کد خبر 1297694
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۷
شمخانی نخست وزیر هند

تهران - ایرنا - علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی با ناندرا مودی نخست وزیر هند دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش مشرق، دریابان «علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان که برای شرکت در سومین نشست گفت و گوی امنیت منطقه‌ای به دهلی‌نو سفر کرده است پیش از ظهر  امروز با «نارندرا مودی» نخست‌وزیر هند دیدار و گفت و گو کرد.

ببینید:

 عکس/ شمخانی در نشست گفتگوی امنیت منطقه‌ای در هند

دبیر شورای عالی امنیت ملی در این دیدار که با حضور دسته‌جمعی روسای هیئت‌های حاضر در نشست دهلی‌ انجام شد، گفت: این اجلاس که به ابتکار ایران بوده به شکل موفقیت‌آمیزی تداوم یافته است.

بیشتر بخوانید:

دبیر شورای عالی امنیت ملی: آمریکا در موضوع صلح در افغانستان فریبکارانه رفتار کرد

 وی با اشاره به لزوم تحقق اهداف رهبران دو کشور ایران و هند در روابط دو جانبه بر اهمیت چابهار در روابط منطقه‌ای و مسیر ترانزیتی شمال-جنوب تأکید کرد.

شمخانی با نخست وزیر هند دیدار کرد

شمخانی با بیان اینکه واقعیت میدانی افغانستان بعد از بیست سال اشغال به دست آمریکا تصویری کاملاً تلخ و سیاه است و مصائب مردم افغانستان، اوضاع منطقه را پیچیده کرده، بر لزوم حل و فصل این مسئله در چارچوب نشست امنیت منطقه‌ای تاکید کرد.

مودی نخست‌وزیر هند نیز در این دیدار، ضمن تشکر از حضور هیأت‌ها در شرایط کرونایی، با ابراز نگرانی از اوضاع افغانستان بر کار دسته‌جمعی و هم‌فکری در این رابطه تأکید کرد.

نخست وزیر هند تروریسم را درد مشترک همه منطقه عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد هرچه زودتر با آیت الله رییسی دیدار کند.

سومین نشست گفت‌وگوی امنیت منطقه‌ای از امروز در دهلی نو با حضور دبیران و مشاوران امنیت ملی ایران، روسیه، چین، هندوستان، ازبکستان، تاجیکستان، ترکمنستان و قرقیزستان آغاز شد.در این نشست آخرین تحولات امنیتی منطقه مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

این اجلاس با ابتکار جمهوری اسلامی ایران و برگزاری اولین نشست در سال ۱۳۹۷ برای بررسی بحران افغانستان در تهران پایه‌گذاری شده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    0 0
    چین حضور ندارد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس