خروج بوقلمون از سبد غذایی مردم آمریکا در آستانه روز شکرگزاری

طبق بررسی جدید فدراسیون اداره مزرعه آمریکا AFBF، شام مراسم شکرگزاری امسال که پنجشنبه هفته آینده برگزار خواهد شد، ۱۴ درصد بیشتر برای مردم این کشور هزینه خواهد داشت.

به گزارش مشرق به نقل از سی ان ان، طبق بررسی جدید فدراسیون اداره مزرعه آمریکا AFBF، شام مراسم شکرگزاری امسال که پنجشنبه هفته آینده برگزار خواهد شد، ۱۴ درصد بیشتر برای مردم این کشور هزینه خواهد داشت.

هزینه شام برای یک خانواده ۱۰ نفره به طور متوسط ۵۳.۳۱ دلار خواهد بود که ۶.۴۱ دلار نسبت به میانگین ۴۶.۹۰ دلاری سال گذشته میلادی بیشتر خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

تورم در آمریکا به بیشترین میزان ۳۰ سال گذشته رسید

بر اساس این گزارش، عوامل متعددی از جمله اختلالات اقتصادی و اینکه آمریکایی‌های بیشتری امسال در خانه آشپزی می‌کنند، منجر به افزایش قیمت‌ها در سال جاری میلادی شد.

ورونیکا نای، کارشناس ارشد فدراسیون اداره مزرعه آمریکا در این باره گفت: این (عوامل) شامل اختلالات چشمگیر در اقتصاد آمریکا و زنجیره تامین در ۲۰ ماه گذشته، فشار تورمی در سراسر اقتصاد، مشکل بودن پیش بینی تقاضا در طول همه گیری کرونا و تقاضای بالای جهانی برای غذا، به ویژه گوشت می شود.

به گفته این سازمان، بزرگترین اقلام این مراسم یعنی خرید بوقلمون، نسبت به سال گذشته ۲۴ درصد افزایش یافته است. البته برخی از خواربارفروشی ها طی روزهای اخیر شروع به تبلیغ قیمت های پایین تر از حد معمول کردند.

بر اساس اعلام فدراسیون اداره مزرعه آمریکا، به عنوان مثال اگر فردی در هفته ۵ تا ۱۱ نوامبر برای خرید یک بوقلمون اقدام می‌کرد، احتمالاً ۱۸ درصد بیشتر از هفته بعد از آن یعنی از ۱۲ تا ۱۸ نوامبر، باید پرداخت می کرد. این بدان معناست که خریداران هنوز هم می توانند بوقلمون های مقرون به صرفه تری نسبت به تخمین این اداره یعنی ۲۳.۹۹ دلار برای یک بوقلمون ۱۶ پوندی پیدا کنند.

نای گفت: خروج بوقلمون از سبد مواد غذایی نشان دهنده افزایش ۶.۶ درصدی قیمت نسبت به سال گذشته است که با شاخص قیمت مصرف کننده مواد غذایی و تورم عمومی در کل اقتصاد مطابقت دارد.

به گفته این سازمان، بوقلمون شاهد شدیدترین افزایش قیمت در وعده غذایی مراسم شکرگزاری بود و به دنبال آن پای کیک با ۲۰ درصد افزایش و شیرینی های داینر رول‌ با ۱۵ درصد افزایش قیمت قرار گرفتند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
    4 5
    باید تیتر بزنید نان هم از سر سفره ایرانیها پر کشید
  • IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
    1 4
    جوک نگید
  • افشین IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
    3 1
    توی ایران اصلا مردم مرغ نمیتونن بخورن چه برسه بوقلمون
  • IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
    2 2
    تازه شدن مثل مااااااا
  • IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    0 1
    ایول مشرق خوب پاچه خوارای غرب رو سوزوندی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس