گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش مسعود فیاضی

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش آیینه تمام نمای آینده هر کشور است، مشکلات این وزارتخانه در حوزه بودجه و دلایل عدم اجرای رتبه‌بندی معلمان از سال ۹۰ تاکنون را برشمرد.

به گزارش مشرق، مسعود فیاضی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه، ۲۵ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در تشریح برنامه‌های خود گفت: قطعاً تنها دغدغه کنونی در این حوزه ارتقاء آموزش و پرورش است که ۴۰ درصد دولت را به خود اختصاص داده و قریب به ۵۰ میلیون نفر از جمعیت کشور با آن ارتباط دارند.

بیشتر بخوانید:

رئیسی: فیاضی برنامه قابل دفاعی دارد +عکس و فیلم

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش افزود: بنده در مرکز پژوهش‌های مجلس نیز فعالیت داشتم، شأن نمایندگی را می‌شناختم و با مشکلات حوزه انتخابیه آشنا بودم بنابراین به هیچ وجه آنها را نادیده نمی‌گیرم و در مقابل تصمیم مجلس خاضع هستم.

وی با اشاره به نکاتی پیرامون آموزش و پرورش تصریح کرد: آموزش و پرورش در هر کشور آیینه تمامی نمای آینده آن کشور است کما اینکه اندیشمندان معتقدند اگر می‌خواهید آینده نه چندان دور کشوری را ببینید به آموزش و پرورش امروز آن نگاه کنید ضمن آن که ما نباید به این دستگاه به عنوان هزینه‌ای نگاه کنیم چرا که هر اتفاقی در آن می افتد سرمایه گذاری است.

فیاضی یادآور شد: انقلاب اسلامی ایران ماهیتی ایدئولوژیک و عقیدتی داشت بنابراین نیرو، تفکر و اندیشه در قلب آن قرار دارد ضمن اینکه وزارت آموزش وپرورش محوری‌ترین دستگاه برای هر اتفاقی است که در کشور می‌افتد و باید در مسیر تحول کشور نقش ویژه‌ای ایفا کند.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: این دستگاه باید نیروی انسانی زبده برای تمام دستگاه‌ها پرورش دهد کما اینکه در اول انقلاب شاهد بودیم وقتی دستگاه‌های حاکمیتی در حال شکل‌گیری بودن این معلمان بودند که مأمور شدند تا ساختار و سازه سایر دستگاه‌ها را بنا کنند، از سوی دیگر در دفاع مقدس ۳۶ هزار دانش آموز شهید و ۵ هزار معلم شهید داشتیم و بعد از گذشت ۴۰ سال از انقلاب نیز شهید علی لندی و شهید حججی حاصل پرورش همین نظام تعلیم و تربیت هستند بنابراین باید این دستگاه را پاس داشت.

وی افزود: نکته مهم این است که وزارت آموزش و پرورش از جایگاه والایی برخوردار بوده و معلمان قلب این رآکتور مهم هستند که نیروساز و انسان‌ساز است و معلم نیز یعنی تفکر، اندیشه، خلاقیت و ابتکار که وقتی درگیر معیشت باشد نمی‌توان این پتانسیل‌ها را به فعلیت رساند بنابراین باید رتبه‌بندی معلمان را فارغ از اینکه به آن به عنوان مشکل هزینه‌ای نگاه کنیم به هر طریق اجرا کنیم.

فیاضی تصریح کرد: بودجه آموزش و پرورش در سال گذشته ۱۳.۴ کل بودجه کشور بوده است که متأسفانه امسال ۸.۸ شده است یعنی در یک سال با ۴.۶ کسری بودجه مواجه بودیم در حالی که در کشورهای توسعه یافته هیچ‌گاه سهم این وزارتخانه نسبت به بودجه کل کشور از ۲۰ درصد کاهش پیدا نکرده است بنابراین همین کسری بودجه باعث شده که رتبه‌بندی معلمان اجرا نشود ضمن اینکه رتبه‌بندی معلمان مربوط به گذشته بوده کما اینکه در سال ۹۰ در سند تحول بنیادین و در سال ۹۹ در سیاست‌های کلی ابلاغ شده از سوی رهبر معظم انقلاب و در سال ۹۵ در قانون برنامه پنجم توسعه به آن تأکید شده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
    3 0
    برو بقیه درس را بنویس آقا
  • راج IR ۰۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    0 0
    اخرین بازمانده حزبی خداوکیلی الان نیروهای جذب شده واقعا دوره دیده ا پ هستند هرکه رابزارندوزیر زیادمشکلی نداره با این وضعیت اموزش وزیر باید تحصیلکرده مدیریت خارج ازکشورباشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس