روسیه: ادامه بحران افغانستان ممکن است منجر به جنگ داخلی شود

دبیر شورای امنیت روسیه هشدار داد که اگر جامعه جهانی از مردم افغانستان حمایت نکند، ادامه بحران ممکن است منجر به قحطی و جنگ داخلی شود.

به گزارش مشرق، «نیکلای پاتروشف» دبیر شورای امنیت روسیه با اظهار اینکه وضعیت کنونی افغانستان از  نظر نظامی-سیاسی و نیز اقتصادی-اجتماعی بی‌سابقه است، هشدار داد که اگر وضعیت این کشور عادی نشود، تبعات آن فاجعه‌بار خواهد بود.

وی تصریح کرد: اگر مقامات جدید در کابل نتوانند وضعیت را عادی کنند و جامعه جهانی نیز نتواند حمایت موثری از مردم افغانستان ارائه دهد، می‌تواند سناریوی فاجعه‌باری از جمله وقوع یک جنگ داخلی جدید، فقیر شدن عمومی جمعیت و قحطی در این کشور رخ دهد.

بیشتر بخوانید

وقوع انفجار در نزدیکی پمپ بنزینی در شمال کابل

به گزارش «تاس»، پاتروشف با اظهار اینکه پیش‌بینی دقیق عواقب چنین سنارویی برای منطقه و جهان دشوار است، تصریح کرد که تبعات آن «مطمئناً بسیار سنگین خواهد بود».

پیش از این نیز «دیمیتری ژیرنوف» سفیر روسیه در کابل تاکید کرده بود که حل مشکلات افغانستان بدون حمایت جامعه بین‌الملل ممکن نیست.

وی اظهارداشت: طالبان اعلام کرده‌اند که می‌خواهند با جامعه بین‌المللی همکاری کنند و روسیه، چین و پاکستان را در اولویت قرار می‌دهند. ما اکنون بر لزوم جلوگیری از یک فاجعه انسانی در افغانستان تاکید می‌کنیم.

ژیرنوف افزود: مرحله بعدی، بسیج کمک‌های مالی بین‌المللی به منظور بهبود اقتصادی کشور خواهد بود و بدون این، مقابله با مشکلات افغانستان مانند پناهجویان، تروریسم و مواد مخدر غیرممکن خواهد بود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس