کد خبر 1301698
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۱

به گزارش مشرق، سیدیاسر جبرائیلی، کارشناس مسائل سیاسی در توییتر نوشت: ‏ریشه گرانی خودرو را باید در سودهای چند ده‌هزارمیلیاردی صنایع فولاد و پتروشیمی جستجو کرد که هزینه نهاده‌هایشان را ریالی پرداخت می‌کنند، اما قیمت محصولاتشان را با دلار آزاد محاسبه کرده و به صنایع می‌فروشند. دستوری اگر باید بدهیم، دستور توقف دلاری‌سازی و جهانی‌سازی قیمت‌هاست.

ریشه گرانی خودرو را باید در کجا جست؟

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    0 0
    قرار بود بدنه خودرو فولاد مبارک تولید کنه هنوز نکردن نورد گرم نیاز دارند
  • IR ۰۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    3 1
    آقای جبرائیلی چرا در مسائلی که تسلط ندارید اظهار نظر میکنید ما وقتی نزدیک ده میلیارد دلار صادرات فولاد داریم و بخشی از شمش هم وارد میشود چطور میخواهیم رابطه دلاری را حذف کنیم تنها کاری که میتوان کرد گرفتن عوارض از صادرات فولادی هایی است که از شمش داخلی استفاده میکنند در خصوص پتروشیمی ها هم همینطور فقط از ابزار عوارض میتوانیم استفاده کنیم نه دستور تا دیروز به ارز دستوری جهانگیری ایراد وارد میشد که واقعا درست بود حالا داریم همان سیاست را به سایر بخش ها میکشانیم اقتصاد دستور پذیر نیست همچنین بازار هر چقدر با منطق خودش بیشتر برخورد کنیم نتیجه میگیریم هر چقدر دستوری عمل کنیم عکس آن میشود چطور است الان خودرو خارجی با کیفیت بالاتر از دنا پلاس با دلار ۲۸۵۰۰ را میتوان با ۷۰ درصد قیمت این خودرو وارد کرد مگر هیوندایی یا تویوتا یا سوزوکی که همین اخیرا خودروی ۶۵۰۰ دلاری لوکس خود با مصرف ۳.۷ لیتر در هند را رونمایی کرد فولاد یارانه ای میگیرد آزاد سازی قیمت خودرو و حذف پیش فروش و فروش فوری قرعه کشی بیشتر بازار را میشکند تا این وضعیت دردناک که فقط واسطه سود میکند یکبار واکاوی شود چند درصد برندگان در قرعه کشی خودروی خود را نگه داشتند راه کجی که روحانی رفت هرکس دیگر ادامه دهد فقط به بیابان میرسد
  • IR ۰۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    2 0
    احسنت. واقعا هم همین مورد باعث گرونی اکثر کالاها شده. کالاهاشونو دلاری حساب می کنن. هزینهاشونو و پول کارگر و کارمندشونو ریالی میدن.
  • فرشاد IR ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    1 1
    ریشه گرانی خودرو برای این هستس که جان مردم برای این حکومت ارزشی نداره اگر داشت واردات خودرو رو آزاد میکرد مردم بت پول پراید که گرانترین تابوته دنیاست تویوتا و بی ام دبلیو سوار میشدن البته مردم هم اگر عرضه دارند نباید ۱۹۰ میلیون به این آشغال پول بدن
  • رضا IR ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    1 0
    دقيقا.ولي چرا كساني نيستند پيگيري كنند.چرا من كارگر ريالي حقوقم باشه ولي دلازي خرج ومخارج باشه.چه موقع ميشود كه مترفين دستشان را از جيب ملت بيرون بكشند.و يا دستانشان را قطع كنند.
  • IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    1 1
    توقف جهانی سازی یعنی رانت یعنی ناکارامدی یعنی اعمال سیاستهای چهل سال گذشته. جهانی سازی باید در همه کالاها و خدمات اعمال شود.
  • IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    1 0
    دقیقا. ریشه گرانی خودرو، فولاد و پتروشیمی و مدیران خودرویی هستند
  • IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    1 0
    ریشه گرانی ها، در آزاد گذاشتن دلالان ارز هست تا بدون ممنوعیتی، ارزش پولمان "تومان" رو کم کنند! بعدش هم داخلی های دولتی و خصوصی همچون فولاد و پتروشیمی، با پیروی از قیمتگذاری جدید دلالان ارز، قیمت ها را بالا میبرند و مردم میمانند و پس انداز یک دهم شده شان! باید با فولاد و پتروشیمی ها برخورد کرد و مهمتر از اون، باید جلوی دلالان ارز و ارزشگذاری شان برای تومان گرفته شود.
  • IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    1 0
    اگه قیمت نهاده هاشون رو دلاری ندن ولی با خودروسازها دلاری حساب میکنند باید سریع محاکمه بشن. ممنون از روشنگری تون آقای جبرائیلی. عدالتخواهی واقعی کردین
  • IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    1 0
    احسنت به دکتر جبرائیلی... پیش به سوی شفافیت و عدالتخواهی به نفع مردم
  • IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    0 0
    رد پای واعظی و همسرش و جهانگیری و...
  • IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    1 0
    پس بریم برای محاکمه ای بزرگ...
  • IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    1 0
    اگه این باشه که میگین، شاید بزرگترین فساد اقتصادی علیه مردم رو کشف کردین. چقدر مردم خوشحال میشن از ارزون شدن درست حسابی خودرو. تشکر. قابل توجه عدالتخوارهای خاله زنک و کم انصاف که معمولا به درد مردم نمیخورند و تهمت و دروغ هم به خورد مردم میدن!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس