت نفت راهکارهای خوبی را پیشنهاد داده است و پرداخت بدهی آغاز شده و به زودی اولین قسط پرداخت بابت بدهی گاز انجام خواهد شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رضا IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    0 1
    سوآپ نفت و گاز ؟! من از سوآپ خاطره بدى دارم ، تو را به مقدسات تان اجازه ندهيد اشخاصى مثل محصولى در اين قراردادها حضور مؤثر داشته باشند !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس