تحرکات نظامی لندن در نزدیکی مرزهای روسیه تنش‌آفرین است

سفیر روسیه در انگلیس گفت: مسکو تحرکات اخیر نیروهای نظامی انگلیس در نزدیکی مرزهای روسیه را برای کاهش تنش‌های کنونی مفید نمی‌داند.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، «آندری کلین» سفیر روسیه در بریتانیا، گفت: مسکو تحرکات اخیر نیروهای نظامی انگلیس در نزدیکی مرزهای روسیه را برای کاهش تنش‌های کنونی مفید نمی‌داند.

کلین در گفتگو با رادیو تایمز اظهار کرد: به عقیده وی، استقرار مجدد نیروهای بریتانیا در نزدیکی مرزهای ناتو و روسیه ظرف ۱۰ سال (گذشته به این سو) به کاهش تنش‌های نظامی فعلی میان دو طرف کمکی نخواهد کرد.

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه نیز روز سه شنبه هفته گذشته گفت: روسیه شاهد تشدید فعالیت بمب افکن‌های استراتژیک آمریکا در نزدیکی مرزهای خود است.

وی که این سخنان را در گفتگو با همتای چینی خود مطرح می‌کرد، افزود: ما شاهد افزایش قابل توجه فعالیت بمب افکن‌های استراتژیک آمریکا در نزدیکی مرزهای روسیه هستیم.

وزیر دفاع روسیه در این گفتگوی دوجانبه تصریح کرد: طی این ماه، در جریان برگزاری «رزمایش رعد جهانی»، فرماندهی راهبردی ایالات متحده، با استفاده از ۱۰ بمب افکن استراتژیک به طور همزمان از جهات غربی و شرقی به آزمایش سلاح‌های هسته‌ای علیه روسیه پرداخت.

شویگو در خصوص موقعیت جغرافیایی این تمرینات نظامی خاطرنشان کرد: فاصله (موقعیت انجام این تمرینات) از مرز ایالتی ما ۲۰ کیلومتر بود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس