کد خبر 1303680
تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۰

به گزارش مشرق، سیدیاسر جبرائیلی، کارشناس مسائل سیاسی در توییتر نوشت: ‏آیا می‌دانستید مالکیت ۹۰٪ اراضی سنگاپور در اختیار دولت است، ۸۵٪ از مسکن این کشور را آژانس‌های مسکن دولتی عرضه می‌کنند و ۲۲٪ از تولید ملی‌اش را شرکت‌های دولتی تولید می‌کنند؟ نئولیبرال‌ها اما موفقیت اقتصاد سنگاپور را ناشی از تجارت آزاد و بازار آزاد معرفی می‌کنند...

چرا اقتصاد سنگاپور موفق است؟

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ایرانی IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    3 4
    جانباز ۷۰ % با یک روز سابقه جبهه حقوق ماهیانه ۱۵ ملیون تومان می گیرد. جانباز زیر ۲۵ % با ۸ سال سابقه جبهه حقوق ماهیانه ۲ ملیون می گیرد . به ظلم ۴۰ ساله پایان بدهید . درصد ها را حذف کنید . و به همه جانبازان حقوق یک نواخت بدهید . و مسلمان شوید.
    • IR ۰۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      0 0
      ببین جانباز اگه جانیاز باشه سهم خواهی نداره اول این چون برای عقیده و کشورش بوده معلومه شما جانبازتون هم درستی نیست من مرحوم پدرم جانباز 25 درصد بودن شنوایی رو عملا بدون سمعک نداشتن بخاطر موج انفجار 8 سال کامل او جبهه بودن چخ جنوب چه غرب تا آخرین روز حیات نه حقوق گرفتن نه هیچ مزایایی نه می زاشتن ما استفاده کنیم می گفت این سهم خانواده شهدا و جانبازان بالای 50 درصد که عملا خانواده زیر فشار هست باید باشه آخه این چه حرف مسخره ای هست می دونی این درصد ها یعنی چه چجوری انقدر راحت حکم می دی و ظلم می خونی اون رو 70 درصد یعنی عملا از کار افتادگی زیر 25 یعنی طرف می تونه کار روزانه خودش رو انجام بده به راجتی کسب درآمد کنه واقعا تاسف درصد رو حذف کنن ؟ خدایا به حق چیزای ندیده و نشنیده فدارکاری هم نرخی شده.
    • الف IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      0 0
      به بسیجی ها برای جنگیدن حقوق نمیدن چون اگه بدن باید یه قسمت قابل توجه از اقتصاد رو برای همین کار صرف کنن و دوره جنگ هم همه با آگاهی به اینکه خبری از مزد نیست رفتن فقط دولت وظیفه جبران آسیب هارو داره که اون هم درصد میخواد
  • IR ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    1 3
    مالکیت زمین و ساخت مسکن چندان در اقتصاد نقشی ندارد اصل درآمد یک کشور از تجارت با خارج و صادرات و جذب سرمایه خارجی هست.که طبق همین جدول ۸۰درصدش دست بخش خصوصیه.ضمنا اینکه یک شرکت دولتی باشه مانع تجارت و مراوده اش با خارج نمیشه.
    • IR ۰۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      0 0
      من این جمله سطحی شما رو اینجور جواب می دم عزیز شرمنده وقتی پول باشه تو یک خانواده به اندازه هم باشه اما یک نفر تصمیم گیرنده نباشه همه جوری که دوست دارن انجام بدن هرکی برای خودش نه دلسوز برای جمع همه نغع خودشون وسط باشه نه جمع تو خانواده درست رقابت هست ولی حذف حریف نیست چون همه عضو خانواده هستن اما تو دنیا سرمایه داری تو با هر پدر سوخته بازی باید برای سود بیشتر کناریت رو زمین بزنی باید منابع رو بگیری دستت حالا با اون بزن تو سر مردم مهم نیست تو صاحب قدرتی مشکل سرمایه داری هرج و مرج هست بله برای عده ای قدرت و زور میاره بجای اون طرف برای اینکه مردم شورش نکنن برده خوبی باشن به اسم کشور خورده می شه و کمی از اون رو می دن مردم ولی مقابل اون دولتی اگر درست پیاده بشه ثروت می رسه دست یک آدم دلسوز مثل پدر و افراد عاقل همراه اون و اون این منابع رو با عدالت بین مردم تقسیم میکنه و این خود نشاط اجتماعی هست و باعث هر پیشرفتی در زمینه های گوناگون آخه سرمایه یک سوپر سرمایه داره دنیا دوست که فقط منافع خودش رو می بینه در بردگی مردم چه کمکی قراره به کسی بکنه؟!! هر موقع هم دلش خواست بر می داره می ره تو عملا باج دادی سر اون سرمایه و باید بدی همینطور.
  • IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    0 0
    متاسفانه در ایران اصلاحات ارضی و تقسیم زمین های دولتی و خوانین بین کشاورزان باعث نابودی کشاورزی ، منابع آب و اقتصاد شده
    • IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      0 0
      اصلاحات ارضی به این شکل بود که کشاورزان زمینهای خود رو در قالب یک تعاونی کشت کنن به عنوان نمونه صدکشاورز یک اتحادیه کشاورزی راه مینداختن و در زمینی که مساحتش صدهکتار بود ویا بیشتر بصورت تجمعی شد کشت میکردن این کجا کشاورزی رو نابود می‌کنه زمین یامفت رو به کشاورز دادن کجاش ایراد داره کشاورزی که تو همون زمین بیگاری میکرد حالا مالک زمین شده کجاش ایراد داره
  • DE ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    3 0
    چون مدیرانشون کارمیکنن نه دزدی از کار
  • حسین حسین زاده فومنی IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    3 0
    رمز موفقیت در اقتصاد کشور سنگاپور صداقت و امانت داری و درستکاری است نه باند بازی و رانت خواری و جناح بازی و اختلاس و ارتشاء . شما ملاحظه بفرمائید از زمانی که هاشمی رفسنجانی با عنوان دولت سازندگی کشور را تحویل گرفت چقدر آسیب معنوی و مادی بر این کشور مظلوم وارد ساخت . اشاعه تجمل گرائی و دل بستن مسئولین به دنیا و طمعکاری به زر اندوزی و ایجاد رانت و گسترس فساد مالی و انشقاق جامعه و حمایت از متمولین و سرمایه داران و فراموش کردن محرومین و پابرهنگان و نادیده گرفتن رزمندگان و جبهه رفته ها و خارج ساختن اندیشه امامین جامعه و عناصر انقلابی و روی کار آوردن افکار لیبرالیتی و غربگدایان و ده ها موارد دیگر و بهد از آن هم اندیشه ناپاک و خیانتکار خاتمی و اصلاح طلبان فاسد و نمک نشناس و سپس دولت بی غیرت روحانی که اساسا دل به غرب و آمریکا خوش کرده بود و با رویه افراطی به ظاهر اعتدال امان مردم را برید و نقش معاد و نفس مردم را گرفت و صدها جنایتی که در عرصه اقتصادی به افتضاح سیاسی کاری به یادگار گذاشتند . خدا از اینها که پا روی خون شهداء گذاشتند و ارزش ها را با افکار پر زرق و برق دنیا طلبی شان به تاراج دادند نگذرد . چرا که مردم از اینها دل پر خونی دارند . اگرنظام ما بر پایه فرمایشات امام راحل و منویات مقام معظم رهبری اجراء و اقدام می شد اکنون ما هم با همه شرارت ها و سنگ اندازی های اهریمنان و بدخواهان مثل سنگاپور می توانستیم رونق بالای اقتصادی داشته باشیم . مصادیق توسعه ما را می توانیم در صنایع موشکی و پهباد و انرزی هسته ای و ده ها مسائل نظامی گری مشاهده کنیم پرا به خاطر اینکه سخنان بنیان گذاری نظام و رهبری فرزانه را سر لوحه و نصب العین قرار دادیم و پیشرفت معجزه آسا حاصل گردید.
  • IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    2 0
    سنگاپور با مساحت (728 کیلومتر مربع) به اندازه شهر تهران و کشور بحرین و جمعیتی حدود 6 میلیون نفر چاره ای جز این ندارد تا کشور کوچکشان به دست عده محدودی ثروتمند قبضه نشود!
    • IR ۰۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      0 0
      دقیقا احسنت به شما.
  • SE ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    2 3
    البته سنگاپور اساسا کشور واقعی نیست و شهری است که صرفا به خاطر قرارداد بین سایر کشورها روی نقشه وجود دارد. ضمنا زندگی در آن بسیار گران و سخت است و رسانه ها عمدا زندگی بسیار سخت و فقیرانه مردم آن را نشان نمی دهند. متاسفانه همه این پیشرفتهای دروغین را دوربین رسانه ها و برای خدمت به ثروتمندان خلق می کنند.
  • IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    2 2
    خوب ۷۷ درصد بازار و تجارت آزاد هست. شما دوستان مشاور دولت جدید یک قدم پای مبارک رو بگذارید بیرون تا فرق لیبرالیسم و یک کشور سوسیالیستی رو بفهمید!
  • محمد IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    5 1
    سنگاپور مگه چقدر وسعت داره که بخواد اراضی خودش خصوص بکنه
  • IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    2 0
    22 درصد خیلیه؟
  • IR ۰۷:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    2 0
    به دلیل وجود مراکز فحشا و قمار هست بزرگترین منبع قمار دنیا که لاس وگاس آمریکار و در جیبش گذاشته. البته هستن افرادی که مثل این دوستمون که خبر از داخل بهشت جریمه ای دنیا ندارن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس