کد خبر 1305273
تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۴
هزار و ۲۰۰ میلیارد بشکه نفت خام در زیرزمین ثروت داریم/ هنوز اکتشافات جدیدمان را احصا نکرده‌ایم

مدیرعامل شرکت ملی نفت با بیان اینکه حدود هزار و ۲۰۰ میلیارد بشکه نفت خام در زیرزمین ثروت داریم، گفت: شرکت ملی نفت ایران جز ١٠شرکت بزرگی است که از نظر دارایی فیزیکی جز بزرگ‌ترین شرکت‌های نفتی است.

به گزارش مشرق، محسن خجسته‌مهر، امروز در نشست خبری با بیان اینکه اقتدار هر کشور ۵ مولفه مهم دارد؛ یکی از مهمترین مولفه‌ها، اقتصادی است که ذخایر نفت و گاز تضمین‌کننده این مولفه است، گفت: شرکت ملی نفت ایران دارای ۴۰۰ مخزن نفت و گاز با مجموع ذخایر حدود ۱۲۰۰ میلیارد بشکه است که ۳۴۰ میلیارد بشکه از این میزان به روش کنونی قابل برداشت کرد.

وی افزود: هنوز تمام ظرفیت اکتشافی ایران در حوزه دریایی و خشکی احصا نشده است و بعدها به میزان ذخایر نفت و گاز ایران افزوده می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی نفت با بیان اینکه برنامه‌ریزی شده است تولید گاز به یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون مترمکعب در روز و ظرفیت تولید نفت به بیش از ۵ میلیون بشکه در روز برسد، گفت: برای تحقق اهداف تولیدی بخش نفت به ۱۰ میلیارد دلار و برای بخش گاز به ۷۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در دوره ۱۰ ساله نیاز است.

وی اظهار کرد: اگر اهداف تولید نفت محقق شود صادرات نفت ایران به ۱.۵ برابر بیشتر از زمان قبل از تحریم خواهد رسید.

وی با بیان اینکه از حضور شرکت‌های خارجی بدون در نظر گرفتن شرایط تحریم استقبال می‌کنیم، گفت: بسته‌های مختلف برای سرمایه‌گذاری در صنعت نفت تعریف شده است و ما در این بسته از حضور شرکت‌های خارجی بدون در نظر گرفتن شرایط تحریم استقبال می‌کنیم.

او با بیان اینکه سهم انرژی هیدروکربوری از سبد انرژی جهانی حذف شدنی نیست و این موضوع به اشتباه در برخی رسانه‌ها منتشر شده است و جنبه سیاسی دارد، گفت: به‌زودی بسته‌هایمان را برای بخش پایین‌دستی و بالادستی اعلام می‌کنیم.

به گفته وی صادرات نفت به نسبت دولت گذشته افزایش یافته است، از تمام ظرفیت برای افزایش صادرات نفت استفاده می‌کنیم تا صادرات نفت و میعانات گازی را به حداکثر برسانیم.

وی با بیان اینکه آمادگی داریم برای فروش نفت، میعانات گازی، گاز  قراردادهای بلندمدت امضا کنیم، گفت: برنامه گسترده برای اکتشاف مخازن به‌خصوص مخازن گاز داریم، مبنای برنامه‌ریزی کشور شناخت ذخایر هیدروکربوری است.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    8 0
    با این همه ثروت مردم اینهمه در فقر !!!!!!!!!!
    • رضا IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
      5 0
      برای اینکه جیب یه عده خیلیییییییی گشاده
  • IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    4 0
    ذخایر رسمی اعلام شده 155 تا 208 میلیارد بشکه بوده واسنادشم ارائه دادین بعد از کشف بزرگ نفتی قبلی الان چطور شد یه دفعه ذخایر نفتی قابل برداشت رو 340 میلیارد بشکه اعلام میکنید !!! حتی عربستان 260 میلیارد بشکه داره یعنی الان ایران بالاتر از ونزوئلا بزرگترین ذخیره نفت دنیارو داره!!! اگرم منظور مجموع ذخایر نفت وگازه که بازم اشتباه گاز ایرانی خیلی بیشتتر از این حرفاست من هنوز نفهمیدم چی شد یکی اگه میدونه شفاف سازی کنه!!!
    • محمد IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
      2 1
      دوست عزیز اگر متن رو دقیق مطالعه میکردی متوجه می‌شدی که اعلام شد مجموعه نفت و گاز روی هم معادل این رقمه در صورتی که ذخایر معاینات گازی گفته نشد که اونم رقمی تقریبی بیست ال سی میلیارد بشکه آماده استخراج موجوده. تقریبا بیشترین ذخایر انرژی جهان میشه که متاسفانه وقتی ارقام رو می‌خونیم جز ناراحتی و حسرت که در این چهل سال این جریان لیبرال به دل ملت گذاشتن عایدی زیادی نداشته هر چی لعنت دارید نثار جریان ناکارآمد و فاسد لیبرال کنید امیدوارم دولت کنونی از تجربه دولت های قبلی استفاده کنه و بره به سمت ارزش افزوده که شرایطش کاملا فراهمه
  • IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    2 0
    آقا این آمار را اعلام نکنید الان دزدان و فاسدهای دولتی دیگه از این مملکت دا نمی کنن
    • شناس IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
      1 0
      دیگه چیزی مانده هم را قورت دادند دزدان محترم اختلاسگر دولتی غیر دولتی
  • IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    1 0
    حیف دست یه مشت دزده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس