«یوسف نوری» اقتصاد آموزش و پرورش را می‌شناسد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «یوسف نوری»، اقتصاد آموزش و پرورش را می‌شناسد، گفت: تمرکز برنامه های نوری بر محور اقتصاد مردمی است.

به گزارش مشرق، در ادامه جلسه علنی روز یکشنبه (۷ آذرماه) و در جریان بررسی رای اعتماد به «یوسف نوری» وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، محسن زنگنه نماینده مردم تربت حیدریه در موافقت با رای اعتماد به وزیر پیشنهادی، گفت: ضروری است فردی در آموزش و پرورش در مسند مدیریتی قرار گیرد که علاوه بر نگاه‌های تربیتی و آموزشی، نگاه‌های اقتصادی دقیقی داشته باشد. امروز کسی را می خواهیم که اقتصاد آموزش و پرورش را بشناسد و با تامین منابع مالی، نظام های برنامه و بودجه آشنا باشد.

ببینید:

فیلم/ حمایت نماینده موافق از اولویت‎های کوتاه‌مدت وزیر پیشنهادی

وی با بیان اینکه صندوق ذخیره فرهنگیان مشکل دارد، افزود: نوری عضو هیئت امنای این صندوق است. مشکل ما در اقتصاد آموزش و پرورش عدم آشنایی مدیران با اقتصاد تعلیم و تربیت است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی انتقادات مخالفان وزیر پیشنهادی مبنی بر اینکه وی سال‌ها از وزارت آموزش و پرورش دور بوده است، گفت: در این مدت نوری در هلدینگ های اقتصادی بنیاد شهید و قرار گاه خاتم خدمت کرده است. ارتباط با این نهادها، توانمندی‌های اقتصادی مدیران را رشد می دهد.

ببینید:

فیلم/ نماینده مخالف: وزیر پیشنهادی فرمایشی نیست و مخالف دارد

زنگنه با بیان اینکه نوری با اقتصاد آموزش و پرورش آشنایی دارد، گفت: آشنایی مدیران عالی با اقتصاد آموزش و پرورش مهم است. تمرکز بر اقتصاد مردمی محور برنامه های وزیر پیشنهادی است.

وی تصریح کرد: باید اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان تغییر کند این صندوق با هلدینگ های اقتصادی متفاوت است و از مسیر خود خارج شده است. باید نهادهای مالی در این راستا تقویت شوند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: نوری با سوابقی که در حوزه آموزش و پرورش و امور مالی دارد، می تواند این وزارتخانه را کمک کند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس