رژیم صهیونیستی تلفن کارکنان وزارت خارجه تشکیلات خودگردان را هک کرد

تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که جاسوس افزار شرکت اسرائیلی ان‌اس‌او (NSO) برای هک کردن تلفن همراه کارکنان وزارت خارجه تشیکلات خودگردان استفاده شده است.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین روز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلان داشت که تلفن همراه برخی از کارکنانش توسط جاسوس افزار پگاسوس متعلق به شرکت NSO هک شده است.

تحقیقات گروه‌های مدافعان حقوق بشر و عفو بین الملل نشان می‌دهد که تلفن همراه ۶ فلسطینی توسط این جاسوس افزار هک شده است. سه نفر از این فلسطینی‌ها در گروه‌هایی فعالیت داشتند که اخیرا رژیم صهیونیستی ادعا کرده آنها تروریستی هستند که با انتقاد شدید جامعه جهانی مواجه شد.

گروه فلسطینی الحق پیشتر گفته بود که برخی از کارمندان وزارت خارجه نیز هک شدند. تا اینکه وزارت خارجه فلسطین در نهایت با انتشار بیانیه مزبور این موضوع را تایید کرد.

در بیانیه وزارت خارجه تشکیلات خودگردان همچنین آمده است: ما همیشه انتظار داشتیم که مسئولین اشغالگر به تلفن‌های ما نفوذ کنند و همه چیزی که ما گفتیم و ارسال کردیم را شنیده و بر آن نظارت کنند. اما اکنون شواهد و اسناد قانونی داریم که این دخالت اسرائیلی را تایید می‌کند.

فعالیت‌های گروه NSO در ماه‌های اخیر جنجال‌های بسیاری را به پا کرد و دولت‌ها برای ردگیری مخالفان و فعالان سیاسی از جاسوس افزار این شرکت استفاده کردند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس