مجلس هیچ مصوبه‌ای درباره حیوانات خانگی ندارد

رییس فراکسیون محیط زیست مجلس با رد شایعه و فضاسازی‌های اخیر علیه مجلس مبنی بر بررسی طرحی برای حمایت از حقوق عامه در مقابل حیوانات خطرناک گفت: مجلس هیچ مصوبه‌ای درباره حیوانات خانگی ندارد.

به گزارش مشرق، سمیه رفیعی افزود: آنچه در فضای مجازی از آن به عنوان طرح مجلس یاد می‌شود در حقیقت متن نوشته شده توسط یک نماینده با امضای چند نفر دیگر از همکاران است که هنوز حتی در کمیسیون تخصصی آن نیز بررسی نشده است و لذا مجلس در این زمینه مصوبه ای ندارد.

 رفیعی در پاسخ به سوالی درباره طرحی که برخی رسانه‌ها از آن به عنوان طرح مجلس برای حفاظت از حقوق عامه در مقابل حیوانات خطرناک یاد می کنند، اظهار داشت: فراکسیون محیط زیست یا صحن مجلس شورای اسلامی تاکنون چنین طرحی یا طرح مشابهی در دستور کار نداشته و این فضاسازی ها علیه مجلس مبنی بر تصویب چنین طرحی، دروغ و شایعه سازی است.

وی تاکید کرد: آنچه در فضای مجازی و برخی رسانه‌ها به آن استناد می‌شود در حقیقت متن نوشته شده توسط یک نفر از نمایندگان است که به امضای تعدادی از تعداد دیگری از نمایندگان هم رسیده اما هنوز حتی در کمیسیون یا کمیسیون‌های تخصصی بررسی نشده است و با فرض اینکه حتی این متن در دستور کار یک کمیسیون قرار بگیرد با توجه به تعداد زیاد دستور کارها، ماه ها یا حتی یک یا دو سال زمان می برد تا به دستور کار صحن مجلس برسد و من نمی دانم دراین شرایط چطور عده ای به راحتی دروغ می گویند و مدعی می شوند که مجلس چنین چیزی تصویب کرده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس یازدهم با انتقاد از برخی رسانه‌ها و چهره ها که بدون اطلاع از محتوای طرح ها و لوایح؛ هر نوشته ای که در برخی کانال ها و گروه های شبکه های اجتماعی منتشر می‌شود را به عنوان «مصوبه» به مجلس شورای اسلامی نسبت می‌دهند، تاکید کرد: هرگز طرح یک نماینده یا تعدادی از نمایندگان که هنوز نه در کمیسیون نه در صحن مجلس، بررسی نشده به معنای مصوبه یا طرح مجلس نیست و در این زمینه متاسفم که حتی برخی فعالان این حوزه بدون اطلاع اظهارنظر کرده اند.

رفیعی این مساله که عده ای بدون اطلاع و بدون صحت سنجی درباره موضوع اظهار نظر می کنند را شایسته فضای خبری و فعالان سیاسی و اجتماعی ایران ندانست و تاکید کرد: متاسفانه در برهه های مختلف شاهد هستیم که بر اساس ایده یک نماینده که اساساً ممکن است تایید نشود یا به طور کلی تغییر کند یا فرصت طرح آن در مجلس پیش نیاید برخی دست به تخریب و بیان مطالب واهی علیه مجلس می کنند در حالی که اگر درباره آن موضوع سئوال می‌کردند متوجه واقعیت می شدند.

وی تاکید کرد: در چنین شرایطی من تصور می کنم برخی به شکل سازماندهی شده به دنبال تخریب مجلس هستند.

این نماینده مجلس یازدهم با بیان این که متاسفانه در موضوع حقوق حیوانات و حفاظت  از آنها مقابل کسانی که به دنبال آزار و اذیت حیوانات هستند و نیز نقض حقوق شهروندی و حفظ امنیت شهروندان در مقابل حمله برخی از حیوانات قانون مشخصی وجود ندارد، تصریح کرد: در حوزه قانون‌ گذاری برای حیوانات برخلاف آنچه مطرح می شود یکی از مهمترین ضعف هایی که وجود دارد نداشتن قوانینی برای حفاظت از حیوانات در مقابل آزار و اذیت توسط برخی افراد مجرم است که هر از گاهی در جامعه شاهد هستیم، همچنین در گذشته شاهد بودیم که برخی شهروندان در اثر حمله یک حیوان خانگی دچار جراحت جدی شدند درحالی که قانونا هم اجازه انجام اقدام وجود نداشته است؛ بنابراین اگر در این زمینه قانونگذاری بخواهیم انجام دهیم باید به این مسائل مهم که نیاز جامعه است توجه شود.

رییس فراکسیون محیط زیست مجلس افزود: فراکسیون در این زمینه نشست های کارشناسی و مشورتی با فعالان این حوزه داشته و طی مکاتباتی که با نهادهای مرتبط و خصوصا کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس داشت مشخص شد، تدوین قانون جامعی در رابطه با حقوق حیوانات کاملا مورد نیاز کشور است تا شاهد هیچ وجهی از ناهنجاری های اجتماعی اعم از کشتار و آسیب رساندن به حیوانات و یا نقض حقوق شهروندان نباشیم.

دولت سیزدهم لایحه تقریبا جامعی با موضوع حقوق حیوانات به مجلس ارائه کرده است

رفیعی اضافه کرد: لذا با پیگیری های مجلس شورای اسلامی، دولت سیزدهم لایحه تقریبا جامعی با موضوع حقوق حیوانات به مجلس ارائه کرده که به منظور پایان دادن به تمامی حواشی کذب ایجاد شده برای مجلس شورای اسلامی و پاسخ به درخواست های فعالان و متخصصان حقیقی محیط زیست، متن لایحه را در صفحه رسمی فراکسیون محیط زیست منتشر خواهیم کرد تا نظرات و پیشنهادات فعالان و متخصصان این حوزه را دریافت کنیم و ان شاء الله در فرایند بررسی لایحه مورد استفاده قرار گیرد.  

رییس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی بار دیگر با رد همه شایعات اخیر درباره طرحی که برخی مدعی هستند پیرامون حیوانات خطرناک در مجلس مطرح است، گفت: دقیقا در روز چهارشنبه که  مصوبه مهم و ضد انحصار مجلس برای واردات خودرو تصویب شد، برخی با برجسته کردن طرح یکی از نمایندگان که هنوز حتی بررسی نشده و نسبت دادن آن به کل مجلس به دنبال تخریب مجلس یازدهم بودند، اتفاقی که چند هفته قبل در روز تصویب مصوبه تاریخی تسهیل صدور مجوز برخی کسب و کارها نیز شاهد بودیم و ساعتی پس از آن مصوبه تاریخی و ضد رانت مجلس، عده ای با برجسته کردن اظهارات یک نفر، آن را به کل مجلس نسبت دادند که جای تاسف دارد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رضا IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    1 0
    متاسفانه بعضی از نماینده ها دنبال طرح های عجیبین، کجای دنیا یه گربه یا خرگوش حیوان خطرناکه، یا کی قلاده انداخته گردن تمساح بیاره بیرون
  • IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    0 1
    باید زودتر تصویب بشه.امنیت روحی روانی مردم مهمتر از ماشین خارجیه.
  • IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    0 0
    همش فضاسازی علیه مجلس نبینید این صحبتهارو ، خیلی از صحبتها و....امید مردم به تصویب قانونی قدرتمندجهت مقابله با سگ بازی ونگهداری و....این حیوانات درجامعه وآپارتمانها و...است که همه جوره مخل زندگی انسانی اسلامی بوده وانواع مزاحمتها وآلودگیهای صوتی ومیکروبی و....را در بردارد وبه دلیل فقدان قوانین جامع شوراهای حل اختلاف ونیروهای انتظامی ودادسراها عملا مقابله درستی بااین موضوع سخیف ندارند!
  • عبدالله IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    1 0
    یک تیر و چند نشان: میشود با صادرات سگهای ولگرد به کُره بجاش موبایل و تبلت وارد نمود اینطوری هم مستضعف خارجی به نان و نوایی میرسد، هم دانش آموز کم بضاعت ما از نعمت آموزش برخوردار میشود و هم امنیّت و بهداشت جامعه تأمین میشود برای خود سگ نجس هم بهتر است تا در آغوش کافر نجس باشد اگر هم خوردش، هردو از رنج گرسنگی کشیدن، رهایی می‌یابند و السلام
    • IR ۰۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
      0 0
      کشورهای شرق آسیا منجمله همین کره عاشق خوردن گوشت سگ هستند بهترین کار همین صادرات این سگ ها به شرق آسیاست
  • IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    0 0
    خوب این طبیعیه در کشوری که واردات سگ تسهیل میشه اما واردات دارو و سرم در انبارهای گمرک قفل میشه همینه
  • IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    0 0
    دروغ و شایعه ای که خود آن نمایندگان باعثش شده اند !! بعد از نوروزی ، نوبت بقیه هم میرسد که تنش در جامعه و خوراک برای بیگانگان فراهم کنند ! چرا ؟!
  • شناس IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    1 0
    بخدا قسم از دست سگ گردانها عاصی شدیم با سر وصداشون با حمله وپارس کردن به بچه ها با کثافت کاری تو کوچه و خیابون.با شما مهربون رفتار کردن مسعولین ولی شما هم سو استفاده کردید بخدا خسته شدیم تو آپارتمان هم دیگه آوردید شما دوست دارید اونی دوست نداره گناه نکرده انصاف خوب چیزیه خود خواه نباشید.
  • IR ۰۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    0 0
    خوش به حال سگ گردانها شد !!! جامعه رو نا امن کردند این سگ گردانهای محترم ... هر جا رو نگاه میکنی سگ و سگگردان !!! مشکلات زیادی در جامعه تولید کردند خصوصا برای کودکان و افراد کهنسال ... پس چه کسی باید از حقوق شهروندان دفاع کند و قوانینی در این راستا برای حمایت از جامعه وضع و اجرا کند ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس