بالا بودن تعداد آنتی بادی های حاصل از واکسن کرونا تا ۶ ماه

نتایج این مطالعه نشان می دهد که سلول های ایمنی در برابر کووید ۱۹، تا ۶ ماه پس از واکسیناسیون در تعداد بالا باقی می مانند.

به گزارش مشرق به نقل از ساینس دیلی، نتایج مطالعه اخیر نشان می دهد که لنفوسیت های T CD۴ + (سلول های سیستم ایمنی که به سلول های T کمکی نیز معروف هستند) تولید شده توسط افرادی که واکسن COVID-۱۹ را دریافت کرده اند، تا شش ماه پس از واکسیناسیون باقی می مانند و سطح آن از دو هفته پس از واکسیناسیون تنها کمی کاهش یافته و به میزان قابل توجهی بالاتر از افرادی است که واکسینه نشده اند.

محققان همچنین دریافتند که سلول‌های T که مورد مطالعه قرار گرفتند، سویه دلتا را هم شناسایی کرده و به محافظت در برابر آن کمک می‌کنند.

طبق گفته‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده، نوع دلتا باعث عفونت‌های بیشتری می‌شود و سریع‌تر از اشکال قبلی ویروس پخش می‌شود.

«جول بلانکسون»، نویسنده ارشد این مطالعه از دانشکده پزشکی دانشگاه جان هاپکینز، می‌گوید: «تحقیقات قبلی نشان داده است که پاسخ ایمنی می‌تواند شش ماه پس از واکسیناسیون کاهش یابد، در حالی که مطالعه ما نشان می‌دهد که ایمنی سلولی- جایی که سیستم ایمنی به طور مستقیم به سلول‌های آلوده حمله می‌کند- قوی باقی می‌ماند.»

وی در ادامه می افزاید: «تداوم این سلول‌های T استخراج‌شده با واکسن، همراه با این واقعیت که آنها در برابر نوع دلتا فعال هستند، پیامدهای مهمی برای هدایت توسعه واکسن کووید و تعیین نیاز به تقویت‌کننده‌های کووید در آینده دارد.»

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
    23 1
    نتیجه = تا عمر دارید هر شش ماه یکبار واکسن بزنید
    • IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
      1 31
      تزریق واکسن تا زمانی هست که در مجموع اپیدمی بیماری از بین بره. قرار نیست کرونا همیشه با این شدت وجود داشته باشه به لطف خدا
  • IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
    25 1
    اگر یه واکسن زده عقل داشته باشه از رو همین خبر میفهمه که حرف واکسن نزده ها در مورد تعداد بالای تزریقها (بیشتر از 10 دوز) درست بوده
    • حمید IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
      2 34
      تو که عقل داری نزن ..ایشالله نتیجشم ببینی...اگه عزیزات برات مهم باشن حتما واکسن میزنی..
    • IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
      1 24
      خواستم جوابی به این کامنت بدم اما دیدم درباره عقل واکسن نزن ها! حرف نزنیم سنگین تره. برید خوش باشید.
    • IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
      0 3
      ان شاءالله اصله
  • IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
    29 1
    امیرعبداللهیان شهریور دوز دوم رو زد آبان کرونا گرفت تحقیقات در این مورد سکوت را ترجیح داده اند. ظاهرا با خود واکسن، ادامه ابتلا میتونه ادامه داشته باشه و کرونا تموم نشه.
  • DE ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
    12 1
    دلیل علمی بگین که واکسی که تاثیری در جلوگیری از ابتلا نداره و جلوی مرگ ومیرو هم نمیگیره چرا باید تزریق بشه من نمیخوام واکسن بزنم این حق منه حق آزادی منه که واکسی آزمایش رو دوست ندارم تزریق کنم من موش آزمایشگاهی نیستم. کل دنیا میگن که واکسن تاثیری نداره اروپایی که الگوی شما دکتر هاست و همه واکسن زدن اونجا نگاه کنید الان تو بدترین وضع تو کل دنیاست عقل داشته باشید آگاه باشید مطالعه کنید دنیا داره به دیکتاتوری تبدیل میشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس