خرید جهیزیه یا همان وسایل زندگی تازه عروس و دامادها، یکی از آداب و رسومی است که در فرهنگ ایران وجود دارد. با توجه به قومیت‌های مختلف و فرهنگ‌های گوناگون اقوام ایرانی، ممکن است خرید جهیزیه در نقاط مختلف کشور، کمی تفاوت داشته باشد؛ اما در هر صورت باید عروس و داماد برای شروع زندگی خود وسایل تهیه کنند. 

در خرید جهیزیه چه لوازمی برای آشپرخانه باید تهیه کرد؟

در این مطلب قصد داریم تا لوازمی که در آشپزخانه برای شروع زندگی نیاز دارید را معرفی کنیم. با در دسترس داشتن لیست لوازم آشپزخانه بهتر می‌توانید برای خرید برنامه‌ریزی کنید و چیزی را هم از قلم نمی‌اندازید.

لوازم برقی آشپزخانه

بهتر است از لوازم برقی و وسایل بزرگ در آشپزخانه شروع کنید. لوازمی مثل یخچال، اجاق گاز، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، همزن، مخلوط‌کن، آبمیوه‌گیری، چرخ گوشت، مایکروفر، چای‌ساز از جمله مواردی هستند که در  اکثر آشپزخانه ها لازم می‌شوند.  بسته به فضایی که در آشپزخانه و کابینت‌های خود دارید و همچنین بودجه‌ای که برای وسایل کنار گذاشته‌اید می‌توانید لوازم دیگری هم به این لیست اضافه یا از آن کم کنید.

دلیل اهمیت این وسایل و اولویت قرار دادن آن‌ها در خرید، کارایی است که دارند و فضایی است که اشغال می‌کنند. معمولا وسایل برقی را در خرید جهیزیه در اولویت قرار می‌دهند و به آن بودجۀ بیشتری اختصاص می‌دهند تا بعد از خرید آن‌ها نسبت به فضایی که باقی مانده و بودجه‌ای که در اختیار دارند، وسایل دیگر را تهیه کنند. اما شاید شما بخواهید اول سایر وسایل را خریداری کنید و سپس به سراغ لوازم برقی بروید. پس ترجیح شماست که اولویت خرید را با توجه به صلاح‌دید و ملاحظات خود مشخص می‌کند.

ظروف آشپزخانه

در گام بعدی باید به سراغ ظروف آشپزخانه بروید. ظروف آشپزخانه معمولا به دو قسمت تقسیم می‌شوند. دسته‌ای مربوط به ظروفی هستند که بیشتر دم‌دست قرار دارند و دستۀ دیگر هم ظروفی است که در کابینت‌ها جای می‌گیرد تا در مواقعی خاص مثل مهمانی‌ها استفاده شوند.

ظروف آشپزخانه شامل کالاهای ریز و درشت کاربردی بسیاری است که گاهاً تصور می‌شود با وجود صرف هزینه و وقت زیاد ممکن است فکر کنید هنوز کاستی لیست خریدتان وجود دارد.

با خرید این وسایل به صورت دانه دانه و تکی ممکن است بعضی از آن‌ها را فراموش کنید و از قلم بیاندازید؛ به همین دلیل بهتر است سرویس لوازم آشپزخانه بخرید که اغلب این لوازم را پوشش می‌دهد و در کنار آن اگر احتیاج به وسیلۀ دیگری داشتید، آن را تهیه کنید.

انتخاب یک ست آشپزخانه کامل این مزیت را دارد که، تمامی اقلام و کالاهایی که دارید مشابه یکدیگر هستند و باهم هماهنگی دارند. وجود هماهنگی بین لوازم آشپزخانه موضوعی است که برای بسیاری از خانم‌ها خصوصا تازه عروس‌ها مهم است. در کنار این وسایل، یک‌سری لوازم پلاستیکی هم نیاز است که به صورت جداگانه می‌توانید تهیه کنید و در کنار سایر وسایل، آشپزخانۀ کاملی را آماده کنید. تکمیل آشپزخانه و خرید وسایل آن گام مهمی است که برای شروع زندگی مشترک و خرید جهزیه باید بردارید و با انجام آن بخش زیادی از مسئولیت و استرس از روی دوشتان برداشته خواهد شد.

لوازم آشپزخانه را از کجا بخریم؟

سال‌های گذشته برای خرید لوازم خانگی و وسایل آشپزخانه معمولا به فروشگاه‌های حضوری مراجعه می‌شد. در  خرید حضوری حمل وسایل بسیار سخت است و باعث می‌شود نتوانید به خوبی از خرید خود لذت ببرید و در همین حال تنوع بالای محصولات می‌تواند شما را سردرگم کند. البته هنوز هم بسیاری از افراد معتقدند که فقط باید خرید جهیزیه و لوازم آشپزخانه به صورت حضوری انجام شود و فروشگاه‌های غیرحضوری و آنلاین را معتبر نمی‌دانند و نمی‌توانند اعتماد کنند.

با خرید اینترنتی با خیالی آسوده و در هر موقعیتی می‌توانید لوازم خود را بدون دغدغه‌ی خستگی و حمل و نقل و صرف زمان زیاد و امکان مقایسه قیمت و کیفیت تهیه کنید. در میان فروشگاه‌های غیرحضوری لوازم خانگی و وسایل آشپزخانه هم سایت‌های معتبر و قابل اعتماد یافت می‌شود. فروشگاه اینترنتی سام ست یکی از سایت‌های معتبر در این حوزه است که اقلام باکیفیتی را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد و قیمت بسیار مناسبی هم دارد. اگر قصد خرید لوازم آشپزخانه برای جهیزیه یا به دلایل دیگر دارید، کافیست که سری به سایت سام ست بزنید و از محصولاتشان دیدن فرمایید.

در خرید جهیزیه چه لوازمی برای آشپرخانه باید تهیه کرد؟


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس