به گزارش مشرق، کانال تلگرامی اندیشکده راهبردی تبیین نوشت: «بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها» طی گزارشی تحلیلی به ماموریت گشت‌زنی اخیر بمب‌افکن آمریکایی در منطقه با مشارکت جنگنده‌هایی از رژیم صهیونیستی، عربستان، بحرین و مصر پرداخته است و می‌نویسد این آخرین نشانه‌ای است که اقدامات ایران برخی از کشورهای عربی را تشویق می‌کند به سمت همکاری امنیتی با اسرائیل حرکت کنند. برخی نکات این گزارش به شرح ذیل است:

 مسیر پرواز بمب‌افکن هدف ماموریت را روشن می‌کند: اطمینان دادن به متحدان و شرکای آمریکا در خاورمیانه و ارسال پیام بازدارندگی به تهران. این بمب‌افکن در داخل یا نزدیک حریم هوایی مصر، اسرائیل، اردن، کویت، عربستان سعودی، بحرین و امارات متحده عربی پرواز کرد، در حالی که تقریباً در تمام مرزهای دریایی جنوب ایران دور زد.

 مسلماً پروازهای بمب‌افکن‌های ایالات متحده در آن منطقه غیرمعمول نیست. دولت ترامپ و بایدن هر دو از پروازهای بمب‌افکن برای اطمینان دادن به دوستان واشنگتن و هشدار به تهران استفاده کرده‌اند. نکته مهم در این گشت‌زنی شرکت‌کنندگان در آن بودند.

 این پرواز به دنبال رزمایش پرچم آبی ۲۰۲۱ در ماه گذشته به میزبانی اسرائیل انجام می‌شود که طی آن رئیس نیروی هوایی امارات به اسرائیل سفر کرد. دلیل اصلی این همکاری امنیتی فزاینده اسرائیل و اعراب، «نگرانی مشترک در مورد تجاوز تهران به همسایگان خود و تلاش‌های منطقه‌ای برای کاشت بذر بی‌ثباتی و تروریسم» است.

 پروازهای بمب‌افکن‌ها به وضوح ایران را متقاعد نکرده است که «صادرات تروریسم، ساخت زرادخانه موشکی و پهپادهای خود یا حرکت به سمت توانایی تسلیحات هسته‌ای» را متوقف کند.

در حالی که مشارکت جنگنده‌های سعودی و اسرائیلی در یک ماموریت مشترک، بسیار مهم است، این توسعه لزوماً به معنای این نیست که عادی‌سازی بین عربستان سعودی و اسرائیل قریب‌الوقوع است. این موضع ممکن است بیشتر منعکس‌کننده سیاستی گذرا باشد و نه یک سیاست بلندمدت.

 این گزارش در انتها نتیجه‌گیری می‌کند که صرف نظر از نکته فوق، عربستان سعودی و اسرائیل برای دفاع از منافع مشترک امنیتی در مواجهه با تجاوزات فزاینده ایران، حداقل عاقلانه است که به حرکت محتاطانه در جهت افزایش همکاری امنیتی ادامه دهند.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    1 0
    همه تون ترسیده اید، کار آمریکا تمومه.
  • IR ۰۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    1 0
    شاه و اسراییل. بن سلمان و اسراییل. تهش یک چیزه، سرنگونی.
  • وَلا! IR ۰۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
    0 0
    بعنوان یک جوان ایرانی از دسته بد دهنش، به همه این کشور‌هایی که درگزارش اندیشکده اسمشون اومد میگم: اساساً هیچچچچ گگگگ.. نمی‌تونید بخورید، بمب‌افکنتونم میکنیم تو پاچه شلوارتون لازم بشه. گمشید پی کارتون خرمگس‌های مزاحم!
  • وَلا! IR ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
    0 0
    کافیه ارتش، خصوصاً سپاه!، یوقتی احساس کنن این مگس‌ها قرار مزاحمت ایجاد کنن، به غلط کردن میندازنشون.. خخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس